sam the glassman schreef:rondom glas zonder paneel is mooi maar is verboden in Nederland bij een dubbelcabine. enkel cabine mag dit wel.
bij de dubbel cabine moet de links achterplaat dicht zijn dmv metaal of kunststof waardoor deze dicht is en moet gelast of verlijmd zijn.
wat wel mogelijk is is om de linker achter kant van binnen uit te voorzien van een metalen plaat en van buiten gefolied glas paneel.
de regelgeving was me jammer genoeg al bekend
Echter de carrosserie van een kombi heeft de uitsparingen voor de ramen af fabriek, en dat is een groot voordeel ten aanzien van de roestvorming. Ik heb namelijk al genoeg bussen gezien die roestvorming hebben bij de ramen van de DC waar die er later ingezet zijn. En ja ook van zeer gerenommeerde inbouwers.
Daarom zou ik een combi nemen.
Bij een DC moet de linksachterplaat dicht zijn wist is ook al,
echter dat kun je ook van binnenuit doen.
Ik zou hem rondom ramen nemen, en dan linksachter vanaf de binnenzijde dichtmaken. Omwille van de roestvorming, het uitzien, en de strakheid, zou ik daarvoor kiezen. Glaslook is een materiaal dat er uit zou moeten zien, en wat voor glas door zou moeten gaan, nou dan heb ik liever echt glas
Nogmaals mijn vraag: zijn er al eens mensen aangehouden die linksachter glas hadden (al dan niet voorzien van een metalen plaat aan de binnenzijde)?
Want hoe doen de mensen die een multivan rijden dat dan? Die hebben namelijk ook rondom ramen, zo komt zo'n bus in Nederland. Dan zou ik hem ondoorzichtig foliën en eventueel van een paneel aan de binnenzijde voorzien, als je wilt voldoen aan de DC regels.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...