Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

c.v probleem [ opgelost]

vragen over de T4
Plaats reactie
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

c.v probleem [ opgelost]

Bericht door ailko vos »

Het volgende probleem doet zich sinds vanmormorgen voor bij mijn bus .Ik doe met de afstand bediening de deuren los en de auto gaat van het slot af .Ik kan alle deuren openen behalve de bestuurdersdeur deze gaat weer op slot zodra ik het handvat aantrek .Dan druk ik weer op de afstandbediening en dan gaat hij los. De kabel van de deur is voor 2 jaar terug vervangen door een andere{nieuwe]..Wie weet een oorzaak en eventueel een oplossing
Laatst gewijzigd door ailko vos op 18 mei 2011, 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: c.v probleem

Bericht door Harry 341 »

ailko vos schreef:Het volgende probleem doet zich sinds vanmormorgen voor bij mijn bus .Ik doe met de afstand bediening de deuren los en de auto gaat van het slot af .Ik kan alle deuren openen behalve de bestuurdersdeur deze gaat weer op slot zodra ik het handvat aantrek .Dan druk ik weer op de afstandbediening en dan gaat hij los. De kabel van de deur is voor 2 jaar terug vervangen door een andere{nieuwe]..Wie weet een oorzaak en eventueel een oplossing
Als je met de sleutel het knopje omhoog houdt gaat het wel?
Ik had het laatst ook,dacht eerst aan het roemruchte veertje,dus slot gewisseld...niet dus.Bleek het motortje te zijn,die ging op en gelijk weer een stukkie terug...ook op het moment dat ik aan de greep trok.motortje gewisseld en klaar.,
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: c.v probleem

Bericht door ailko vos »

Klopt als ik de sleutel erin heb en beet hou gaat de deur gewoon los .En met de afstandbediening gaat hij bij het openen terug en wil de deur niet open
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: c.v probleem

Bericht door Harry 341 »

ailko vos schreef:Klopt als ik de sleutel erin heb en beet hou gaat de deur gewoon los .En met de afstandbediening gaat hij bij het openen terug en wil de deur niet open
Precies zoals bij mij....motortje dus.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: c.v probleem

Bericht door ailko vos »

zal even een nieuwe halen bij de dealer
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: c.v probleem [niet opgelost]

Bericht door ailko vos »

ik heb het motortje vervangen en het probleem blijft .Dus heb ik het slotmechanisme gedemonteerd en wat blijkt daar ligt en rond veertje uit die gebroken lijkt. Is dit te repareren of moet er een andere in?
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: c.v probleem [niet opgelost]

Bericht door Harry 341 »

Jammer dat het toch 't slot is.Wel toevallig dat het dezelfde symptomen waren toch?
Veertje moet te vervangen zijn,is los te koop op Ebay.
Ik heb nog wel een rechter slot liggen waar ik ze uit kan peuteren en opsturen.
groet,Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: c.v probleem [niet opgelost]

Bericht door Oskar 725 »

ailko vos schreef:ik heb het motortje vervangen en het probleem blijft .Dus heb ik het slotmechanisme gedemonteerd en wat blijkt daar ligt en rond veertje uit die gebroken lijkt. Is dit te repareren of moet er een andere in?
Er moet een ander veertje in , alleen niet los leverbaar bij VW. de rest schreef Harry al : Te koop op Ebay........
Groet, Oskar.
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: c.v probleem [niet opgelost]

Bericht door ailko vos »

Harry 341 schreef:Jammer dat het toch 't slot is.Wel toevallig dat het dezelfde symptomen waren toch?
Veertje moet te vervangen zijn,is los te koop op Ebay.
Ik heb nog wel een rechter slot liggen waar ik ze uit kan peuteren en opsturen.
groet,Harry
ja helaas wel even de cv ruilen en een nieuw slot erin .de oude vertoont sporen van slijtage en aangezien de bus er nog wel even blijft maar een nieuwe erin.en harry dank voor je aanbod
Plaats reactie