Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
En weer een waterpomp !
- Mastodont
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
- Locatie: Kennemerland/Haarlem
- Contacteer:
En weer een waterpomp !
Vorige week maandag begon de boordcomputer te jengelen dat ik moest STOPPEN en het koelmiddel moest nakijken.
Niveau stond inderdaad te laag. Bijgevulde tot max en rijden maar weer.
Ik had dit nog nooit eerder gehad, dus dacht er verder nix van....
Geen sludge maar ik zie ook zo 1.2.3 geen lekkage
Vanochtend (ongeveer 400Km later) gebeurde het weer.. (grrr#@$&#@*)
Gelijk de dealert gebeld, vrijdag komt het goed....
128KW 2005 Kmstand 81.000Km
Zou dus kloppen... Waterpompen gaan stuk tussen 70K en 90K
Via de zoekfunctie kwam ik bij deze reactie:
viewtopic.php?f=3&t=24534&p=146545&hili ... ce#p146545
(T5 waterpomp coulance tot 160.000Km ongeacht bouwjaar)
Wie weet of dit nog actueel is/ klopt ?
Mocht iemand weten hoeveel geld ik straks moet achterlaten.... ik hoor 't graag!
Grt Mastodont
Niveau stond inderdaad te laag. Bijgevulde tot max en rijden maar weer.
Ik had dit nog nooit eerder gehad, dus dacht er verder nix van....
Geen sludge maar ik zie ook zo 1.2.3 geen lekkage
Vanochtend (ongeveer 400Km later) gebeurde het weer.. (grrr#@$&#@*)
Gelijk de dealert gebeld, vrijdag komt het goed....
128KW 2005 Kmstand 81.000Km
Zou dus kloppen... Waterpompen gaan stuk tussen 70K en 90K
Via de zoekfunctie kwam ik bij deze reactie:
viewtopic.php?f=3&t=24534&p=146545&hili ... ce#p146545
(T5 waterpomp coulance tot 160.000Km ongeacht bouwjaar)
Wie weet of dit nog actueel is/ klopt ?
Mocht iemand weten hoeveel geld ik straks moet achterlaten.... ik hoor 't graag!
Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 01 aug 2010, 19:21
Re: En weer een waterpomp !
heb mijn t5 net een waterpomp vervangen . kosten 355 euro ( alleen de pomp 120 euro )
- Mastodont
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
- Locatie: Kennemerland/Haarlem
- Contacteer:
Re: En weer een waterpomp !
Dankjewel....
Was het preventief of was ie stuk?
Geen garantie of coulance regeling gekregen ??
Gr
Mastodont
Was het preventief of was ie stuk?
Geen garantie of coulance regeling gekregen ??
Gr
Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 01 aug 2010, 19:21
Re: En weer een waterpomp !
het lekte koel vloeistof , elke 400 kilometer halve liter koelvloeistof vullen .
- Mastodont
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
- Locatie: Kennemerland/Haarlem
- Contacteer:
Re: En weer een waterpomp !
Kreeg gisteren de factuur.
Geen coulance (2005 81k KM)
Totaal € 346.-
Grt
Mastodont
Geen coulance (2005 81k KM)
Totaal € 346.-
Grt
Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Re: En weer een waterpomp !
Het zijn toch boeven............ bij VW. Die waterpompen van de vijfcilinders zijn gewoon slecht ontworpen, getuige het grote aantal dat sneuvelt. Dit is gewoon pure arrogantie als je geen coulance meer krijgt vanwege leeftijd en/of km-stand van de betreffende T5




- Mastodont
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
- Locatie: Kennemerland/Haarlem
- Contacteer:
Re: En weer een waterpomp !
Ik zal vd week eens proberen een poot aan de grond te krijgen bij PON.
Effe een telefoontje ertegenaan gooien... Baat het niet dan schaadt het niet.
Grt Mastodont
Effe een telefoontje ertegenaan gooien... Baat het niet dan schaadt het niet.
Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Re: En weer een waterpomp !
En ja hoor, wij zijn ook aan de beurt. Bus begon opeens koelvloeistof te verbruiken en toen wist ik eigenlijk al hoelaat het was, de waterpomp. Het is belachelijk dat hier geen coulance voor is vanuit VW/Pon.
Re: En weer een waterpomp !
Ik heb preventief bij 87000 km waterpomp vervangen...Was er aan toe zoveel speling op het lager niet normaal..Dat de waterpomp nog niet lekte was een raadsel..
Contact gehad met PON via dealer geen enkele toegevigheid..Ook niet op de multivan koplampen (inbranden reflectoren) wat dat betreft is VW vreselijk met zijn service...
Verder zeiden ze bij de garage dat de "nieuwe"pomp een verbeterd exemplaar zou zijn?
Klopt dit gaat deze langer mee.2,5 205 pk...
Contact gehad met PON via dealer geen enkele toegevigheid..Ook niet op de multivan koplampen (inbranden reflectoren) wat dat betreft is VW vreselijk met zijn service...
Verder zeiden ze bij de garage dat de "nieuwe"pomp een verbeterd exemplaar zou zijn?
Klopt dit gaat deze langer mee.2,5 205 pk...
Re: En weer een waterpomp !
Gisteren bij de VW dealer voor 150000 km beurt:
Achterremschijven, Turbo, vrijloopkoppelingen en de waterpomp (na nog geen 90000 km na de vorige) of ik even ruim 2000 Euro wil ophoesten. Net daarvoor al voorrem schijven gehad, spiegel die spontaan afscheid nam van de auto, draagarmen voor die rammelden.
Mijn antwoord: gooi maar dicht en tot ziens, mij zie je niet meer terug met zo'n slechte kwaliteit. Achterbanden gaan haast langer mee dan de remschijven achter
Wordt dus een andere auto maar geen VW meer
Groet EricP
Achterremschijven, Turbo, vrijloopkoppelingen en de waterpomp (na nog geen 90000 km na de vorige) of ik even ruim 2000 Euro wil ophoesten. Net daarvoor al voorrem schijven gehad, spiegel die spontaan afscheid nam van de auto, draagarmen voor die rammelden.
Mijn antwoord: gooi maar dicht en tot ziens, mij zie je niet meer terug met zo'n slechte kwaliteit. Achterbanden gaan haast langer mee dan de remschijven achter




Wordt dus een andere auto maar geen VW meer

Groet EricP
Re: En weer een waterpomp !
Mijn waterpompgeschiedenis (tdi2.5 - 2003):
In 2005 bij 60000km vervangen (vorige eigenaar - coulance).
In 2011 bij 130000km opnieuw kapot, 2 weken na een grote beurt. Reparatiekosten 800 euro.
Regelmatig je waterpomp (200 euro) laten vervangen bij een grote beurt lijkt me dus niet onverstandig.
Schijnbaar gaan dus ook de nieuwe pompen snel kapot.
Als er tenminste een richtlijn zou worden gegeven voor het preventief vervangen, dan zou ik daar nog enigzins begrip/vrede mee kunnen hebben.
Samen met de waslijst van alle andere grote en kleine gebreken plus wat er allemaal wellicht nog meer zal aankomen, wordt het hoog tijd om over te stappen op een japanner of koreaan. Helaas.
Groet,
Piet
In 2005 bij 60000km vervangen (vorige eigenaar - coulance).
In 2011 bij 130000km opnieuw kapot, 2 weken na een grote beurt. Reparatiekosten 800 euro.
Regelmatig je waterpomp (200 euro) laten vervangen bij een grote beurt lijkt me dus niet onverstandig.
Schijnbaar gaan dus ook de nieuwe pompen snel kapot.
Als er tenminste een richtlijn zou worden gegeven voor het preventief vervangen, dan zou ik daar nog enigzins begrip/vrede mee kunnen hebben.
Samen met de waslijst van alle andere grote en kleine gebreken plus wat er allemaal wellicht nog meer zal aankomen, wordt het hoog tijd om over te stappen op een japanner of koreaan. Helaas.
Groet,
Piet
Re: En weer een waterpomp !
Onze bus is van november/december 2005, dus toen was de waterpomp zeker niet aangepast. Aanpassing heeft later pas plaats gevonden toen VW ontdekte dat het groot probleem was. Als je in 2005 dus een nieuwe pomp hebt gehad was dat dus nog steeds een verkeerde.
Ik begrijp dat je overstapt als je veel van dit soort ellende hebt, zeker als je weet dat een fout is in het product en de importeur/fabrikant er niets aan doen om het voor jou op te lossen.
Ik begrijp dat je overstapt als je veel van dit soort ellende hebt, zeker als je weet dat een fout is in het product en de importeur/fabrikant er niets aan doen om het voor jou op te lossen.
Re: En weer een waterpomp !
Ik hoor hier van de vw monteurs dat immitatie waterpompen beter zijn dan de originele (hun monteren met de beun ook altijd immitatie)erik 924 schreef:Verder zeiden ze bij de garage dat de "nieuwe"pomp een verbeterd exemplaar zou zijn? Klopt dit gaat deze langer mee.2,5 205 pk...



Voor mij na deze ook geen vw meer ......
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18
Re: En weer een waterpomp !
Idd, de liefde voor de T5 is bij mij ook aardig bekoeld. Waterpomp, spruitstuk, cilinderkop, scheurtje in zuiger, kromme drijfstang, oliesensor stuk. Als je elk willekeurig revisiebedrijf spreekt zeggen ze allemaal hetzelfde. Het T5 blok met de kwaliteit van alle aanbouwonderdelen is helemaal zo goed nog niet. Toegegeven, er rijden er heel wat rond, maar er is ook veel werk aan en alles is belachelijk duur of veel werk. Er staan er bij mijn garage nu ook weer twee met waterpompen etc, heb er nog nooit een T4 zien staan.Roel schreef:Voor mij na deze ook geen vw meer ......
Voor 25 Transporter historie lijkt de kwaliteit er soms niet op vooruit te gaan. T3, T4, rijden er een hoop nog vrolijk van rond, ben benieuwd hoeveel T5's er over 25 jaar nog rond rijden. Zal me niets verbazen als de T3 en T4 op termijn de T5 overleven. Als ik nu een busje zou moeten kopen die ik over 20 jaar nog wil hebben dan kies ik niet voor een T5 denk ik.
Re: En weer een waterpomp !
Ik lees veel negatieve reacties,
Maar wat is het alternatief??
Een T3 of T4 met de T5 vergelijken is natuurlijk onzin
Deze beide bussies hoefden niet aan strenge milieu- en veiligheidseisen te voldoen.
Dan is kwaliteit eenvoudiger te bereiken.
Als er veel luxe elektronica in een bus moet maar gewicht mag niet te gek worden moeten bepaalde onderdelen lichter en daarmee misschien minder sterk worden.
Zo zijn er natuurlijk altijd verschillende manieren hoe ernaar te kijken.
Als er betere alternatieven zijn voor de VW dan hoor ik dat graag!
Maar wat is het alternatief??
Een T3 of T4 met de T5 vergelijken is natuurlijk onzin
Deze beide bussies hoefden niet aan strenge milieu- en veiligheidseisen te voldoen.
Dan is kwaliteit eenvoudiger te bereiken.
Als er veel luxe elektronica in een bus moet maar gewicht mag niet te gek worden moeten bepaalde onderdelen lichter en daarmee misschien minder sterk worden.
Zo zijn er natuurlijk altijd verschillende manieren hoe ernaar te kijken.
Als er betere alternatieven zijn voor de VW dan hoor ik dat graag!