Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Uitlaatspruitstuk 151pk turbo tov 102pk

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Uitlaatspruitstuk 151pk turbo tov 102pk

Bericht door sgsdebruijn »

Wie kan mij vertellen of er een verschil zit in het uitlaatspruitstuk bij een 151pk turbo of kan je daar ook de 102pk turbo op monteren? Ik vrees van niet maar wellicht zijn er mogelijkheden.

Ik ben benieuwd, dank alvast
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
michisoft
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 dec 2011, 22:34
Locatie: Merksplas

Re: Uitlaatspruitstuk 151pk turbo tov 102pk

Bericht door michisoft »

Beste,
je hebt inderdaad mogelijkheden, op een uitlaatspruitstuk van een 151 pk past alleen een variable turbo op . bij de transporter t4 is dit gewoonlijk een Garret Turbo. je hebt die in 151 pk, nml met motorcode AHY en AXG . je hebt deze ook in de Jongere Vw transporter Syncro zitten, met motorcode AXL, deze zijn 102 pk. maar deze zijn niet uitwisselbaar met een kkk Turbo van De transporter met 2.5 tdi met ACV als motorcode.

zowel de aansluiting op het spruitstuk is anders, als ook de downpijp is anders.

op de cilinderkop is de aansluiting hetzelfde, doch de aansturing ( in toom houden )van de turbo door vacuum is niet hetzelfde.

hopelijk is dit een antwoord op uw vraag, en anders hoor ik het wel.

groeten

Koen
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Uitlaatspruitstuk 151pk turbo tov 102pk

Bericht door sgsdebruijn »

ok, dank voor de reactie.
Is het mogelijk om met het oude type ECU de variabele turbo aan te sturen na aanpassen software??
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
michisoft
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 dec 2011, 22:34
Locatie: Merksplas

Re: Uitlaatspruitstuk 151pk turbo tov 102pk

Bericht door michisoft »

Beste,

ik denk het niet,maar wat noem jij oud ? maar ik weet wel iemand die daar alles van afweet. ik zal hem zijn mailadres even doormailen .
En stel hem de vraag, maar dan wel best met de nr van uw motorcontroller erbij en uw type van transporter , jaartal, en desnoods motorcode, hij kan zeggen welke controller er nodig is, en wat er wel / niet kan. en welke hij desnoods voor jouw kan aanpassen .

desnoods met eps, als dit al voorzien zou zijn in jouw bus, of zonder, met of zonder gebruik te maken van grotere injecteurs, met behoud van originele 102 pk koppeling of niet. hoeveel pk je wil, hij kan dit allemaal, en moet zeggen, ik ben zeer tevreden over hem.

:driveT4

groeten

Koen
michisoft
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 dec 2011, 22:34
Locatie: Merksplas

Re: Uitlaatspruitstuk 151pk turbo tov 102pk

Bericht door michisoft »

Beste,

hier bestaat al een projekt over, nml dat van Oskar . zie maar bij projecten :


"Fijn Tuning": 102Pk met 150Pk Turbo



Koen
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Uitlaatspruitstuk 151pk turbo tov 102pk

Bericht door sgsdebruijn »

Hallo Koen ik ken Oskar zijn projekt, ik zal binnenkort eens contacten met hem en Peter.
Bedankt voor je info?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
michisoft
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 dec 2011, 22:34
Locatie: Merksplas

Re: Uitlaatspruitstuk 151pk turbo tov 102pk

Bericht door michisoft »

Beste,

ik heb nog een motorcomputer liggen die weg mag voor een prijsje, van een T4 syncro van 2003, dat is van een 2.5 tdi met 102 pk (zonder eps )met een garret Turbo op. ideaal als je geen grotere injecteurs steekt, originele LMM en dezelfde koppeling behoud. en je kan hem dan nog chippen tot +- 130 pk. niet veel hoger, want de koppeling houdt het niet anders. Heb ook nog luchtfilter en aansluitslang voor aan de turbo ook nog liggen. Inlaatspruitstuk van AHY en desnoods uitlaatspruitstuk voor een Garret-Turbo.( AHY-AXG-AXL) .

groeten :toppie

Koen
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Uitlaatspruitstuk 151pk turbo tov 102pk

Bericht door sgsdebruijn »

Hallo Koen, de ACV (102pk) "gaat al" tot 130pk.
Ik denk dat ik het gewoon lekker simpel moet houden, of inderdaad chippen tot rond die 130pk en de luchttoevoer zoveel mogelijk moet optimaliseren.
Grotere nozzles zit ik nog aan te denken maar kost ook weer het nodige.

Wel bedankt voor je aanbod

Koppeling (Sachs) ga ik half volgende maand vervangen incl 2mv en alle andere delen daar die aan slijtage onderhevig zijn.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Uitlaatspruitstuk 151pk turbo tov 102pk

Bericht door Geert G »

sgsdebruijn schreef:Hallo Koen, de ACV (102pk) "gaat al" tot 130pk.
Ik denk dat ik het gewoon lekker simpel moet houden, of inderdaad chippen tot rond die 130pk en de luchttoevoer zoveel mogelijk moet optimaliseren.
Grotere nozzles zit ik nog aan te denken maar kost ook weer het nodige.

Wel bedankt voor je aanbod

Koppeling (Sachs) ga ik half volgende maand vervangen incl 2mv en alle andere delen daar die aan slijtage onderhevig zijn.
Mijn bus zit rond de 150-160 pk. Geschat door Jos Bruyninckx. En trekt als een beer.
Meer is er niet uit te halen met de Standaard ACV turbo & intercooler.
Dit met Fatelli Bosio PP-520 nozzles en met de orginele standaard KKK turbo, Orginele MAP sensor (ingebouwd in de ECU)
Waste gate is wel opnieuw fijn afgesteld.
Software is hierop aangepast, maatwerk, op specificaties van Jos.
Brandstofverbruik is na de tuning gunstiger geworden. Ongeveer 1km meer per liter diesel, volbeladen, met aanhanger naar Zuid Frankrijk.

M'n bus is klaargemaakt door JBautoservice in Dieverbrug. http://www.jbautoservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat heeft Jos erg mooi gedaan, een echte vakman............
Jos Bruyninckx weet erg veel van turbo's en de combinaties welke je kunt maken. Bekijk z'n filmpje op z'n website.
Hij is de specialist die jij moet hebben........ Dit kun je niet zelf.
Krijg je een kopie van mijn bus........met een grijns van oor tot oor op je gezicht.
Plus je koppeling blijft heel, doordat d.m.v. zijn tuning je 2-massa vliegwiel wordt beschermd.

Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Plaats reactie