Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ook bij mij koelvloeistof weg (update)

vragen over de T5
Plaats reactie
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

ook bij mij koelvloeistof weg (update)

Bericht door marko t5 114 »

Tja, mijn bus verliest sinds een week koelvloeistof. Blok is van onder schoon, zal het in het blok blijven? Door alle berichten op dit forum wordt er maaandag meteen gekeken waar het blijft. Ik denk zelf de waterpomp. :ie Bus is nu 2 1/2 jaar oud en heeft 65.000 km gelopen. Als het inderdaad de waterpomp is, heeft de garage al aangegeven dat het onder garantie wordt vervangen. dat mag ook wel eens gezegd worden! Het is een dorpsgarage in Buinen. :jumpklap

Dinsdag weet ik meer. Wel kl@te want ik had zulke wilde plannen! Nieuwe voorbanden, sportuitlaat monteren (nieuw via marktplaats) en lekker poetsen (moet meerijden in een trouwstoet :jump )

Ik laat wel even weten hoe het gaat.
Laatst gewijzigd door marko t5 114 op 12 jun 2007, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Statistisch gezien was je inderdaad aan beurt voor een nieuwe waterpomp.
De meeste bezwijken zo omstreeks 60.000 km.
Ik verwacht zelf ook nog aan de beurt te komen. Ik controleer daarom regelmatig het koelvloeistofpeil.
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Bericht door marko t5 114 »

Is het dan nog raadzaam om 400 kilometer te gaan rijden en steeds vloeistof bijvullen? Of kan ik beter het familie-uitje uitstellen of met ander vervoer gaan?
Ik wil niet het blok kapot rijden, ben er erg tevreden mee, het verbruikt geen drup olie.
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Ik zelf heb er ca 400 - 600 km mee doorgereden , echter het verbruik (olie en vooral koelvloeistof) nam gigantisch toe met de afstand: Laatste rit moest voor en na de rit bijgevuld worden. Laatste 100 km 1 l/ nodig gehad: is niet gezond mijns inziens maar ik moest rijden.

Als ze kijken kunnen ze hem er misschien net zo snel vervangen. Ik weet niet hoelang het vervangen duurt, maar voor het checken van de pomp moeten ze ook erbij komen.

Suc6 ermee

EricP
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

UPDATE

Bericht door marko t5 114 »

Vandaag komt er inderdaad een nieuwe waterpomp in. Saillant detail: Van het weekend kreeg de garage nóg een bus met dezelfde symptomen. En wat denk je: In de omgeving geeneen dealer die een waterpomp op voorraad heeft! Dat kan je je toch niet voorstellen!

Gelukkig wordt alles onder coulance vervangen. Heb dus alleen pech dat ik de bus even moet missen...
Plaats reactie