Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
dieselpomp
dieselpomp
Hallo,
betreft: T4 Westfalia,1994 2.4 AAB diesel
Het volgende; Ik heb het idee dat er iets mis is met m'n dieselpomp en dan met name de startversneller (choke).
Als ik de startversneller uittrek merk ik geen enkel verschil in de loop van de motor, ook heb ik het idee dat ie niet makkelijker start.
Ik heb de kabel van de startversneller van hendel tot pomp gecontroleerd, daar is niets mis mee, ook zie ik het armpje op de pomp bewegen als ik de startversneller in- en uittrek.
Bij m'n vorige bus (1992,1.9D) ging het toerental iets omhoog als ik de hendel uittrok.
Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
gr,
Lucky
betreft: T4 Westfalia,1994 2.4 AAB diesel
Het volgende; Ik heb het idee dat er iets mis is met m'n dieselpomp en dan met name de startversneller (choke).
Als ik de startversneller uittrek merk ik geen enkel verschil in de loop van de motor, ook heb ik het idee dat ie niet makkelijker start.
Ik heb de kabel van de startversneller van hendel tot pomp gecontroleerd, daar is niets mis mee, ook zie ik het armpje op de pomp bewegen als ik de startversneller in- en uittrek.
Bij m'n vorige bus (1992,1.9D) ging het toerental iets omhoog als ik de hendel uittrok.
Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
gr,
Lucky
- Pascal-141
- Berichten: 10828
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: dieselpomp
Is de afstelling van de kabel nog goed ?
Dat kunt u controleren door de kabel los te maken aan het hendeltje , dan te starten , en dan het hendeltje manueel te bedienen , en dan zien of de motor reageerd op de verstelling of niet .
Reageert hij , dan is de afstelling van de kabel het probleem . Reageert de motor er niet op , dan zal het in de pomp zitten .
Dat kunt u controleren door de kabel los te maken aan het hendeltje , dan te starten , en dan het hendeltje manueel te bedienen , en dan zien of de motor reageerd op de verstelling of niet .
Reageert hij , dan is de afstelling van de kabel het probleem . Reageert de motor er niet op , dan zal het in de pomp zitten .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 1223
- Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41
Re: dieselpomp
ik schat eerder in dat de pomp helemaal niet op tijd staat. dit kun je bij deze motor alleen doen met een stuk speciaalgereedschap en een meetklok speciaal voor bosch ve pompen.
Re: dieselpomp
Hoi,
Ik denk dat er niets mis is. Zorgt volgens mij alleen voor een iets vroegere inspuiting.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kaltstartbeschleuniger" onclick="window.open(this.href);return false;
Herman744
Ik denk dat er niets mis is. Zorgt volgens mij alleen voor een iets vroegere inspuiting.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kaltstartbeschleuniger" onclick="window.open(this.href);return false;
Herman744
Re: dieselpomp
Dank voor jullie reacties. De motor loopt inderdaad voor de rest prima dus ik denk dat de timing wel goed staat. Kan er intern in de pomp iets kapot zijn waardoor het vervroeg mechanisme niet meer werkt?
Luuk
Luuk
- Pascal-141
- Berichten: 10828
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: dieselpomp
Tja, is altijd mogelijk natuurlijk .lucky schreef:Dank voor jullie reacties. De motor loopt inderdaad voor de rest prima dus ik denk dat de timing wel goed staat. Kan er intern in de pomp iets kapot zijn waardoor het vervroeg mechanisme niet meer werkt?
Luuk
Heb je de kabel al eens losgemaakt en manueel de verstelling getest bij draaiende motor ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: dieselpomp
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Lastige is dat het armpje waar de kabel aan vast zit aan de motorblok kant van de pomp zit en je er van boven niet bij kan komen. Via de onderkant is het alleen mogelijk als je de bodemplaat verwijderd en die plaat monteren op straat is weer lastig.
Kunnen jullie bevestigen dat het toerental iets omhoog moet gaan bij normale werking van de startversneller?
gr,
lucky
Kunnen jullie bevestigen dat het toerental iets omhoog moet gaan bij normale werking van de startversneller?
gr,
lucky
Re: dieselpomp
Bij mijn vorige 1.9D ging het stationair toerental ook bijna niet omhoog bij uittrekken van de startversneller.
Misschien sloeg hij wat vlotter aan als het echt koud was.
Misschien sloeg hij wat vlotter aan als het echt koud was.
Groeten, Bert
- Pascal-141
- Berichten: 10828
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: dieselpomp
Ja, het toerental moet iets omhoog gaan danlucky schreef:Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Lastige is dat het armpje waar de kabel aan vast zit aan de motorblok kant van de pomp zit en je er van boven niet bij kan komen. Via de onderkant is het alleen mogelijk als je de bodemplaat verwijderd en die plaat monteren op straat is weer lastig.
Kunnen jullie bevestigen dat het toerental iets omhoog moet gaan bij normale werking van de startversneller?
gr,
lucky
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- oudt3rijder
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:13
Re: dieselpomp
nee hoor hoeft niet, ligt aan het type pomp. sommige pompen hebben deze mogelijkheid niet.