Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Werking regensensor

vragen over de T5
Plaats reactie
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Werking regensensor

Bericht door Kobus »

Ik heb het idee dat mijn regensensor een eigen willetje heeft. De ruitewisser blijft soms volop doorwissen als er nauwelijks meer regen op de ruit komt; soms blijft ie zelfs in de snelste stand wissen als ik stil sta. Behalve dat ik denk dat er tot zover iets niet klopt, dacht ik dat ie altijd op interval hoorde over te schakelen zodra je tot stilstand komt.
Ook de gevoeligheidsinstelling lijkt geen oplossing te bieden.

Iemand met dergelijke ervaringen?

O ja, ik heb geen Rain-X o.i.d. op mijn voorruit zitten.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Ik heb nog nooit een auto gehad/gekend waar de regensensor optimaal werkte Kobus, ook niet mijn T5 ! Schrale troost, maar kennelijk kan het met de huidige stand der techniek niet beter.
Overigens vind ik 'm in m'n T5 niet eens zo heel erg slecht werken hoor.

RainX en dergelijke producten zijn fantastisch maar moet je vooral niet op de voorruit gebruiken maar op alle andere ruiten, spiegels en lampen.
piet28
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:45
Locatie: kortenhoef

Re: Werking regensensor

Bericht door piet28 »

Hallo Kobus,

Als je een regensensor gebruikt moet je zorgen dat je ruitenwisserblad in goede conditie is en je ruit schoon is.
Je wisserblad veegt steeds de plaats schoon waar de sensor zit ,en als de ruit daar niet goed droog wordt geveegt denkt de sensor dat de ruit niet droog is en blijft net zolang wissen totdat die denkt dat de ruit wel droog is.
Na het vervangen van de wissers werkt de sensor ook vaak veel beter.
Soms helpt het reinigen van de wisserbladen ook .
vriendelijke groeten Piet
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Nieuwe ruitewisserbladen erop zetten kan nooit kwaad. Maar daardoor zal ie vast niet op interval springen als ik tot stilstand kom....
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Bericht door Gerard 136 »

Hallo Kobus,

Bij mij werkt hij uitstekend, maar hij springt echt :gif niet in interval stand als ik stil sta. Bij droog weer blijft hij netjes helemaal uit! :lach

Ik hoorde trouwens geruchten dat op de 2008 modellen geen regensensor meer geleverd wordt wegens problemen door de ruit antenne?? Dat zou stevig balen zijn..... :gif
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Nou je het zegt; mijn radio-ontvangst is beroerd. Hij valt uit wanneer ie wil en is pas na een seconde of zo weer terug, best irritant. Ik zou persoonlijk kiezen voor een antenne op bv. het dak en de regensensor gewoon behouden. Maar ja, ik ben geen VW-designer....
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Hoe kan dat nou ?
De antenne zit toch in de rechterachterruit, bij mij wel. Nooit problemen mee.
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Bericht door Gerard 136 »

Bij mij zit hij in de voorruit. Misschien omdat bij de California de achterruiten van isolerend dubbel glas zijn.

Maar met de radio ontvangst heb ik geen enkel probleem. En met de regensensor dus ook niet, ondanks dat de antenne dwars door de regensensor loopt.
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Bij mij zit ie in de voorruit, in het midden, verticaal.
koos
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jan 2007, 18:14

Radio ontvangst

Bericht door koos »

Kobus schreef:Nou je het zegt; mijn radio-ontvangst is beroerd. Hij valt uit wanneer ie wil en is pas na een seconde of zo weer terug, best irritant. Ik zou persoonlijk kiezen voor een antenne op bv. het dak en de regensensor gewoon behouden. Maar ja, ik ben geen VW-designer....
Ik heb een caravelle met de antenne in de rechterachterruit en ik had geen radio ontvangst. Heb er een FMversterker tussen gezet ad € 18.50. De ontvangst is nu subliem. Ik ontvang nu de zenders van bijna alle regio's van Nederland.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Goed idee! Waar kun je zo'n apparaat kopen?
Plaats reactie