Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Alarm inbouwen electrisch hulp gevraagd
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29
Alarm inbouwen electrisch hulp gevraagd
Ik was gisteren mijn alarm aan het inbouwen, ik heb het nu werkend op de deuren en op beweging. De twee andere functies die ik nog wil activeren zijn uiteraard de startblokkering en deuren open / sluiten. Voor de ramen heb ik meerdere schema's gevonden. Ik weet nog niet of ik die voor 2-aderige motoren of enkele motor moet geruiken. Daar kom ik denk ik wel uit. Rood is is deuren sluiten dacht ik en dan moet wit haast wel deuren open zijn (graag bevestiging als iemand dit weet ).
Nu rest mij nog de startonderbreking. Dit is een relais dat ik moet aansluiten op het contact. Vervolgens moet het 40A blok de distirbutor (dit is toch de verdeelkap) onderbreken. Nu dacht ik, die zet ik wel op de startmotor, maar die komt rechstreeks van de accu. Of kan ik ook ergens een startpuls onderbreken? Als iemand een vrij onbekend draadje kent die absoluut nodig is voor het starten en blijven draaien, hou ik mij aanbevolen. Die wil ik dan onderbreken met de startonderbreking. Is het trouwens nodig dat ik het stuurhuis uit elkaar haal voor "contact aan" of kan ook dat via de zekeringkast?
BTW als iemand weet waar ze nog vraagbaken verkopen voor de T4 hou ik me aanbevolen...
Nu rest mij nog de startonderbreking. Dit is een relais dat ik moet aansluiten op het contact. Vervolgens moet het 40A blok de distirbutor (dit is toch de verdeelkap) onderbreken. Nu dacht ik, die zet ik wel op de startmotor, maar die komt rechstreeks van de accu. Of kan ik ook ergens een startpuls onderbreken? Als iemand een vrij onbekend draadje kent die absoluut nodig is voor het starten en blijven draaien, hou ik mij aanbevolen. Die wil ik dan onderbreken met de startonderbreking. Is het trouwens nodig dat ik het stuurhuis uit elkaar haal voor "contact aan" of kan ook dat via de zekeringkast?
BTW als iemand weet waar ze nog vraagbaken verkopen voor de T4 hou ik me aanbevolen...
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29
Het werkt...bijna
Vergeet bovenstaand... Kan iemand mij op weg helpen met die startonderbreker? Ik kan de verdeler niet vinden en van die Duitse schema's word ik dus echt niet wijs....
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Is het al gelukt Aschwin ? Ik moet volgende week ook aan de slag dus alle info is welkom. Ik wilde ook de startmotor onderbreken en er schijnt ook nog iets met een klep te kunnen die eletrisch bediend wordt. Ik dacht de klep die voor de uitlaat gaat als de motor wordt uitgezet.
De startmotor wordt inderdaad gevoed vanaf de accu alleen de schakelspanning gaat via het contact en die wil ik onderbreken. Ik denk dat wat zoeken met een multimeter de boel wel duidelijk zal maken.
De startmotor wordt inderdaad gevoed vanaf de accu alleen de schakelspanning gaat via het contact en die wil ik onderbreken. Ik denk dat wat zoeken met een multimeter de boel wel duidelijk zal maken.
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29
Hoi Ed,
IK heb alleen de onderbreker nog niet aangesloten, maar dat komt vanwege de drukte privé. Dit weekend laaste keer leren en daarna sluit ik ook die onderbreker aan. Als je vragen hebt stel je ze maar. Ik was zelf een uur of 4 bezig. Maar ik heb rustig de tijd genomen, alle kappen los, kabels gestript en vastgesoldeerd. Nu alleen die onderbreker nog dus., daarvoor 2 kleppen los en stuurbehuizing. Van een klep in / voor de uitlaatweet ik niets af. Sluit er een klep dan in de uitlaat? Op zich moet dat niet zo moelijk zijn om aan te sluiten. Vrijwel elk alarm heeft wel een uitgang met spanning.
Ennuh Harry bedankt die ga ik bekijken.
IK heb alleen de onderbreker nog niet aangesloten, maar dat komt vanwege de drukte privé. Dit weekend laaste keer leren en daarna sluit ik ook die onderbreker aan. Als je vragen hebt stel je ze maar. Ik was zelf een uur of 4 bezig. Maar ik heb rustig de tijd genomen, alle kappen los, kabels gestript en vastgesoldeerd. Nu alleen die onderbreker nog dus., daarvoor 2 kleppen los en stuurbehuizing. Van een klep in / voor de uitlaatweet ik niets af. Sluit er een klep dan in de uitlaat? Op zich moet dat niet zo moelijk zijn om aan te sluiten. Vrijwel elk alarm heeft wel een uitgang met spanning.
Ennuh Harry bedankt die ga ik bekijken.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29
Bedankt, als ik er niet uit kom hoor je dat wel na 5 juli :) . Maar ik denk dat ik de schakelspanning wel kan vinden. Ik volg gewoon de draden, bekijk de kleur en meet 'm door. In de beschrijving hebben ze het over de verdeelkap of startmotor. Dat gaat het 40A blokje echt niet trekken. En toch sluit ik het liever aan op een draad die vrij onbekend is, moelijk te bereiken en toch noodzakelijk. Ik kan me voorstellen dat een dief toch wel weet welke kabels gepasseerd moeten worden. Ik zit er aan te denken om de startonderbreking op de brandstofpomp aan te sluiten.
Probeer die maar eens effe snel te bereiken :klappen
Probeer die maar eens effe snel te bereiken :klappen
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.