Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aankopen T4 1.9D of 2.4D voor motor vervoer

vragen over de T4
Gebruikersavatar
JMJ
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 feb 2007, 14:46
Locatie: Zeeland

2.4... nee ... 2.5tdi

Bericht door JMJ »

Hoi,
Ik zou voor de 2.5tdi gaan. Uit eerdere discussies op dit forum kwamen een paar problemen met het 2.4 motor aan de orde ...wat was dat ook alweer..?..

de 2.5 tdi lijkt me de beste keuze: sterk, betrouwbaar en wordt ook voldoende aangeboden.
Capoeirist
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mei 2007, 10:20
Locatie: Purmerend

Bericht door Capoeirist »

Tja die zijn toch flink stuk duurder... denk dat 1.9d redelijk onverwoestbaar is als je die goed onderhoud
Een goede vriend rijd s'nachts om 3.30u , 70km om je van het politiebureau op te halen. Je beste vriend zit dan langs je terwijl die zegt "Dat was echt vet!"
Capoeirist
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mei 2007, 10:20
Locatie: Purmerend

Bericht door Capoeirist »

Nou maar even een update.

Vandaag 2 wagens bekeken.

1 x een 2.4 diesel met 290.000km op de klok.. 1991, cv op afstand, stuurbekrachtiging etc..
afgelopen jaar alles aan vervangen ala distributie riem, koppeling, accu, fusee bijrijders kant

Op zich ideaal.. ware het niet dat :
- rechts kraken bij scherp in sturen en piepen bij rotondes (mits gas)
- bij distributie riem komt raar geluidje vandaan, alsof spanrol wat speling heeft ofzo.
edit
- oja..ding stottert ook, loopt niet geheel lekker.


1x een 1.9d met 228dkm. Onderhouds boekjes aanwezig, vorige eigenaar gesproken, enkel wat te duur omdat vorige eigenaar mij de inkoop prijs van de handelaar melden ;)
bouwvakkers busje. Afgelopen jaar koppeling, drukgroep, startmotor, accu.


Ben nog bezig met een rolstoel bus met 160.000km maar diegene belt niet terug en daar heb ik wel oren naar.
Een goede vriend rijd s'nachts om 3.30u , 70km om je van het politiebureau op te halen. Je beste vriend zit dan langs je terwijl die zegt "Dat was echt vet!"
Capoeirist
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mei 2007, 10:20
Locatie: Purmerend

Bericht door Capoeirist »

Om mensen maar wat op de hoogte te houden.

Vandaag even naar een transit wezen kijken. (vloeken in de kerk)

Nou maak er maar transhit van..

word toch echt wel een VW..


Iemand bekend met die j selier uit s'gravehage ?


Begin steeds meer wensen te krijgen dus ook maar wat extra budget :bifun

(2.4 diesel, verlengd, onderhoudshistorie bekend , etc. :P )





Vorige week eerst wjw gespot in Purmerend.. zijn toch genoeg voortekens.. :bifun
Een goede vriend rijd s'nachts om 3.30u , 70km om je van het politiebureau op te halen. Je beste vriend zit dan langs je terwijl die zegt "Dat was echt vet!"
Plaats reactie