Zekering nr 16 bleef stukgaan (vwt4 1991 19D.)
Kheb het dashboard voor de helft uit elkaar gehaald. De aansluiting van het lampje vvan het dashboardkastje was losgekomen en veroorzaakte een kortsluiting, De zekering nr16 bleef kapotgaan tot ik plots de stekker van het instrumentenpaneel uittrok. Daar bleek dus het grote probleem te zitten. Men heeft me wijsgemaakt dat er vanuit het dashboard een stuurstroom vertrekt naar de dynamo die er voor zorgt dat deze in werking komt. Zolang die stuurstroom er niet is, kan onmogelijk de accu worden opgeladen en kan ik rijden tot de accu minder dan 6volt heeft, (die nodig is om de dieselpomp te doen werken). Daarna accu aan de lader leggen, als ik verder wil rijden.
Als ik de stekker van het dashboard insteek, dan branden: olie, water en accu-lampje zeer zwak en het lampje, dat ik ter vervanging van een zekering heb gestoken, blijft branden.
Kortsluiting dus. Is dit een geval van dashboard-versletenheid?
Bijkomend vraagje, hoe koppel je de kabel van de kilometriek los, trekken sleuren, ,,,???
Mss even vermelden dat het hier om een vwt4 van 1991 gaat 19D, echt een oud schatje dus.
![fun :driveT4](./images/smilies/t4_driving.gif)
![fun :T44EVER](./images/smilies/T44EVER.gif)
waterschoot.geert
Berichten: 6
Geregistreerd op: di jul 26, 2011 5:35