Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vreemd lampje bij de knipperlichten

vragen over de T4
Plaats reactie
gertje1007
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007, 17:02

vreemd lampje bij de knipperlichten

Bericht door gertje1007 »

ik had mijn allarmlicht schakelaar door gebrand en bij de dealer een nieuwe opgehaald deze heb ik er in gezet en nu heb ik een nieuw lampje in de toeren tal ring het gaat om een lampje met twee pijltjes en een 1 in het midden deze had ik nog niet eerder gezien weet er ook iemand of dat ook nog een betekenis heeft gr gertje
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

Bericht door black caravelle »

hallo gertje1007,

dit lampje gaat branden als je een aanhangwagen/caravan erachter hebt hangen en is een indicatie dat richtingaanwijzer werkt, het 1-tje betekent de eerste aanhangwagen, zou je meerdere aanhangwagens of meerdere lampen op aanhanger als richtingaanwijzer hebben zal er waarschijnlijk ook een 2-tje gaan branden.
Dit laatste heb ikzelf nog niet gezien en weet ik dus niet zeker.
De werking zal volgens het principe van weerstandsverandering zijn.
Bij het inschakelen van de alarmlichten knipperen deze lampjes dus ook vrolijk mee :gekte

alweer iets geleerd vandaag :jump
groetjes black caravelle 111kW
gertje1007
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007, 17:02

Bericht door gertje1007 »

hallo black caravelle bedankt voor de reactie maar ik heb er geen aanhanger achter zitten het lampje gaat gewoon mee branden als ik de knipper lichten gebruik en ik wil graag weten of dit kwaad kan en zoals jij het zegt denk mijn bus nu dus dat er een aanhanger achter zit gr gertje
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Pim 328 »

Dit krijg je als een zwaarder uitgevoerd knipperlichtrelais erin hebt gezet.
Alarmlicht schakelaar = tevens knipperlicht relais.
Normaal is 4x 21 Watt nu heb je er een met 6x 21 Watt dit is eigenlijk voor auto's die af fabriek trekhaak hebben.
Dat lampje wat je ziet branden geeft aan dat er geen aanhangwagen achter hangt, als je die er aan hebt hangen dan gaat het lampje uit.
Dan knippert die dus niet mee.
Plaats reactie