Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

afstellen brandstof pomp 2.5 tid acv

vragen over de T4
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: afstellen brandstof pomp 2.5 tid acv

Bericht door arjantdi »

ik bel je vanavond even! super bedankt iig allemaal voor het meedenken! zo blijven de busjes rijden! :driveT4
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: afstellen brandstof pomp 2.5 tid acv

Bericht door arjantdi »

nou even gebeld dus, en het advies gekregen om de pomp iets anders te zetten, en ja hoor!!! direct aanslaan bij de eerste slag! na het eten ga ik even met de vagcom en de omloop rol stoeien voor de fijn afstelling, maar nu gaat het tenminste de goede kant op!!
bedankt voor de adviezen!! :werkaanT4
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: afstellen brandstof pomp 2.5 tid acv

Bericht door sgsdebruijn »

best leuk he busje klusje :jump
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: afstellen brandstof pomp 2.5 tid acv

Bericht door arjantdi »

nou ja, leuk.. ik kan ouderwetse lijnpompen afstellen.. maar dit slaat alles met die nare laptop erbij.. ik vindt het eigenlijk niets, maar ja je moet wel. hij staat nu warm te draaien om zo aan de vagcom te gaan.. net even koud geprobeerd of ie niet af zou slaan bij set basic settings, en dat gebeurde niet, dus gaat goed komen dunkt me!
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: afstellen brandstof pomp 2.5 tid acv

Bericht door Harry 341 »

Zo...en nu BusBart nog....dan rijden er tenminste weer 2 rond.... :werkaanT4 :yes
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: afstellen brandstof pomp 2.5 tid acv

Bericht door René »

Nog klein stukje :jumpklap

Hoop ik alleen dat ie binnen spec staat zodat je hem kan fine tunen met de omlooprol.
René
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: afstellen brandstof pomp 2.5 tid acv

Bericht door arjantdi »

nou, ik ben er nu handig in geworden! hij liep dus al, maar kwam steeds iets te laat of te vroeg uit (teveel om met de omloop rol te verstellen)
beste werkte om op het pomptandwiel een streep te zetten en op de pomp steun. zo kun je vanaf de bovenkant kijken naar je eigen merktekens die VEEL beter te zien zijn.
dan verstelde ik hem dmv het nokkenastandwiel losdraaien (zelf een speciaal tooltje voor gelast om even het tandwiel tegen te kunnen houden)
de pomp tov het streepje dat ik zelf gezet had. zo kon ik dus nauwkeuriger zien wat ik deed. nou ik heb ongeveer 5x die stappen moeten herhalen om hem precies mooi in het midden van de grafiek te zetten (blauwe streep vag com ) vervolgens ging ik met de omloop rol hem een klein fractie vroeger zetten zodat de lijn mooi tussen groen en blauw kwam (de lijn is niet heel stabiel, dus je moet een beetje schatten) maar ik heb hem nu echt prima aan de loop. volgens de vagcom is het prima!
nu moet ie even afkoelen en dan kan ik nog even wat kleine klusjes doen nu de radiateur nog naar voren gekanteld staat. kabels in de steuntjes, alles nalopen, en nog even zo'n kunstof aansluiting op het blok vervangen want die lekt koelvloeistof (ik heb de nieuwe al liggen)
dus nog even sleutelen en dan is ie gewoon weer klaar om door heel europa te knallen!! :driveT4
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: afstellen brandstof pomp 2.5 tid acv

Bericht door René »

:jumpklap :yes :wjw

René
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: afstellen brandstof pomp 2.5 tid acv

Bericht door arjantdi »

gisteren afgemonteerd en gereden! resultaat, geen druppel lekkage meer (lekte koelvloeistof en diesel voor deze reparatie)
hij trekt erg goed, rookt niet, ik weet nog niet hoe hard ie nu loopt, maar 160 deed ie iig vrij vlot (op de teller)
bedankt allemaal voor het meedenken! ik heb er vrij veel van geleerd weer :yes
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: afstellen brandstof pomp 2.5 tid acv

Bericht door René »

Welke waarde heeft je timing nu?

René
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: afstellen brandstof pomp 2.5 tid acv

Bericht door arjantdi »

57 a 60. die lijn die je ziet op het vagcom grafiek schommeld een beetje tussen de blauwe en groene(? zo uit mn hoofd) (de bovenste) lijn.
hij loopt nu stationair echt heel mooi rustig, hij trekt prima, rookt niet. gisteren reed ik achter mn maat aan op de snelweg die reed met een 88pk tdi (ik heb de 102 maar mijne is lwb en is zwaarder qua belading) hij haalde met moeite 160, en ik zat er fluitend achter, loopt echt met gemak nog een stuk harder (niet getest, normaal rij ik nooit veels te hard in nederland) maar het is weer een genot om met de bus te rijden!
ik zat in dubio om een veel grotere iveco daily te kopen, maar zoals ie nu rijd zal ik hem nog wel een poos houden! :driveT4
Plaats reactie