Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lekstroom

vragen over de T4
Plaats reactie
Jabeli
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 mar 2009, 13:58
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Lekstroom

Bericht door Jabeli »

Ik heb het vermoeden dat mijn T4 ergens stroom lekt. Bij de garage bleek uit een meting van niet. Maar dat is een momentopname. Ik vermoedt dat er iets zit (relaitje of zo) dat af en toe aangaat en dan weer uit. Weet iemand of je over een langere tijd kunt meten of er een stroomlek is?

Heel verhaal.
Het begon zo. Ik heb een Parrot carkit die achter de radio is geschakeld. Wanneer je de sleutel van contact afzet blijven radio en cartkit werken. Alles gaat uit wanneer je de sleutel uit het contact trekt. In juni had ik een reparatie waarbij de garage ook iets heeft gedaan bij de electronica onder de stuurkolom en bij de standkachel. Die gaat niet via het contact omdat je hem ook via de afstandsbediening aan kunt zetten. Zij dachten aan een fout en hebben de kachel via het contact laten lopen. Op mijn aanwijzing hebben ze dat weer ongedaan gemaakt.

Pas na een tijdje merkte ik dat de carkit niet altijd meer uitgaat als ik de sleutel uit het contact haal. De radio wel. De carkit sloot eerst af en startte dan na een tijdje weer op en sloot weer af. Dit bleef hij doen. Daar is na gekeken. Voeding zat goed aangesloten. Het kastje van de carkit is binnen de garantie vervangen. We dachten dat dit kapot was. Ook bij het nieuwe kastje van de control unit bleef het euvel bestaan.

De carkit is inmiddels anders aangesloten maar de auto lijkt nog steeds stroom te lekken. Dus als iemand een idee heeft, graag. Bedankt al vast.
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Lekstroom

Bericht door dennisvt4 »

radio , klokje enzo verbruikt ook altijd stroom

maar wat is nu het probleem start de auto niet meer na een dag ? is de accu nog goed ? wordt ie opgeladen ?

gr dennis
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Plaats reactie