Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
probleem
probleem
ik heb voor twee maanden terug een nieuwe dynamo gemonteerd
vanaf het begin blijft eerst effe het lampje branden dat hij niet laad maar als ik gas bij geef gaat het lampje uit en is er niks aan de hand
geef ik geen gas bij dan stopt de toerenteller en gaat het olie lampje knipperen
vandaag liet de bus me staan en heb ik weer een nieuwe dynamo gekregen want de oude dynamo laad niet meer bij dan 7,5 volt
dus nieuwe geplaatst maar weer het zelfde probleem als ik geen gas bij geef blijft het "accu "lampje branden en doet de toerenteller het niet en dan gaat het olie lampje knipperen
wie weet wat het kan zijn
waar moet ik het zoeken
heb vandaag ook contactblokje vervangen maar probleem blijft
ga maandag laten meten hoeveel amp de dynamo moet afgeven heb begrepen dat dat rond de 30 tot 40 amp moet wezen bij normaal gebruik als het veel meer is heb ik ergens lek stroom heb ik begrepen
wie o wie weet wat meer
alvast bedankt
vanaf het begin blijft eerst effe het lampje branden dat hij niet laad maar als ik gas bij geef gaat het lampje uit en is er niks aan de hand
geef ik geen gas bij dan stopt de toerenteller en gaat het olie lampje knipperen
vandaag liet de bus me staan en heb ik weer een nieuwe dynamo gekregen want de oude dynamo laad niet meer bij dan 7,5 volt
dus nieuwe geplaatst maar weer het zelfde probleem als ik geen gas bij geef blijft het "accu "lampje branden en doet de toerenteller het niet en dan gaat het olie lampje knipperen
wie weet wat het kan zijn
waar moet ik het zoeken
heb vandaag ook contactblokje vervangen maar probleem blijft
ga maandag laten meten hoeveel amp de dynamo moet afgeven heb begrepen dat dat rond de 30 tot 40 amp moet wezen bij normaal gebruik als het veel meer is heb ik ergens lek stroom heb ik begrepen
wie o wie weet wat meer
alvast bedankt
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
- Multivan Generation
- Berichten: 34124
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: probleem
misschien is het handig om te vermelden om welke motor het ook gaat?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: probleem
sorry vergeten
t 4 1.9 td
bouwjaar 2002
233000 km
t 4 1.9 td
bouwjaar 2002
233000 km
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
- Multivan Generation
- Berichten: 34124
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: probleem
Zitten de aansluitingen op de dynamo wel allemaal op de juiste plaats en juist aangesloten?
Gaat het lampje van de accu pas uit als je boven de 1300 rpm komt?
Heb je een scheidingsrelais voor een 2de accu in de bus zitten?
Zitten de stekkers achterop je teller unit goed vast?
Heb je de accupool klemmen al eens opgeschuurd?
Wat voor dynamo heb je gekocht? Merk?
Zo maar wat vragen om je een beetje op weg te helpen.
Gaat het lampje van de accu pas uit als je boven de 1300 rpm komt?
Heb je een scheidingsrelais voor een 2de accu in de bus zitten?
Zitten de stekkers achterop je teller unit goed vast?
Heb je de accupool klemmen al eens opgeschuurd?
Wat voor dynamo heb je gekocht? Merk?
Zo maar wat vragen om je een beetje op weg te helpen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: probleem
stekkers zitten goed
toerenteller doet het niet bij starten pas als ik gas heb gegeven dus bij hoeveel ??? onbekend
stekkers aan daschbord zijn niet los geweest
aansluiting is geschuurd
het lijkt wel of hij niet genoeg start stroom krijgt aan het begin
merk zal ik morgen effe nakijken
is een nieuwe in iedergeval geen gereviseerde
snap er niks van
toerenteller doet het niet bij starten pas als ik gas heb gegeven dus bij hoeveel ??? onbekend
stekkers aan daschbord zijn niet los geweest
aansluiting is geschuurd
het lijkt wel of hij niet genoeg start stroom krijgt aan het begin
merk zal ik morgen effe nakijken
is een nieuwe in iedergeval geen gereviseerde
snap er niks van
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Re: probleem
Waar meet je de spanning, bij de accu of rechtstreeks op de dynamo. Daar wil nog weleens een behoorlijk verschil tussen zitten wat bijna altijd veroorzaakt wordt door een slecht contact of een interne weerstand in de bekabeling door bijvoorbeeld een geoxideerd aansluitoog bij de bevestiging daarvan aan een kabel.
Groeten van Wim
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: probleem
die van die 30 a 40 a ruststroom heb je ergens niet goed begrepen (dan zou je accu na twee uur finaal leeg zijn)
als het over laadstroom gaat is het helemaal afhankelijk van hoeveel je vraagt (hoeveel verbruikers er ingeschakeld zijn) en hoe vol je accu is, een auto waar niks van verbruikers ingeschakeld is, de accu vol is en de motor stationair draait heeft misschien 1á 2 A laadstroom, met achterruitverwarming, verlichting en aanjager aan en een lege accu is dat veel meer, bij verhoogd toerental kan het dan maar zo zijn dat je het max van je dynamo aan stroom meet (65 A ofzo)
als het over laadstroom gaat is het helemaal afhankelijk van hoeveel je vraagt (hoeveel verbruikers er ingeschakeld zijn) en hoe vol je accu is, een auto waar niks van verbruikers ingeschakeld is, de accu vol is en de motor stationair draait heeft misschien 1á 2 A laadstroom, met achterruitverwarming, verlichting en aanjager aan en een lege accu is dat veel meer, bij verhoogd toerental kan het dan maar zo zijn dat je het max van je dynamo aan stroom meet (65 A ofzo)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: probleem
vandaag bij de dealer geweest in lelystad en deze heeft mij geholpen en uitgelegd
wat er waarschijnlijk aan de hand is en
zowaar aangewezen waar ik wat moet zoeken en hoe ik een en ander kan proberen op te lossen
en dat voor de volle 100 % gratis
had dat niet verwacht normaal moet alles geld kosten deze man heeft zeker 20 minuten de tijd genomen om het uitteleggen
in een woord super
vrijdag alles nalopen en kijken waar het probleem zit
ook jullie weer bedankt voor mee denken zat bruikbaar aanwijzingen bij ook volgens de dealer
wat er waarschijnlijk aan de hand is en
zowaar aangewezen waar ik wat moet zoeken en hoe ik een en ander kan proberen op te lossen
en dat voor de volle 100 % gratis
had dat niet verwacht normaal moet alles geld kosten deze man heeft zeker 20 minuten de tijd genomen om het uitteleggen
in een woord super
vrijdag alles nalopen en kijken waar het probleem zit
ook jullie weer bedankt voor mee denken zat bruikbaar aanwijzingen bij ook volgens de dealer
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
Re: probleem
Nog even terug komen als het is opgelost he,kunnen anderen ook hun voordeel er mee doen
Re: probleem
naturlijk
gaat goed komen houd jullie op de hoogte
gaat goed komen houd jullie op de hoogte
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD