Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterbank vs slaapbank

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Achterbank vs slaapbank

Bericht door Endebendebus »

Heeft iemand al eens een driezits (personen)bus achterbank omgebouwd tot slaapbank??
Ik stel me zo voor de bank op een soort rails naar voren te schuiven en dan de leuning naar achteren ipv naar voren. Zou het een beetje liggen of kom je er af als een wokkel? :adhd
Iemand tips en/of ervaring? :peace
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33924
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Achterbank vs slaapbank

Bericht door Multivan Generation »

De drukknopsloten, ofwel die dingen, waar je de gordel insteekt,
zitten bij een caravelle bank in het zittingsschuim en dat lijkt me oncomfortabel om te liggen.
Bij een slaapbank kun je dit tussen de zitting en de leuning wegstoppen,
waardoor het comfortabeler ligt.

Er zijn aardig wat mensen die een multivan 3-zits slaapbank niet comfortabel vinden en er een koudschuim matras overheen leggen om comfortabeler te liggen. Ook wordt dit bij California 2 zits slaapbanken gedaan.
Ik zelf heb van het weekend weer heerlijk geslapen op de multivan 3-zits slaapbank zonder extra matras.

Wellicht is zo'n koudschuim matras ook een oplossing voor het hierboven gestelde probleem voor de gordel drukknop sloten?

De 3 zits caravelle bank zit met een aantal klemmen vast op de vloer,
hoe je dit wil gaan laten schuiven is mij nog een raadsel.
Verder stel ik me zo voor, dat een caravellebank-rugleuning alleen naar voren geklapt kan worden en niet naar achteren.
Maar dat zou wellicht opgelost kunnen worden door de scharnieren om te draaien..

succes met je plannen :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Achterbank vs slaapbank

Bericht door Endebendebus »

:knipoog @Peter, Tja weet ik ook nog niet...Die standaardbank van mij zit in het midden dmv twee brede strips met vier bouten vast. Als je als het ware een soort geleiders maakt waarin je deze bankbevestiging een eindje naar voren kunt schuiven..kan, zo stel ik mij dat voor, de rugleuning heel onnatuurlijk naar achteren horizontaal klappen. :jump
Die gordelgevallen kan ik natuurlijk vervangen door exemplaren met een langere "voorloop" zodat ze idd ertussen te frommelen zijn.
Ach, 't zijn ideeen... :bonk
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Plaats reactie