Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schoonmaken inlaat

vragen over de T4
Plaats reactie
willy
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:33

schoonmaken inlaat

Bericht door willy »

Ik heb een en ander gelezen op dit forum over het afsluiten van de egr en het schoonmaken van de inlaat. Nu wilde ik een busje inlaatreinger kopen en in 2 gevallen ( de enige die ik kon vinden) stond er op het busje dat dat uitsluitend voor benzinemotoren was. Wat gebruiken jullie, of hebben jullie gebruikt om dat klusje te klaren?
Gebruikersavatar
Jefta
Berichten: 361
Lid geworden op: 17 feb 2009, 21:16
Locatie: hellevoetsluis

Re: schoonmaken inlaat

Bericht door Jefta »

Ga je de inlaat demonteren, of wil je hem gemonteerd reinigen ??
Heb namelijk precies 3 dagen geleden deze :muur klus gedaan, maar als je een vieze inlaat hebt (zoals ik had) geloof ik nooit dat je hem schoon krijgt zonder te demonteren. Bij mij zat er een roetlaag op aan de wanden van de inlaat van zeker 1cm dik !! Dit heb ik met een lepel uitgeschraapt, met een grote schroevendraaien de rest geprobeerd er af te halen, daarna met chemische rommel (eerst terpentine, daarna petroleum) schoongeborsteld. Toen goed uitgespoeld en daarna nog nagespoten met remmenreiniger.

Ik weet dat Peter (multivan generation) een inlaat over heeft die al helemaal schoon is, en ik zou als ik jou was daar achteraan gaan, is namelijk echt een ongelofelijke kl@te werk !!

Succes
Zwarte transporter T4 2.5tdi 2001 (rijdt nu in Polen rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: schoonmaken inlaat

Bericht door BenTDI »

Liefde voor het Busje he ... :bifun :yes :wjw :toppie
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
Jefta
Berichten: 361
Lid geworden op: 17 feb 2009, 21:16
Locatie: hellevoetsluis

Re: schoonmaken inlaat

Bericht door Jefta »

:love maar ik moet zeggen: weet niet of ik het er achteraf nog steeds zoveel liefde zou kunnen opbrengen. Kleren helemaal onder, tuin helemaal onder, zelfs mijn gezicht helemaal onder en dat terwijl Peter me al had gewaarschuwd en ik dus de zijne ver kon nemen :bonk

Demonteren was ook al een ramp, die 7 imbusbouten losmaken (zonder dat je wat kan zien, puur op gevoel) is vreselijk (vooral de 2 ter hoogte van de turbo) :werkaanT4

Maar ja, ben nu klaar en hoef het NOOIT meer te doen :adhd denk wel dat ik er nog een busje inlaatreiniger doorheen doe om de kanalen naar de cilinder toe ook helemaal schoon te krijgen ( durfde daar niet teveel te schrapen en doen)
Zwarte transporter T4 2.5tdi 2001 (rijdt nu in Polen rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
Plaats reactie