Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ride and Shine Detailing (T5Serge)
Ride and Shine Detailing (T5Serge)
Hallo,
Ik heb mezelf al eens voorgesteld op het forum maar nu wil ik even mijn bedrijf voorstellen omdat dit voor sommige van jullie interessant kan zijn.
Al ruim 10 jaar ben ik ondernemer in de Horeca maar ben hiernaast een Detail bedrijf (Ride & Shine Detailing) begonnen.
Ik rij zelf een T5 en ben hier erg zuinig op.
VW T5 by K2BurtonSnowboarder, on Flickr
Voor diegene die niet weten wat Detailen is even een korte omschrijving:
Veelal wordt er gedacht dat detailen hetzelfde is als poetsen. Echter zit hier een groot verschil in. Bij detailen, de naam zegt het al, wordt er tot in de details gewerkt.
Omdat de meeste poetsbedrijven kwantiteit boven kwaliteit verkiezen wordt er veelal gewerkt met producten welke voorzien zijn van zogenaamde 'fillers'. Deze zorgen voor een snelle glans, maar in werkelijkheid worden de aanwezige krasjes en hologrammen hiermee gemaskerd. Als u uw voertuig op gaat halen dan staat deze er weer glanzend bij, maar enkele weken en wasbeurten later bent u waarschijnlijk minder tevreden of zelfs teleurgesteldt met het behaalde resultaat. De krasjes zijn meestal weer terug en in het ergste geval zijn er door de verkeerde techniek hologrammen verschenen.
Een detailer inspecteert altijd eerst de lak goed en bepaalt aan de hand hiervan hoe en met welke producten er te werk gegaan moet worden. Waskrasjes (zgn. swirls) worden verwijderd en de eventueel grotere krassen worden wanneer mogelijk zo min mogelijk zichtbaar gemaakt.
Het gehele voertuig wordt onder handen genomen, waarbij er vrijwel geen onderdeel wordt vergeten. Tevens wordt de glans na een detailbeurt veelal langer behouden (mits deze goed wordt onderhouden) en wordt het schoonhouden van het voertuig vergemakkelijkt.
Het uiteindelijke resultaat is dat uw voertuig er beter uit ziet dan toen deze de showroom verliet.
Ik heb inmiddels een ervaring opgebouwd met het detailen van een VW Bus en krijg ze in de meeste gevallen zeer strak.
Het is nogal een lap staal met grote vlakken waar je snel van alles op ziet.
Let vooral op de spiegeling en de diepte die bereikt wordt van de glans
Na detail by K2BurtonSnowboarder, on Flickr
Mocht je nu denken ik wil mijn bus ook als nieuw en goed beschermd de weg op hebben en glanzend bij b.v een klant voor de deur hebben staan (want een glimmende goed onderhouden bus nodigt uit en geeft vertrouwen bij de klant) kijk dan op http://www.rideandshinedetailing.nl voor meer uitleg.
Als er vragen zijn dan hoor ik het graag
Met vriendelijke groet,
Serge Langendoen
Ride & Shine Detailing
http://www.rideandshinedetailing.nl
info@rideandshinedetailing.nl
06-22807413
Ik heb mezelf al eens voorgesteld op het forum maar nu wil ik even mijn bedrijf voorstellen omdat dit voor sommige van jullie interessant kan zijn.
Al ruim 10 jaar ben ik ondernemer in de Horeca maar ben hiernaast een Detail bedrijf (Ride & Shine Detailing) begonnen.
Ik rij zelf een T5 en ben hier erg zuinig op.
VW T5 by K2BurtonSnowboarder, on Flickr
Voor diegene die niet weten wat Detailen is even een korte omschrijving:
Veelal wordt er gedacht dat detailen hetzelfde is als poetsen. Echter zit hier een groot verschil in. Bij detailen, de naam zegt het al, wordt er tot in de details gewerkt.
Omdat de meeste poetsbedrijven kwantiteit boven kwaliteit verkiezen wordt er veelal gewerkt met producten welke voorzien zijn van zogenaamde 'fillers'. Deze zorgen voor een snelle glans, maar in werkelijkheid worden de aanwezige krasjes en hologrammen hiermee gemaskerd. Als u uw voertuig op gaat halen dan staat deze er weer glanzend bij, maar enkele weken en wasbeurten later bent u waarschijnlijk minder tevreden of zelfs teleurgesteldt met het behaalde resultaat. De krasjes zijn meestal weer terug en in het ergste geval zijn er door de verkeerde techniek hologrammen verschenen.
Een detailer inspecteert altijd eerst de lak goed en bepaalt aan de hand hiervan hoe en met welke producten er te werk gegaan moet worden. Waskrasjes (zgn. swirls) worden verwijderd en de eventueel grotere krassen worden wanneer mogelijk zo min mogelijk zichtbaar gemaakt.
Het gehele voertuig wordt onder handen genomen, waarbij er vrijwel geen onderdeel wordt vergeten. Tevens wordt de glans na een detailbeurt veelal langer behouden (mits deze goed wordt onderhouden) en wordt het schoonhouden van het voertuig vergemakkelijkt.
Het uiteindelijke resultaat is dat uw voertuig er beter uit ziet dan toen deze de showroom verliet.
Ik heb inmiddels een ervaring opgebouwd met het detailen van een VW Bus en krijg ze in de meeste gevallen zeer strak.
Het is nogal een lap staal met grote vlakken waar je snel van alles op ziet.
Let vooral op de spiegeling en de diepte die bereikt wordt van de glans
Na detail by K2BurtonSnowboarder, on Flickr
Mocht je nu denken ik wil mijn bus ook als nieuw en goed beschermd de weg op hebben en glanzend bij b.v een klant voor de deur hebben staan (want een glimmende goed onderhouden bus nodigt uit en geeft vertrouwen bij de klant) kijk dan op http://www.rideandshinedetailing.nl voor meer uitleg.
Als er vragen zijn dan hoor ik het graag
Met vriendelijke groet,
Serge Langendoen
Ride & Shine Detailing
http://www.rideandshinedetailing.nl
info@rideandshinedetailing.nl
06-22807413
Wilt u uw bus eens goed laten behandelen bekijk eens mijn site http://www.rideandshinedetailing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)
Zo, ziet er wel Supershiny uit, wellicht voor in de toekomst interessant, ik sta graag met een schone auto bij m'n klanten voor de deur
2011 Multivan GP DC LWB 140 PK Bearlock Nolden LED dagrijverlichting ABT verlaagd
Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)
Stuur maar een mail tegen de tijd ik kan altijd vrijblijvend een offerte maken.
Wilt u uw bus eens goed laten behandelen bekijk eens mijn site http://www.rideandshinedetailing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)
Mooie glimmende bolide
Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)
Zo eindelijk even tijd om de detail van de Multivan T5 GP DC LWB 2011 van Peter poot op de site te zetten.
Deze fraaie T5 is qua lak natuurlijk vrijwel ongeschonden en nog redelijk vrij van swirls (lichte ronde waskrasjes).
Stappen:
Afspuiten met hoge druk (ja ook het dak)
Foamen met vuil los werkende foam
Wassen met de hand en de twee emmer methode (ja wederom ook het dak shampoo gebruikt met wax toevoeging)
Lak gekleid voor diepere verontreiniging te verwijderen van de lak
Drogen (2doeken)
Wax 2 lagen
Detailer spray om te finishen
Banden behandeld
Velgen behandeld met wax
Foto's:
Foam bijna van de bus afgelopen:
Ik heb van alle stappen afzonderlijk geen foto's kunnen maken vanwege de tijd die hard ging omdat we gezellig aan het keuvelen waren.
Bus in de werkplaats:
Eindresultaat buiten (kleur moeilijk vast te leggen)
Bedankt voor het lezen.
Serge R&S Detailing
Deze fraaie T5 is qua lak natuurlijk vrijwel ongeschonden en nog redelijk vrij van swirls (lichte ronde waskrasjes).
Stappen:
Afspuiten met hoge druk (ja ook het dak)
Foamen met vuil los werkende foam
Wassen met de hand en de twee emmer methode (ja wederom ook het dak shampoo gebruikt met wax toevoeging)
Lak gekleid voor diepere verontreiniging te verwijderen van de lak
Drogen (2doeken)
Wax 2 lagen
Detailer spray om te finishen
Banden behandeld
Velgen behandeld met wax
Foto's:
Foam bijna van de bus afgelopen:
Ik heb van alle stappen afzonderlijk geen foto's kunnen maken vanwege de tijd die hard ging omdat we gezellig aan het keuvelen waren.
Bus in de werkplaats:
Eindresultaat buiten (kleur moeilijk vast te leggen)
Bedankt voor het lezen.
Serge R&S Detailing
Wilt u uw bus eens goed laten behandelen bekijk eens mijn site http://www.rideandshinedetailing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)
Zo hij glimt nog steeds als een jekko, met die 2 waslagen ook super makkelijk het vuil er weer af te spoelen. Top resultaat bedankt Serge, over een half jaar maar weer doen. Kunnen we weer bijpraten.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
2011 Multivan GP DC LWB 140 PK Bearlock Nolden LED dagrijverlichting ABT verlaagd
Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)
Graag gedaan Peter.
Ik vind een t5 leuk om te doen.
Je poetspakket komt eraan trouwens!
Ik vind een t5 leuk om te doen.
Je poetspakket komt eraan trouwens!
Wilt u uw bus eens goed laten behandelen bekijk eens mijn site http://www.rideandshinedetailing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)
Afgelopen maandag 11 november de mooie T5 van Rini Klaasen behandeld en hem uitleg gegeven over het onderhoud van zijn bus.
Was hele gezellige dag en uiteindelijk hebben we nog niet eens zoveel kunnen praten want we hadden het te druk.
De T5 was in een behoorlijk goede conditie, Hij zat alleen van voor tot achter onder een vreemde waas die veroorzaakt is door de wasstraat. De t5 gaat regelmatig door de wasstraat volgens de eigenaar maar hij zou zijn leven beteren.
Werktijd ongeveer 7 uur met 2 personen.
Om even aan te geven welke stappen ik heb gedaan:
- Afspuiten met hoge druk
- Foamen
- Afspuiten met hoge druk
- Wassen met Surf City Blue Pacific (shampoo)
- Afspoelen met slang
- Drogen
- Kleien met de SCG klei voor diepere verontreiniging, we hebben gelijk afgenomen
- Polijsten Oranje met SmartPolish, zwart met smartwax welke ook zeer licht polijst
- Surf City Garage Barrier Reef Wax (machinaal)
- 5050 CONNOSEURS PASTEWAX voor de ongeloofelijke glans die je hiermee haalt. (handmatig)
- Nagelopen met Reload
- Ramen behandeld met Rain X
- Banden behandeld met PoorBoys BB voor mat zwart resultaat.
Resultaat:
Wil je meer foto's bekijken dan kan dat:
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 935&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Was hele gezellige dag en uiteindelijk hebben we nog niet eens zoveel kunnen praten want we hadden het te druk.
De T5 was in een behoorlijk goede conditie, Hij zat alleen van voor tot achter onder een vreemde waas die veroorzaakt is door de wasstraat. De t5 gaat regelmatig door de wasstraat volgens de eigenaar maar hij zou zijn leven beteren.
Werktijd ongeveer 7 uur met 2 personen.
Om even aan te geven welke stappen ik heb gedaan:
- Afspuiten met hoge druk
- Foamen
- Afspuiten met hoge druk
- Wassen met Surf City Blue Pacific (shampoo)
- Afspoelen met slang
- Drogen
- Kleien met de SCG klei voor diepere verontreiniging, we hebben gelijk afgenomen
- Polijsten Oranje met SmartPolish, zwart met smartwax welke ook zeer licht polijst
- Surf City Garage Barrier Reef Wax (machinaal)
- 5050 CONNOSEURS PASTEWAX voor de ongeloofelijke glans die je hiermee haalt. (handmatig)
- Nagelopen met Reload
- Ramen behandeld met Rain X
- Banden behandeld met PoorBoys BB voor mat zwart resultaat.
Resultaat:
Wil je meer foto's bekijken dan kan dat:
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 935&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilt u uw bus eens goed laten behandelen bekijk eens mijn site http://www.rideandshinedetailing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)
Dat ziet er super mooi uit.
Je zit trouwens op een bekend plekkie.
Ben daar een paar maanden terug nog geweest.
Je kent Marco van de eerste verdieping met zijn Chevy,s zeker wel.
Je zit trouwens op een bekend plekkie.
Ben daar een paar maanden terug nog geweest.
Je kent Marco van de eerste verdieping met zijn Chevy,s zeker wel.
Re: Ride and Shine Detailing (T5Serge)
Hallo,
Ja die hoor je wel rijden die man haha.
Wel mooi geluid.
Ja die hoor je wel rijden die man haha.
Wel mooi geluid.
Wilt u uw bus eens goed laten behandelen bekijk eens mijn site http://www.rideandshinedetailing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;