Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Roest onder de raamrubbers!

vragen over de T4
wij
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2007, 22:54
Locatie: Doetinchem

roest van binnenuit?/roest langs de ramen

Bericht door wij »

Hoi mede-Achterhoekers en anderen met roest langs de ramen,

Ik heb gereageerd op een andere vraag over hetzelfde onderwerp en heb er een oproepje bij geplaatst. Zie de vraag over doorroesten van binnenuit.

Graag lees ik jullie reactie daarop.

Groetjes
Gebruikersavatar
Eric273
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2007, 09:46
Locatie: Zelhem

Roest onder de raamrubbers

Bericht door Eric273 »

Hoi,
Ook bij mijn T4 DC uit 2000 heb ik roest van onder het raamrubber. Uithalen, wegwerken, spuiten en inzetten is volgens mij de juiste weg.
Ik heb dit aangekaart bij de dealer en bij Pon maar verder dan een 50/50 regeling kom ik niet.
Ik ben van mening dat dit roest van binnenuit is. Als gebruiker/eigenaar kan ik geen behandeling bedenken om dit te voorkomen. Maar ja . . . . het is niet anders.
Groet,
Eric
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Bericht door Die Bruine »

Hier hetzelfde verhaal. Mijn achterklep roest ook van onder de lak. Als het regent vangt dat rubber het water op. Als ik links beneden in de hoek op het rubber druk spuit het water er weer uit. Nu kan ik wel de bus laten spuiten, maar het probleem zit volgens mij in de sluiting van de rubbers. Dus binnen 5 jaar weer hetzelfde probleem :(
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

het beste is gewoon om de rubbers weg te laten. Kan er ook geen vocht tussen gaan zitten. De rubbers zitten er toch alleen maar voor de sier om. Het lijkt misschien niet zo mooi, maar is wel de beste oplossing denk ik
T4 2.5TDI 88pk 1999
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

roest tussen raam rubbers

Bericht door daimen »

het lijkt mij het beste om water/condens vorming tussen de raam rubbers te voorkomen door eerst het raam de demonteren roest te verwijderen weer monteren en vervolgens tussen raamrubber en sponning af te kitten met een goed merk sileconenkit af te kitten :happy :happy :happy :happy

wanneer iemand denkt dat dit onmogelijk is graag reactie waarom niet
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: roest tussen raam rubbers

Bericht door hendrikus »

daimen schreef:het lijkt mij het beste om water/condens vorming tussen de raam rubbers te voorkomen door eerst het raam de demonteren roest te verwijderen weer monteren en vervolgens tussen raamrubber en sponning af te kitten met een goed merk sileconenkit af te kitten :happy :happy :happy :happy

wanneer iemand denkt dat dit onmogelijk is graag reactie waarom niet
heb dus vorige week iemand gehad met een T4 en die dit had gedaan. Probleem was alleen maar groter geworden. Al het vocht/ condens of water wat er eventueel wel tussenkomt kan dan ook geen kant op en dus ook niet wegstromen. In dit geval betekende het dat de sponning ad onderzijde vol met water stond toen de ruit eruit kwam.
T4 2.5TDI 88pk 1999
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Bericht door daimen »

als je de kit goed tussen de rubbers aanbrengt desnoods alleen aan de boven kan zal hier geen water meer tussen komen mits je zuurvrije kit gebruikt
(stel je hebt een doche deze wordt ook afgekit en dit geeft ook geen probleem naar tig jaren mits de boel maar goed ontvet wordt )
VERGEET NIET TE ONTVETTEN DIT IS ZEER BELANGRIJK DOE JE DIT NIET DAN ZAL DE KIT NAAR EEN PAAR MAANDEN LOS LATEN EN DAN ZAL ER WATER TUSSEN KOMEN :happy :happy
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

daimen schreef:als je de kit goed tussen de rubbers aanbrengt desnoods alleen aan de boven kan zal hier geen water meer tussen komen mits je zuurvrije kit gebruikt
(stel je hebt een doche deze wordt ook afgekit en dit geeft ook geen probleem naar tig jaren mits de boel maar goed ontvet wordt )
VERGEET NIET TE ONTVETTEN DIT IS ZEER BELANGRIJK DOE JE DIT NIET DAN ZAL DE KIT NAAR EEN PAAR MAANDEN LOS LATEN EN DAN ZAL ER WATER TUSSEN KOMEN :happy :happy
wat is het nut van alleen de bovenkant afkitten?? Dan kun je het net zogoed niet doen. De rubbers die om de voorruit van een T4 zitten sluiten het geheel niet waterdicht af. Dan komt er nog wel water via de zijkant bij in. Ben van mening dat de beste oplossing geen rubber is, omdat dan alles weer mooi kan opdrogen, alleen optisch is het minder. Tegenwoordig zitten bij veel nieuwe auto's helemaal geen rubbers meer om de ruit, denk aan de nieuwe passat, polo, T5
T4 2.5TDI 88pk 1999
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Bericht door daimen »

het nut is dat als er onverhooopt toch nog water tussen zal komen dan zal dit via de zij rubbers afgevoerdt worden ps wanneer een badkamer waterdicht af te kitten waarom een eenvoudig autoraampje niet :gekte
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

Tja, misschien omdat de combinatie van metaal met glas gewoon altijd voor condes zorgt. Denk maar aan je autoruit die met koud weer afkoelt en ook voor vocht aan de binnenzijde vd ruit zorgt. Als je dit dus ook krijgt tussen de uiteinden vd ruit en de eventuele extra aangebrachte kitlaag heb je dus vocht wat geen kant opkan. Daarnaast is de T4 nou niet optimaal qua vochtafvoer. Als je bv de ruit eruit hebt en er staat vocht id sponning blijft er een groot deel staan omdat dit simpelweg niet afgevoerd word door de watergaatjes.

En ik blijf erbij dat de lak vd T4 gewoon simpelweg slecht is. Wij zien regelmatig T4's en ook nog jonge modellen van bv 2002 waar simpelweg roest in de sponning zit van een voor of zijruit terwijl ze er nog nooit uit zijn geweest of schade hebben gehad. En dit is allemaal roest van binnenuit
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Als het roest van binnenuit is, dan heb je daar garantie op.
Maar ik denk dat een dealer in zo'n geval de boel zal afhouden...

Lastig aantoonbaar hoor. Wat voor jou simpel lijkt als roest van binnenuit, kan voor diegene die het op moet lossen, niet zo eenvoudig zijn :muur

Ik had roest aan de binnenzijde van de ramen van de dubbele cabine,
ben er mee naar de dealer geweest. Die hield de boot af. Was binnen de 2 jaars-garantieperiode. Ik gevraagd wie die DC had ingebouwd en flink doorgevraagd. Bleek Snoecks te zijn. Ik daar van te voren een afspraak gemaakt en het probleem uitgelegd.
Zij hebben dat toen verholpen en ik hoefde niets te betalen, was service.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie