Mijn bus, 2.5 TDI uit 2001 ( blauwe I ) heeft deze klachten ook. Ook deze is gechipt middels een kastje en bij koude motor gooit hij stationair er blauwe rook uit.
Ook duurt t even voor hij aanslaat. Volgens de monteur van het autobedrijf waar ik altijd kom heeft dit te maken met het kastje wat er tussen is gemonteerd.
Kennelijk veranderd dit kastje het inspuitmoment ed. Kon geen kwaad zegt hij....
Bij warme motor loopt de bus als een zonnetje en is de blauwe rook verdwenen. Olieverbruik is nihil ondanks 240.000 kilometertjes.
gr
marc
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Koude TDI houdt in + rookt
- Multivan Generation
- Berichten: 33885
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Koude TDI houdt in + rookt
bij een 88 pk wordt een beetje blauwe rook direct na starten,
veroorzaakt door de een-traps verstuivers.
veroorzaakt door de een-traps verstuivers.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Koude TDI houdt in + rookt
Mijn bus is destijds aan de VAGcom geweest en alles was goed. Ook is de db-riem toen gewisseld en heb ik de gloeipluggen gewisseld. Hij heeft het nog steeds. Hij houd in als je een bepaald punt vasthoud op met het gaspedaal, dus ik zat al te denken dat het ook nog de potmeter van het gaspedaal kan zijn.
Maar goed, dat ding is van 1996, hij start altijd, zelfs met de -20 vorst, slaat gelijk aan en begint daarna pas te hikken.
Ik vind het wel goed... Ga er niet te veel geld aan uitgeven.
mvg Rick
Maar goed, dat ding is van 1996, hij start altijd, zelfs met de -20 vorst, slaat gelijk aan en begint daarna pas te hikken.
Ik vind het wel goed... Ga er niet te veel geld aan uitgeven.
mvg Rick
Re: Koude TDI houdt in + rookt
Het zou mij verbazen dat ie niet goed werd getimed, de garagist had voor de wissel mij ook al uitgelegd dat dit erg belangrijk is en soms niet correct wordt afgesteld... ik zal die alleszins eens laten uitlezen met een VagCom
Wat Rick opmerkte ivm het inhouden rond een bepaald toerental doet mij eraan denken dat ik voor de wissel ook al had ondervonden dat rond de 2000 toeren de motor ook niet zo vlot draait en het lijkt of die inhoud, maar ik denk dat dit een andere oorzaak heeft.
Onlangs had ik ook het probleem dat de turbo niet inschakelde. Plankgas en kwam amper aan 90km/u. Uiteindelijk gestopt en motor opnieuw gestart. Het probleem was opgelost en heb het ook niet meer voor gehad, dus ja... waarschijnlijk ook weer iets anders.
greets,
hans
Wat Rick opmerkte ivm het inhouden rond een bepaald toerental doet mij eraan denken dat ik voor de wissel ook al had ondervonden dat rond de 2000 toeren de motor ook niet zo vlot draait en het lijkt of die inhoud, maar ik denk dat dit een andere oorzaak heeft.
Onlangs had ik ook het probleem dat de turbo niet inschakelde. Plankgas en kwam amper aan 90km/u. Uiteindelijk gestopt en motor opnieuw gestart. Het probleem was opgelost en heb het ook niet meer voor gehad, dus ja... waarschijnlijk ook weer iets anders.
greets,
hans
T4 TDI 2.5 Westfalia Multivan bj 1996
T2 1.6 Adventurewagen bj 1969
T2 1.6 Adventurewagen bj 1969
Re: Koude TDI houdt in + rookt
Check dan ook effe de N75 klep en de MAP Sensor. Deze laatste zit in de ECU. Vacuumslangetje gaat hierna toe en is voor de MAP sensor. Beide sensors zijn voor aansturing Turbohanson schreef:Het zou mij verbazen dat ie niet goed werd getimed, de garagist had voor de wissel mij ook al uitgelegd dat dit erg belangrijk is en soms niet correct wordt afgesteld... ik zal die alleszins eens laten uitlezen met een VagCom
Wat Rick opmerkte ivm het inhouden rond een bepaald toerental doet mij eraan denken dat ik voor de wissel ook al had ondervonden dat rond de 2000 toeren de motor ook niet zo vlot draait en het lijkt of die inhoud, maar ik denk dat dit een andere oorzaak heeft.
Onlangs had ik ook het probleem dat de turbo niet inschakelde. Plankgas en kwam amper aan 90km/u. Uiteindelijk gestopt en motor opnieuw gestart. Het probleem was opgelost en heb het ook niet meer voor gehad, dus ja... waarschijnlijk ook weer iets anders.
greets,
hans
Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: Koude TDI houdt in + rookt
Dan zit ie meestal in de noodloop.
Maar mijn bus heeft verder geen klachten. En dat ding is 15 jaar oud, mag het? Ik vind het goed. Ik rij hem af en dan gaat ie weg.
mvg Rick
Maar mijn bus heeft verder geen klachten. En dat ding is 15 jaar oud, mag het? Ik vind het goed. Ik rij hem af en dan gaat ie weg.
mvg Rick