Mijn bus heeft bijna 300.000 gelopen, tot nu toe heeft'ie altijd long-life gehad.
Is het wijs om dat te blijven doen of kaníe ondertussen over op dikkere/goedkopere olie?
Kan ik trouwens ongestraft andere olie erbij gooien? Staat nu op laag peil maar moet binnenkort toch helemaal vervangen worden.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
hoe lang long-life?
-
Re: hoe lang long-life?
Mijn bus heeft nog nooit long-life gezien. Staat nu op 262.000 km.
Ik doe gewoon 20.000 tot 30.000 met een volsyntheet, naar mijn mening is dat gewoon hetzelfde dan een long-life en het scheelt aardig in de kostprijs.
Vrachtautos blijven er ook lang van lopen dus ik geloof het wel.
mvg Rick
Ik doe gewoon 20.000 tot 30.000 met een volsyntheet, naar mijn mening is dat gewoon hetzelfde dan een long-life en het scheelt aardig in de kostprijs.
Vrachtautos blijven er ook lang van lopen dus ik geloof het wel.
mvg Rick
Longlife is gewoon een term die VW eraan heeft gegeven
("en wie wil nu niet dat zijn wagen lang zal leven")
het is ook gewoon volsynthetische olie 5 W 30 die ze longlife noemen.
Ik mag er ook die 5 w 30 olie in doen, (wagen heeft code QG1 op de voertuigsticker
(productiejaar 2001 - 2003) echter ik doe er volsynthetische 5 w 40 in
in mijn geval: merk Kendall maar dat maakt niet zoveel uit,
en die wissel ik incl filter natuurlijk 1x per 20.000 kilometer dat is ongeveer om de 15 maanden bij mij.
Olie verversen moet je nooit bij de dealer laten doen!!!
het is gewoon duizelingwekend wat voor een marge hun op een litertje olie pakken
als ik het soms op het forum lees!!.
("en wie wil nu niet dat zijn wagen lang zal leven")
het is ook gewoon volsynthetische olie 5 W 30 die ze longlife noemen.
Ik mag er ook die 5 w 30 olie in doen, (wagen heeft code QG1 op de voertuigsticker
(productiejaar 2001 - 2003) echter ik doe er volsynthetische 5 w 40 in
in mijn geval: merk Kendall maar dat maakt niet zoveel uit,
en die wissel ik incl filter natuurlijk 1x per 20.000 kilometer dat is ongeveer om de 15 maanden bij mij.
Olie verversen moet je nooit bij de dealer laten doen!!!
het is gewoon duizelingwekend wat voor een marge hun op een litertje olie pakken
als ik het soms op het forum lees!!.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
PFFffffffff....
Komt die discussie weer over olie.
Longlife refereert naar de duur van de interval tussen de oliewissel (je bus zal er niet langer door leven
)
Als de motor er op gebouwd is kun!! je er Longlife olie in doen met een olie wissel om de 30.000 km. (Er zijn merken die tot 50.000 Km gaan)
Echter het hoeft niet maar wordt wel voorgeschreven door VW.
Als je T4 weinig of geen olie verbruikt kun je longlife olie gebruiken met bovengenoemde interval van 30.000.
De meesten van ons zullen het aantal kilometers niet jaarlijks halen. En gaan dan meestal voor een " jaarbeurt" (olie + filter vervangen)
Dan kun je beter overstappen op een 5 W40 volsyntheet. Die kan om de 15.000 tot 20.000 gewisselt worden, of eerder!!
Wat voor olie je ook in de motor gooit let wel op goede specificaties. ( geen Action of Lidl olie, dat lijkt soms net frituurolie
)
Aan een goede olie zijn dopes en andere toevoegingen gedaan om de olie beter te maken onder de verschillende omstandigheden.
Er gaat ongeveer +/- 5 liter in de motor. Dus het verschil, in geld, mag dan niet in de weg staan toch?

Longlife refereert naar de duur van de interval tussen de oliewissel (je bus zal er niet langer door leven

Als de motor er op gebouwd is kun!! je er Longlife olie in doen met een olie wissel om de 30.000 km. (Er zijn merken die tot 50.000 Km gaan)
Echter het hoeft niet maar wordt wel voorgeschreven door VW.
Als je T4 weinig of geen olie verbruikt kun je longlife olie gebruiken met bovengenoemde interval van 30.000.
De meesten van ons zullen het aantal kilometers niet jaarlijks halen. En gaan dan meestal voor een " jaarbeurt" (olie + filter vervangen)
Dan kun je beter overstappen op een 5 W40 volsyntheet. Die kan om de 15.000 tot 20.000 gewisselt worden, of eerder!!
Wat voor olie je ook in de motor gooit let wel op goede specificaties. ( geen Action of Lidl olie, dat lijkt soms net frituurolie

Aan een goede olie zijn dopes en andere toevoegingen gedaan om de olie beter te maken onder de verschillende omstandigheden.
Er gaat ongeveer +/- 5 liter in de motor. Dus het verschil, in geld, mag dan niet in de weg staan toch?
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
long live...
Ben van bescheiden mening dat men bus me niet in de steek laat en dan in de watten mag gelegd worden.
Alle 10 a 15.000km krijgt ze dan ook verse olie enz.
En ik denk dat ze dan longer leeft
T moet niet, maar kan het kwaad?
Kleine kost en je bus is er zeker niet kwaad om:-)
Ben van bescheiden mening dat men bus me niet in de steek laat en dan in de watten mag gelegd worden.
Alle 10 a 15.000km krijgt ze dan ook verse olie enz.
En ik denk dat ze dan longer leeft

T moet niet, maar kan het kwaad?
Kleine kost en je bus is er zeker niet kwaad om:-)
Mvg
Wim
Wim