Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Fumay met T4 Carthago Camper

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fumay
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2012, 22:15

Fumay met T4 Carthago Camper

Bericht door Fumay »

Samen met onze T4 Carthago camper uit 1991 stel ik me voor op dit forum.

Ik zal beginnen bij het begin, waardoor ik nu in het bezit ben van een camperbus.

Het was augustus vorig jaar, 2011. Met m'n ouders op vakantie is leuk, maar ik wilde dolgraag naar het zuiden van Frankrijk om het gebied rond het Canal du Midi te bekijken. Aangezien mijn ouders een boot hebben en we dan niet verder komen dan midden Frankrijk in 3 weken, moest ik toch met de auto gaan, wil ik zover in het zuiden van Frankrijk komen. Zo gezegd, zo gedaan. Samen met m'n meisje met een tent én een Volkswagen Lupo (jaja, jullie lezen het goed) naar het zuiden afgedaald voor een weekje kamperen en rondtoeren rond het gebied. Ook nog een uitstapje door de Pyreneeën gemaakt, wat m'n Lupo prima trok.

Maar ja, toen al besloten; het komende vakantieseizoen in 2012 willen we toch 3 weken Frankrijk doortrekken. Nog meer zien, nog meer bekijken. Een camper zal dan ideaal zijn. Ik ben altijd al gefascineerd geweest van caravans en campers. Dus maar opzoek naar een camper. In eerste instantie gaan kijken naar een T3. Een T3 geeft toch een klassiek gevoel, oldtimer idee etcetera. Mijn budget was rond de 10k, daarvoor waren leuke T3's te krijgen. Mijn broer gaf mij een wijs advies; beter kijk je voor een T4. Deze motoren zijn krachtiger, zeer handig in het bergachtige Frankrijk. Daarbij is er meer ruimte in een T4.

Dan het zoeken, samen met m'n broer. We hebben een week Marktplaats grondig uitgekamd. Maar we zagen niet iets wat ons kon bekoren. Of teveel km's, of een 1,9 motor. We zochten naar een 2,4ltr. Liever nog een 2,5tdi, maar we waren realistisch; een beetje T4 camper met een 2,5tdi heb je niet in mijn budget. Daarbij wilde ik ook niet de volledige 10k uitgeven aan de camper, aangezien er altijd wat bij komt aan accessoires en onderdelen etc.

Na een week kwam ik tot de ontdekking dat we één camper gemist hadden, die er al ruim een week opstond. Vrij lage km stand van 165.000, een 2,4ltr en een originele Carthago fabriekscamper. Deze moest €6950 gaan kosten. In onze ogen moest dit vergeleken met andere campers op de site voor zijn prijsklasse een zeer leuke koop zijn. Maarja, hij staat al ruim een week te koop. Zal die al niet verkocht zijn? Het was inmiddels na 12en in de nacht, besloten om maar niet gelijk te gaan bellen.

Zaterdag 's morgens vroeg om 09.00u een mooie tijd om te bellen. De camper was nog niet verkocht, we konden direct komen kijken. Daar gekomen zagen we tot onze verrassing een zeer leuke T4 camper zonder schade en zeer weinig roest voor zijn leeftijd. De motor liep goed, motorkap open gehad, m'n broer heeft dingen getest, want motorisch gezien is hij een stuk begaafder dan ik. Er was net een nieuwe APK opgekomen. Het was een zeer leuke camper, ik zag het wel zitten om die te kopen. Zeker voor het budget dat ik tot mijn beschikking had was dit het helemaal.

Natuurlijk met de man over de prijs onderhandeld. Ik kon em kopen voor €6300. Na zeer kort beraad akkoord gegaan. Maandag konden we de camper ophalen.

In oktober voor de eerste keer mee weggeweest. Een weekje naar Friesland. Veel getest met het bed, de bergruimte. Want waar stop je wat in. Hier veel van geleerd, we weten hoe we effectief de ruimte kunnen benutten, klaar om naar Frankrijk te vertrekken komende zomer (augustus).

Inmiddels ook wat aan de bus gesleuteld. Zo is er een omvormer van 2000watt in gekomen, 2 optima accu's van ieder 75 ampère die niet vol hoeven te blijven, maar er geen schade van oplopen als ze helemaal leeg getrokken worden.

Ben zeer tevreden met de bus, er zit alles in wat je nodig hebt en de bus rijdt zeer goed. Toch hebben we plannen om over een jaar, of het jaar erna een 2,5tdi motor in te bouwen. De bus zal dan een stuk zuiniger zijn, plus er zit dan veel meer vermogen in. Maar voordat de bus de werf opgaat, gaan we nog een hoop fijne km's maken met onze T4 Carthago Camper!

:driveT4 :T44EVER

Afbeelding

Afbeelding
VW T4 Carthago Camper - 2.4ltr 77pk
VW Lupo 3L TDI - 1.2ltr 75pk
Gebruikersavatar
Fumay
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2012, 22:15

Re: Fumay met T4 Carthago Camper

Bericht door Fumay »

jan2009 schreef:Welkom op :wjw
Altijd leuk zo,n busje om wat in France rond te toeren :toppie
Zie dat je ook een leuke prive parking heb , is goud waard als je wat aan je bus wil knutselen .
Dankjewel!! De parking is inderdaad handig, 2 auto's op de oprit en kan nog makkelijk klussen aan de VW's.
Alleen wat er nog ontbreekt is een hydraulische brug op de oprit.. Wie weet dat die er ook ooit nog eens komt :nuts
VW T4 Carthago Camper - 2.4ltr 77pk
VW Lupo 3L TDI - 1.2ltr 75pk
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Fumay met T4 Carthago Camper

Bericht door Harry 341 »

Welkom!! Mooie rooie hoor....hier mijn ouwe rooie op een bruggetje over het canal du midi
grtz.Harry
Bijlagen
IMG_9038.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Fumay
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2012, 22:15

Re: Fumay met T4 Carthago Camper

Bericht door Fumay »

Harry 341 schreef:Welkom!! Mooie rooie hoor....hier mijn ouwe rooie op een bruggetje over het canal du midi
grtz.Harry
Dank je wel! Erg leuk om te zien! Is dat toevallig in Homps?
VW T4 Carthago Camper - 2.4ltr 77pk
VW Lupo 3L TDI - 1.2ltr 75pk
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: Fumay met T4 Carthago Camper

Bericht door Herman744 »

Hoi,

Welkom.

Mooie naam Fumay. Is ook een leuk stadje aan de Maas in Noord-Frankrijk. Ik ga er elk jaar wel een keer heen voor een paar dagen.

Groet,
Herman744
Gebruikersavatar
Fumay
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2012, 22:15

Re: Fumay met T4 Carthago Camper

Bericht door Fumay »

Herman744 schreef:Hoi,

Welkom.

Mooie naam Fumay. Is ook een leuk stadje aan de Maas in Noord-Frankrijk. Ik ga er elk jaar wel een keer heen voor een paar dagen.

Groet,
Herman744
Dankjewel! Leuk dat je het stadje herkent. Vanuit dat plaatsje komt de naam ook vandaan. Speciale herinnering, een lang verhaal. Gaat over een kat en een berg.
Ik ben er ook al een paar keer geweest met m'n ouders op vakantie, maar dan over het water, de Maas. Mooi vaargebied is dat!
VW T4 Carthago Camper - 2.4ltr 77pk
VW Lupo 3L TDI - 1.2ltr 75pk
Gebruikersavatar
Fumay
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2012, 22:15

Re: Fumay met T4 Carthago Camper

Bericht door Fumay »

Afbeelding
Eerste dag weer op stap met de bus.
Op de parkeerplaats bij de stuwen en sluis van Amerongen.
VW T4 Carthago Camper - 2.4ltr 77pk
VW Lupo 3L TDI - 1.2ltr 75pk
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Fumay met T4 Carthago Camper

Bericht door Harry 341 »

Fumay schreef:
Harry 341 schreef:Welkom!! Mooie rooie hoor....hier mijn ouwe rooie op een bruggetje over het canal du midi
grtz.Harry
Dank je wel! Erg leuk om te zien! Is dat toevallig in Homps?
Lees je berichtje nu pas....was niet in Homps maar vlakbij de 7 sluizen net voorbij Beziers...
grtz.Harry
Bijlagen
Kopie van rood en blauw.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Fumay
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2012, 22:15

Re: Fumay met T4 Carthago Camper

Bericht door Fumay »

Harry 341 schreef:
Fumay schreef:
Harry 341 schreef:Welkom!! Mooie rooie hoor....hier mijn ouwe rooie op een bruggetje over het canal du midi
grtz.Harry
Dank je wel! Erg leuk om te zien! Is dat toevallig in Homps?
Lees je berichtje nu pas....was niet in Homps maar vlakbij de 7 sluizen net voorbij Beziers...
grtz.Harry
Okdan, daar ben ik ook geweest! Leuk om te lezen!
Erg mooie omgeving daar, die sluizentrap vond ik ook erg mooi om te zien.

Dit jaar er weer heen, maar dan met de T4!
VW T4 Carthago Camper - 2.4ltr 77pk
VW Lupo 3L TDI - 1.2ltr 75pk
Gebruikersavatar
Fumay
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2012, 22:15

Re: Fumay met T4 Carthago Camper

Bericht door Fumay »

En deze kreeg ik vandaag ook nog binnen;
Afbeelding
VW T4 Carthago Camper - 2.4ltr 77pk
VW Lupo 3L TDI - 1.2ltr 75pk
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Fumay met T4 Carthago Camper

Bericht door Harry 341 »

Kijk,nou hoor je er helemaal bij...en de push en sidebars staan 'm ook goed!
grtz.Harry
Bijlagen
Kopie van IMG_0251.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Fumay
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2012, 22:15

Re: Fumay met T4 Carthago Camper

Bericht door Fumay »

Harry 341 schreef:Kijk,nou hoor je er helemaal bij...en de push en sidebars staan 'm ook goed!
grtz.Harry
Thnx :yes
Heb gister ook de trekhaak gemonteerd. Was een flinke klus, maar nu wel een trekhaak + stevigheid
:werkaanT4
VW T4 Carthago Camper - 2.4ltr 77pk
VW Lupo 3L TDI - 1.2ltr 75pk
Plaats reactie