Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
revisiemotor van emcmotoren
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 25 mei 2011, 20:58
revisiemotor van emcmotoren
hallo,
ik rijd momenteel een 2,5 TDI uit 2001 88 pk
ik zit er al weer langer over te denken een revisiemotor te plaatsen ivm met aanhoudende lekkage
en toch graag een 102 pk motor.
nu ben ik dit bedrijf tegengekomen:
http://www.emcmotoren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/474450028" onclick="window.open(this.href);return false;
http://verkopers.marktplaats.nl/1234231" onclick="window.open(this.href);return false;
volledige rereviseerde motor 102 pk incl inbouw dus voor 2500 euro.
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf en is deze prijs duur? goedkoop
graag jullie advies,
groet Goos
ik rijd momenteel een 2,5 TDI uit 2001 88 pk
ik zit er al weer langer over te denken een revisiemotor te plaatsen ivm met aanhoudende lekkage
en toch graag een 102 pk motor.
nu ben ik dit bedrijf tegengekomen:
http://www.emcmotoren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/474450028" onclick="window.open(this.href);return false;
http://verkopers.marktplaats.nl/1234231" onclick="window.open(this.href);return false;
volledige rereviseerde motor 102 pk incl inbouw dus voor 2500 euro.
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf en is deze prijs duur? goedkoop
graag jullie advies,
groet Goos
-
- Berichten: 1223
- Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41
Re: revisiemotor van emcmotoren
meestal moet je dan wel een exact gelijke motor inleveren waarvan de krukas en nokkenas nog netjes ronddraaien zoals het hoort....
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: revisiemotor van emcmotoren
88pk en 102pk = hetzelfde blokrepelsteeltje schreef:meestal moet je dan wel een exact gelijke motor inleveren waarvan de krukas en nokkenas nog netjes ronddraaien zoals het hoort....
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 1223
- Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41
Re: revisiemotor van emcmotoren
Pascal-141 schreef:88pk en 102pk = hetzelfde blokrepelsteeltje schreef:meestal moet je dan wel een exact gelijke motor inleveren waarvan de krukas en nokkenas nog netjes ronddraaien zoals het hoort....
jawel, alleen de brandstofpomp en verstuivers zijn anders..... op een ruilmotor zitten deze normaalgesproken gemonteerd en moet je een exact gelijke motor inleveren, met dezelfde motorcode en specificaties dus.
voor een los draaiend gedeelte zal het misschien anders zijn, dan moet je je eigen spullen overzetten. Alleen als je de motor hebt weten te verslijten is het met de brandstofpomp en verstuivers enz. meestal ook wel over en uit.
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: revisiemotor van emcmotoren
brandstofpomp is ook hetzelfde
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: revisiemotor van emcmotoren
die vergeten we niet hoor, maar dat is geen inwendig onderdeel van de motor he..kenny367 schreef:Jullie vergeten natuurlijk ook de versnellingsbak.
En een revisiemotor daarbij hoort geen versnellingsbak he, en ook de motorcomputer moet aan gedacht worden..
Wel kan daar natuurlijk ook aan gedacht worden, maar dit zal NIET in de totaal prijs zitten.
Voor de vraagsteller:
probeer precies boven water te krijgen wat een totale revisie bij dat specifieke bedrijf inhoudt.
Wat is er allemaal nieuw?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 25 mei 2011, 20:58
Re: revisiemotor van emcmotoren
zijn jullie aan het bespreken of het wel of niet mogelijk is een 102 ipv een 88 blok te plaatsen of
dat de meeste bedrijven een gelijk blok willen ter inruiling? dus 88=88 102=102?
hieronder de revisie:
goos
DEELREVISIE (COMPLEET)
Gelijk aan kale deelrevisie, met als extra:
•Gereviseerde verstuivers
•Nieuwe koppelingset
•Nieuwe distributielandriem
•Nieuw spanrol
•Nieuwe waterpomp
overige delen zijn gecontroleerd, waar nodig gereconditioneerd of vervangen Let op:
• Dynamo
•Startmotor
•Turbo
worden niet standaard meegeleverd.
Garantie: Zes maanden.
dat de meeste bedrijven een gelijk blok willen ter inruiling? dus 88=88 102=102?
hieronder de revisie:
goos
DEELREVISIE (COMPLEET)
Gelijk aan kale deelrevisie, met als extra:
•Gereviseerde verstuivers
•Nieuwe koppelingset
•Nieuwe distributielandriem
•Nieuw spanrol
•Nieuwe waterpomp
overige delen zijn gecontroleerd, waar nodig gereconditioneerd of vervangen Let op:
• Dynamo
•Startmotor
•Turbo
worden niet standaard meegeleverd.
Garantie: Zes maanden.
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: revisiemotor van emcmotoren
Goed even heel to the point dan..
Als je er een 102 pk in wil laten monteren dan kan dat.
Er kunnen echter wat zaken zijn, waarmee je geen rekening gehouden zou kunnen hebben.
Maar bij een 102 pk zijn er wat verschillen, tov de 88 pk.
Allereerst de software die anders is ---> andere motorcomputer nodig of aangepaste software in eigen computer.
Een 102 pk heeft een interkoeler, een 88 pk niet, dus wellicht nog aan te schaffen?
Wil je lekker gebruik gaan maken van het koppel van de standaard 102 pk, dan is de versnellingsbak van de 88 pk wellicht wat aan de lichte kant. De versnellingsbak van een 102 pk heeft wat langere verhoudingen, de motor draait hierdoor wat minder toeren bij dezelfde snelheid en resulteert ook in een iets lager verbruik.
Andere versnellingsbak (van een 102 pk) betekend ook een andere motorsteun aan de versnellingsbakzijde.
Schakelstangen zijn ook anders alsmede de koppelingsbediening.
Wil je het recht toe recht aan, dan is het een kwestie van je eigen of gereviseerde 88 pk verstuivers er in,
en je kunt rijden.
Maar bovengenoemde zaken geven wel meer fun, maar resulteren wel in een hoger prijskaartje...
Als je er een 102 pk in wil laten monteren dan kan dat.
Er kunnen echter wat zaken zijn, waarmee je geen rekening gehouden zou kunnen hebben.
Maar bij een 102 pk zijn er wat verschillen, tov de 88 pk.
Allereerst de software die anders is ---> andere motorcomputer nodig of aangepaste software in eigen computer.
Een 102 pk heeft een interkoeler, een 88 pk niet, dus wellicht nog aan te schaffen?
Wil je lekker gebruik gaan maken van het koppel van de standaard 102 pk, dan is de versnellingsbak van de 88 pk wellicht wat aan de lichte kant. De versnellingsbak van een 102 pk heeft wat langere verhoudingen, de motor draait hierdoor wat minder toeren bij dezelfde snelheid en resulteert ook in een iets lager verbruik.
Andere versnellingsbak (van een 102 pk) betekend ook een andere motorsteun aan de versnellingsbakzijde.
Schakelstangen zijn ook anders alsmede de koppelingsbediening.
Wil je het recht toe recht aan, dan is het een kwestie van je eigen of gereviseerde 88 pk verstuivers er in,
en je kunt rijden.
Maar bovengenoemde zaken geven wel meer fun, maar resulteren wel in een hoger prijskaartje...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...