Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

comfort module

vragen over de T5
Plaats reactie
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

comfort module

Bericht door Rogier663 »

Hallo medeforummers,

Op de rand van 2011 dan toch nog een vraag:

Ik heb een T5 uit 2008 met electrische ramen, fabrieks schuif/kanteldak, electrische inklapbare spiegels en een fabrieksalarm. Wat ook ik graag zou willen is:

Bij het afsluiten van de auto met de AB in de sleutel, de eventueel geopende ramen en dak zich sluiten en de spiegels zich inklappen. Wanneer ik de auto weer open met de AB, de spiegels weer uitklappen.

Nu is hier al e.e.a. over geschreven op het forum alleen een echt duidelijk antwoord op de oplossing nog niet gelezen, in iedergeval niet in combinatie met het fabrieksalarm.

Nu was DVR een heel eind opweg en ik ben het inderdaad eens met de veronderstelling dat wanneer het contact uit is het canbus systeem niet weet wat er gebeurd dus dat een foutmelding niet zou ontstaan maar of dit ook daadwerkelijk juist is....

Ook Johan, alias inbouwer (ik ga je zeker nog bellen over de JVC NT30 enz..) schreef een stukje over het verlengen van de puls bij sluiten naar 10 sec. om het zelfde te creeeren als met de sleutel in het protierslot om van buitenaf de ramen en dak te sleuten.

Zou het nu echt zo moeilijk zijn dit via de AB te realiseren???

Wat hebben we al aan info uit het verleden, ik citeer een aantal berichtjes om de geheugens even op te frissen:

een allopende topic uit 2010: viewtopic.php?f=3&t=28773&hilit=comfort+module#p185617" onclick="window.open(this.href);return false;

de comfort module aangeboden op deze site: http://www.car-secure.nl/site/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; ... t&Itemid=1
(deze heeft volgens mij geen puls verlenger om 10 sec. te genereren)

Een comfort module met instelbare vertraging: http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/CM002" onclick="window.open(this.href);return false;

en een paar citaten:

DVR:
Ik heb de sluit en open draad van de spiegel onderbroken want als je het contact 1slag terug draai dan komt er geen spanning op de spiegels en de comfort module krijg spanning als je de sleutel er uit trekt dus daarom krijg ik ook geen storing denk ik maar als ik wat meer tijd heb wil ik toch even controleren of dit echt geen kwaad kan.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Multivan Generation:
volgens mij willen jullie, dat als je de auto op slot zet met de CV met afstandsbediening, dat dan automatisch:

- de spiegels inklappen
- het schuifdak dicht gaat
- de ramen dichtgaan
- de deuren en klep op slot gaan
- het alarm geactiveerd wordt
- de knipperlichten een paar keer knipperen ter indicatie..
- follow me home geactiveerd wordt lichtsensor gestuurd.

en als je aankomt:
- de deuren en klep ontgrendelen
- alarm uitschakelen
- spiegels uitklappen

Of vergis ik me?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DVR:
Zoals ik al eerde melden had ik alles zo goed als klaar maar zat alleen nog met de aansturing van de modules ik was zoekend naar een manier om de modules een puls te geven wanneer ik dus bus sluit en wanner ik hem open druk ik heb alles in zoverre getest en geeft geen storing zelf niet met de motor aan dus wanneer ik even tijd heb is het alleen nog een kwestie van aansluiten op de servo motor van de cv(rotor bedank) en dan is het werkend zowel op afstand als met de knop beven op het deurpaneel.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DVR:
DVR ben je op vakantie? [/quote]

nee was het maar waar
heb alleen tijd te kort is was het weer wat het niet toeliet en nu weer de tijd maar komt
goed ga er snel weer beginnen wou dan gelijk wat foto's er bij gaan zetten.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
andrevandekolk:
Hoi fred
Het kan wel ik heb het uit gezocht door middel van een tijd module die geeft en bepaalde tijd een puls waardoor de ramen en evt. kantel dak dicht gaat.
Als je met de sleutel de deur dicht doet via het slot in de linker deur en de sleutel een aantal seconden rechts om vast houd dan gaat de ramen dicht.
deze functie neemt de tijd module over.
Wel je nog meer weten mag je mij altijd bellen.

Groet,
andre van der kolk
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
inbouwer:
Met een beetje alarm kun je gewoon zorgen dat de ramen automatische sluiten als je bus op het alam zet.
Het gaat er om dat je de sluitpuls verlengd. Op de juiste draad in de deur zit de open en sluit draad. Een massa / massa met 180 ohm gestuurde draad. Als je zorgt dat de sluitpuls verlengd wordt naar ongeveer 10 seconden, dan sluiten de ramen zich altijd op het moment dat de wagen op slot wordt gedaan met een handzender.
Als mensen dit willen en geen optie hebben die standaard op hun alarm zitten dan is het plaatsen van een comfort unit een optie.

"it is not rocket science"

Mij Clifford concept 650 alarm met intellistart vandaag ingebouwd en het is perfect.
Van afstand is de wagen te starten en alles is programeerbaar. Klik Klik en de wagen start en gaat al lekker warm worden.
Ook de 2 standaard extra kanalen zijn nog leuk te programmeren voor leuke opties. Denk bijvoorbeeld het laten aanspringen van de dimlicht om je wagen makkelijker te vinden op een parkeerplaats.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
inbouwer:
Het is wel mogelijk om met de clifford je ramen automatische laten sluiten. Je moet gewoon zorgen voor een lange sluitpuls via 1 van de uitgangen op het Clifford alarm. Ik weet niet welk type Clifford Alarm jij hebt, maar ik heb een Concept 650 in mijn bus en ik gebruik 1 uitgang voor het aansturen van mijn verlichting en 1 uitgang voor het automatische sluiten van de ramen.

Ik kan je anders wel verder helpen als jij mij kan zeggen welk type jij in jouw bus hebt.

gr. Johan

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Helaas.....hier stopt het met de info, ik weet het, het is een topic van ruim een jaar geleden maar hoe dit verhaal is afgelopen kan ik nergens vinden!!

Dit is dus ook iets wat ik graag zou willen en ik denk met mij nog wel wat anderen ook!!!

Verder allemaal een goed uiteinde en al het beste voor 2012

Gr. Rogier
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: comfort module

Bericht door dvr »

Ik heb de spiegels op een module aangesloten maar ga wanneer er weer tijd is dit veranderen.
Ik wil het nu over het contact gaan doen want ik ga geregeld iets pakken uit de auto en dan gaan de spiegels continu in en uit.
Verder werkten het goed ik heb een hoop info van weetjeweler Rotor een hoop info gekregen en advies anders was ik er zeker niet
aan begonnen.
dvr nr 285
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: comfort module

Bericht door Rogier663 »

Hallo DVR,

Bedankt voor je reactie, zoals je ze dus tot nu toe aangesloten hebt ontstaan er geen foutmeldingen. Dat is in iedergeval al iets!! Zou je wat meer info kunnen geven hoe je ze hebt aangesloten?

Idd, als je steeds wat moet pakken gaan ze uit en weer in maar is het geen overweging om ze dan met de hand weer terug te zetten? Dus alleen automatisch inklappen en handmatig weer uitklappen? Als je ze via het contact schakeld heb je opzich weer het zelfde probleem met uitstappen, of je moet uitstappen en daarna de sleutel eruit halen. Of ga je ze zo aansluiten dat ze met de AB. inklappen en via contact weer uitklappen, dat zou ook moeten kunnen natuurlijk.

Ik ben zeer geintereseerd dit ook te gaan doen en liefst ook dat ik mijn ramen en dak kan sluiten. Ik denk dat het zou moeten kunnen wanneer dit wordt aangesloten op de schakelaar in portierslot, je kan immers door de sleutel gedraaid te houden dit ook van buitenaf sluiten, hier zou dus een puls op moeten komen.

Nogmaals, een beetje meer info (en evt foto's) hoe je dit hebt aangesloten en waar de modules geplaatst zijn zou zeer welkom zijn.

Gr. Rogier
Plaats reactie