Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

rook onder auto

vragen over de T5
Plaats reactie
volvo
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:18

rook onder auto

Bericht door volvo »

ik zag laatst na korte rit toen ik uitstapte onder de auto vw t5 2.5 130 pk een aardige witte rook komen en wat plastic achtige stank. dit was eenmalig. wat kan dat geweest zijn ? kwam dus van onder de bus aan de bestuurderskant te hoogte van de deur vandaan.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: rook onder auto

Bericht door JP »

volvo schreef:ik zag laatst na korte rit toen ik uitstapte onder de auto vw t5 2.5 130 pk een aardige witte rook komen en wat plastic achtige stank. dit was eenmalig. wat kan dat geweest zijn ? kwam dus van onder de bus aan de bestuurderskant te hoogte van de deur vandaan.
Dat is je koelvloeistof voorverwarmer hoogstwaarschijnlijk
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: rook onder auto

Bericht door erik 924 »

100% je webasto...
volvo
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:18

Re: rook onder auto

Bericht door volvo »

ok en nu dan?
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: rook onder auto

Bericht door JP »

volvo schreef:ok en nu dan?
Niets,van genieten! Deze zorg voor een versnelde bedrijfstemperatuur en dan verwarmt deze het interieur.
volvo
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:18

Re: rook onder auto

Bericht door volvo »

dus geen zorgen wat dat aan gaat dus , maar hoezo de rook ontwikkeling dan?
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: rook onder auto

Bericht door JP »

volvo schreef:dus geen zorgen wat dat aan gaat dus , maar hoezo de rook ontwikkeling dan?
Het is een verwarmer met een uitlaat onder bij de bestuurdersdeur, daar komt dan dus ook de rook vandaan:-)
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: rook onder auto

Bericht door vaniac »

Deze voorverwarmer loopt op diesel uit je tank, maar heeft geen roetfilter, vandaar de rook..........................
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: rook onder auto

Bericht door heemskerk »

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de gloeiplug/bougie van deze (bij)verwarmer z'n beste tijd heeft gehad.... Even uit laten lezen of -volgens weters op deze site- naar een Webasto dealer gaan. De suggestie is dat deze er meer sjoege van zouden hebben?
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: rook onder auto

Bericht door Rogier663 »

Kan iemand mij vertellen hoe zo'n bijverwarmer er uitziet die onder de auto zit (misschien foto)? Ik zou graag weten of ik die ook heb. Of is dat een standaard iets?

Gr. Rogier
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: rook onder auto

Bericht door JP »

Aan de binnenzijde van je bestuurdersdeur zit een webasto stikker als de verwarmer in de bus gemonteerd zit.
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: rook onder auto

Bericht door Rogier663 »

Net gekeken, geen sticker in de deur!!! Dus geen voorverwarmer?? Ik heb wel het idee dat als het onder de 7 graden is mijn koelvloeistof eerder op temperatuur is dan boven de 7 graden of is dat onzin.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: rook onder auto

Bericht door vaniac »

De extra koelvloeistofverwarmer zit onder de bestuurdersstoel ingebouwd. Als de verwarmer aanslaat hoor je hem duidelijk lopen, zowel in als buiten de auto. Ook komt er dan een beetje rook onder de auto uit. Verder moet de dealer je aan de hand van de codes in je serviceboekje kunnen vertellen welke meeruitvoeringen er allemaal op je T5 gemonteerd zijn.
Plaats reactie