Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verstralers monteren

vragen over de T4
Plaats reactie
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

verstralers monteren

Bericht door Rico »

Hi,

Ik wil op de voorbumper van m'n T4 (van 2002, wijsneus) verstralers monteren. Die vallen in het formaat zoals ze in Scandinavië vaak gebruikt worden, dus van die subtiel grote lampen. Wij gaan graag in Noorwegen op vakantie, en daar kun je in de onverlichte tunnels wel een bak extra licht gebruiken.

De lampen wil ik monteren op de voorbumper, maar als ik zo rond de voorbumper kijk, dan bekruipt me het gevoel dat ik om de moeren van een lamphuis aan te kunnen draaien, dat ik dan de voorbumper moet demonteren. Klopt dat?

Een andere mogelijkheid is om te werken met inserts (b.v. RVS-intrekmoeren). Heeft iemand er ervaring mee om dit in het kunststof van de bumper te trekken? Wordt de bumper niet aan snot getrokken door de aandrukkracht van zo'n moer?

Om het trillen van de lampen tegen te gaan zie je in Noorwegen vaak een heel simpele oplossing. Men neme een metalen slangklem, buigt deze open en monteert deze tussen grille en bovenkant van de verstraler. Het schroefje van de slangklem wordt dan als afsteller gebruikt. Even simpel als doeltreffend, dus dat ga ik ook zo uitvoeren.

Groet,

Rico
Gebruikersavatar
theo#94 T4
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: noord-brabant

Bericht door theo#94 T4 »

Hoi Rico,als je lampen van Hella neemt ,bv: de RALLEY 3000 dan zitten er als het goed is van die ijzeren stripjes bij,in de doos,je hebt die verstralers ook in xenon uitvoering,herkenbaar aan de rode randhttp://www.hella.nl/produktion/HellaNL/ ... t1_GBu.pdf
Afbeelding
Gebruikersavatar
siebrand 804
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:14
Locatie: volendam
Contacteer:

Bericht door siebrand 804 »

ik heb ze net boven de bumper op het voor front gezet dat ging goed
Plaats reactie