Waar kan ik het beste en (natuurlijk) het voordeligste een hefdak laten plaatsen....De rest van de camper inbouw wil ik wel zelf doen...Heeft iemand adresjes??
![fun :wjw](./images/smilies/wjw.gif)
![fun :werkaanT4](./images/smilies/t4workinprogress.gif)
Ook ik ga er aan geloven.......
BenTDI schreef:Koop geen SCA Dak maar een orginele westfalia
sorry bedoelde FSC ....Mickel Moen schreef:BenTDI schreef:Koop geen SCA Dak maar een orginele westfalia![]()
BenTDI,
Wat is er mis met een SCA Dak?
Ik heb er een en ik vind het een pracht dak.
Hoi Charleschv schreef:Beste Bendebus,
Overweeg eerst of je ook daadwerkelijk boven zult slapen. Wij slapen in onze Westfalia beneden en ik denk dat bij veruit de meeste hefdakbusjes de bovenslaapplaats alleen door kinderen wordt gebruikt om te slapen.
De bovenruimte is voor ons vooral nuttig als "afleg" en voor voldoende stahoogte en ventilatie tijdens het kamperen.
Misschien is het een idee om eerst een keer in het goedkope seizoen zo'n busje te huren en ermee op vakantie te gaan om te kijken wat voor jullie het prettigste is.
Kan een hoop geld schelen als blijkt dat jullie aan een hefdakje voor alleen stahoogte genoeg hebben.
En je doet er goede ideeen op voor de inrichting van je eigen busje.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Denk dat die snelheden niet acceptabel zijn voor een dergelijk dak... Rick alhoewel ik al een keer de 160 gehaald hebt in duitsland maar dat doe ik niet meer 120-130 hard zat in duitsland en hier ook ..doka Rick schreef:Dag BenTDI,
dat openwaaien gebeurt ook met een hefdak bij een California van 2007. Deze hebben we gehad op de zaak en dat openwaaien gebeurde meer dan eens.
Je schrikt best wel even als dat gebeurt en dat was meestal bij snelheden van 160kmh en meer. Dat hydraulisch heffen heeft zo zijn voor en nadelen.
Als ik een rit moest maken waar ik op snelheid moest rijden dan liet ik eerst het hydraulisch systeem het dak weer goed aantrekken. Het verlengt de reistijd zo als weer moet stoppen voor het dak.
groet Rick