Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen
Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen
Had het eerst bij project geplaatst maar is hier mss meer op zijn plaats.
Als je uitleg geeft doe maar alsof je het tegen een leek uitlegt
Tis weeral heel lang geleden dat ik de CV en elektrische ramen kit gekocht heb van Pascal, en zoals ik goed kan onthouden Als het een beetje goed komt dat iedereen me gerust laat en het weer een beetje mee zit kan ik ze hopelijk donderdag plaatsen.
Zijn er tips of dingen waardat ik moet opletten bij het plaatsen van de kit, de kit is origineel VW.
Verbeter me als ik het fout heb, bedrading vanaf de zekeringkast naar bestuurderskant vanaf daar doorkoppeling naar portierskant doorkoppeling naar schuifdeur. Bedrading van portiers naar bijrijderskant is onder dashboard, bedrading naar schuifdeur en klep langs de vloer ?
Op welke hoogte staat het schuifdeurcontact want hier moet ik denk ik een stukje uitslijpen in de B-stijl en de schuifdeur ?
Heeft het belang bij het inbouwen van de elektrische ramen of de ramen open of dicht staan ?
Alle tips zijn welkom natuurlijk , als je foto's hebt nog beter
Alvast bedankt !
Heb de kit wat in mekaar gepuzzeld en zit nu nog met kabels waardat ik voor de moment niet weet waar deze in moeten, mss dat het zich vanzelf wel uitwijst maar als ik alles uit mekaar heb en weet het dan nog niet zit ik met de gebakken peren
ik weet niet of dit zwarte stekkertje hier wel moet maar is het enige dat erin paste en ik veronderstel dat het ne massakabel is ?
2 stekkers aan passagierskant ?
2 stekkers aan bestuurderskant ?
groen bruin rood stekkertje bestuurderskant ?
2 rode stekkers, ik veronderstel voor in de zekeringkast te pluggen ?
groen stekkertje ?
2 bruin ?
rode draad zonder stekker na zekering ?
Foto bestuurderskant
Als je uitleg geeft doe maar alsof je het tegen een leek uitlegt
Tis weeral heel lang geleden dat ik de CV en elektrische ramen kit gekocht heb van Pascal, en zoals ik goed kan onthouden Als het een beetje goed komt dat iedereen me gerust laat en het weer een beetje mee zit kan ik ze hopelijk donderdag plaatsen.
Zijn er tips of dingen waardat ik moet opletten bij het plaatsen van de kit, de kit is origineel VW.
Verbeter me als ik het fout heb, bedrading vanaf de zekeringkast naar bestuurderskant vanaf daar doorkoppeling naar portierskant doorkoppeling naar schuifdeur. Bedrading van portiers naar bijrijderskant is onder dashboard, bedrading naar schuifdeur en klep langs de vloer ?
Op welke hoogte staat het schuifdeurcontact want hier moet ik denk ik een stukje uitslijpen in de B-stijl en de schuifdeur ?
Heeft het belang bij het inbouwen van de elektrische ramen of de ramen open of dicht staan ?
Alle tips zijn welkom natuurlijk , als je foto's hebt nog beter
Alvast bedankt !
Heb de kit wat in mekaar gepuzzeld en zit nu nog met kabels waardat ik voor de moment niet weet waar deze in moeten, mss dat het zich vanzelf wel uitwijst maar als ik alles uit mekaar heb en weet het dan nog niet zit ik met de gebakken peren
ik weet niet of dit zwarte stekkertje hier wel moet maar is het enige dat erin paste en ik veronderstel dat het ne massakabel is ?
2 stekkers aan passagierskant ?
2 stekkers aan bestuurderskant ?
groen bruin rood stekkertje bestuurderskant ?
2 rode stekkers, ik veronderstel voor in de zekeringkast te pluggen ?
groen stekkertje ?
2 bruin ?
rode draad zonder stekker na zekering ?
Foto bestuurderskant
Laatst gewijzigd door Jurgen VH op 13 jun 2013, 14:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
2 stekkers bestuurder en bijrijders kant zijn van electrick ramen verwarming - draaibaarheid
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
verwarmde en draaibediening van de spiegels als ik het goed begrijp, dit zijn dan de grote zwarte stekkers van foto's 2 en 3 als ik het goed heb bedankt matje dat zijn er al 4 opgelost (heb geen elektrische en verwarmde spiegels dus kon ik lang zoeken waar deze moesten, maar wat nog niet is kan nu dus komen )matje86 schreef:2 stekkers bestuurder en bijrijders kant zijn van electrick ramen verwarming - draaibaarheid
Iemand een idee voor de overige kleine stekkers ?
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
bruin =massa
en de kleine rode = naar de stekkerkast
en de ene rode zonder stekker gaat wss ook naar zekeringskast (stekkertje per ongeluk afgeknipt vermoed ik)
Als je nog bruine draden tegenkomt zonder stekker , dan zijn dat ook massa .
Had je dat nu vorige week gevraagd hé , ik heb toen net nog een volledige set uitgebouwd voor Matje .Dan had ik er op gelet en alles eens opgeschreven , nu ben ik het grotendeels alweer vergeten vermoed ik
en de kleine rode = naar de stekkerkast
en de ene rode zonder stekker gaat wss ook naar zekeringskast (stekkertje per ongeluk afgeknipt vermoed ik)
Als je nog bruine draden tegenkomt zonder stekker , dan zijn dat ook massa .
Had je dat nu vorige week gevraagd hé , ik heb toen net nog een volledige set uitgebouwd voor Matje .Dan had ik er op gelet en alles eens opgeschreven , nu ben ik het grotendeels alweer vergeten vermoed ik
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
Bedankt Pascal dus alle volledig bruine draden zijn massa (plug ik die stekkertjes dan bij in de zekeringkast ?, kleine rode naar stekkerkast bedoel je die rode met zekering aan (stekkertje afgeknipt) ?Pascal-141 schreef:bruin =massa
en de kleine rode = naar de stekkerkast
en de ene rode zonder stekker gaat wss ook naar zekeringskast (stekkertje per ongeluk afgeknipt vermoed ik)
Als je nog bruine draden tegenkomt zonder stekker , dan zijn dat ook massa .
Had je dat nu vorige week gevraagd hé , ik heb toen net nog een volledige set uitgebouwd voor Matje .Dan had ik er op gelet en alles eens opgeschreven , nu ben ik het grotendeels alweer vergeten vermoed ik
We komen al dichter
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
Nu heb ik nog 2 groene stekkertjes over iemand ?
Ik veronderstel dat ik die rode afgeknipte draad met zekering gewoon mag doorverbinden met een constante + ?
Ik veronderstel dat ik die rode afgeknipte draad met zekering gewoon mag doorverbinden met een constante + ?
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
Twee groene stekkers met zwart/blauwe draden is + na contact, je hebt op je zekeringkast of kleine gekleurde blokjes waar stekkers in kunnen, en dan moeten ze in de groene blokjes, of je hebt een grote langwerpige stekkerlijst op je zekering kast en dan moeten ze ook in de groene contacten, alleen zijn de stekkertjes anders.
Groet, Oskar.
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
Ok bedankt Oskar dan denk ik dat alles opgelost is nu nog hopen dat ik het er allemaal in krijgOskar 725 schreef:Twee groene stekkers met zwart/blauwe draden is + na contact, je hebt op je zekeringkast of kleine gekleurde blokjes waar stekkers in kunnen, en dan moeten ze in de groene blokjes, of je hebt een grote langwerpige stekkerlijst op je zekering kast en dan moeten ze ook in de groene contacten, alleen zijn de stekkertjes anders.
Heeft er mss iemand een fototje van het binnenwerk van de deur zodat ik eens kan kijken hoe de CV en raamgeleider erin steken ?
- Multivan Generation
- Berichten: 33924
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
Bedankt Peter, uw site staat altijd op mijn lijstje, voor de fantastische uitleg en fotokes dus had ik al gevonden maar vond ni echt een duidelijke foto waardat de CV pomp op staat (deze lijkt nogal verstopt te zitten achter het chassi had ook al gekeken om de deurpanelen te verwijderen op uw site
Heeft het belang hoe de ramen staan (boven of beneden) ? anders zou ik ze boven vast tapen met ductape
Heeft het belang hoe de ramen staan (boven of beneden) ? anders zou ik ze boven vast tapen met ductape
- Multivan Generation
- Berichten: 33924
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
half naar beneden,
dan kun je ze gemakkelijker uit bouwen..
En naar voren toe roteren en dan vanaf de achterkant naar boven toe er uit nemen.
dan kun je ze gemakkelijker uit bouwen..
En naar voren toe roteren en dan vanaf de achterkant naar boven toe er uit nemen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
Ben er 2 uurtjes aan bezig geweest maar heb het nadien effe zo gelaten , had eerst het gedacht van de bestuurderskant aan te pakken als er daar iets niet ging dan bleef mijn kant toch nog steeds werken maar had de raammotor erin maar wat bleek nu dat ik de middelste en onderste schroef er niet in kreeg, na wat prutsen met de manuele was ik erachter gekomen dat de geleider die men bovenaan vast zet met 2 schroeven wat moest versteld worden maar hier stond nog geen stroom op dus ging dit natuurlijk niet nadien effe geprobeerd om de zekeringkast te laten zakken wat me ook al ni lukte en heb het dan maar opgegeven. ik had ook niet de ganse dag want moest ten laatste om 16 stoppen om 3u later aan mijn eerste nacht shift te beginnen. Ben er weeral is achter gekomen dat alles wat meer dan 2 wielen heeft me niet echt ligt maar zal het nog eens met nieuwe moed en meer vrije tijd proberen (al weet ik niet waar ik dit laatste moet halen).
Nu ik toch nog een paar uurtjes had ben ik ik maar aan mijn moto begonnen wat ging als een fluitje van een cent, dus al bij al was het geen volledige dag naar de klote maar moet ik mijn raampjes nog steeds zelf open draaien en mijn deuren manueel openen
Heeft iemand een gedacht wat dit klusje zou kosten in een garage ? (voor als ik het zou opgeven na de volgende poging)
Nu ik toch nog een paar uurtjes had ben ik ik maar aan mijn moto begonnen wat ging als een fluitje van een cent, dus al bij al was het geen volledige dag naar de klote maar moet ik mijn raampjes nog steeds zelf open draaien en mijn deuren manueel openen
Heeft iemand een gedacht wat dit klusje zou kosten in een garage ? (voor als ik het zou opgeven na de volgende poging)
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
Jurgen , je doet wat verkeerd denk ik ... de elektr raamgeleider hoef je niet "bij te stellen" om de schroefjes voor bevestiging erin te krijgen .
Als je (manueel) raam dicht is , draai je dat 5cm naar beneden , dan kun je makkelijk aan de 2 6-kant boutjes die het raam (onderzijde raam) vasthouden aan de geleider , draai deze 2 los , en laat je vrouw het raam even omhoog houden .
Draai nu de 3 boutjes die het "draaigedeelte" vasthouden los , dus waar de zwengel normaal opzit.
Draai nu het middelste boutje en onderste boutje los van de raamgeleider . Neem het raam uit de deur , en neem de geleider uit de deur .
Als je nu de elektr raamgeleider monteerd : plaats de geleider in zijn positie , bovenaan zit een plastic stukje op de geleider , dat past in de plaatwerk vd deur , let er op dat dit op zijn plaats zit. Dan de middelste en onderste bout indraaien , en de 3 boutjes van de motor . Je hoeft niet echt iets "af te stellen" . Alles wijst zichzelf wel uit , eens je op de goeie manier bezig bent
Als je (manueel) raam dicht is , draai je dat 5cm naar beneden , dan kun je makkelijk aan de 2 6-kant boutjes die het raam (onderzijde raam) vasthouden aan de geleider , draai deze 2 los , en laat je vrouw het raam even omhoog houden .
Draai nu de 3 boutjes die het "draaigedeelte" vasthouden los , dus waar de zwengel normaal opzit.
Draai nu het middelste boutje en onderste boutje los van de raamgeleider . Neem het raam uit de deur , en neem de geleider uit de deur .
Als je nu de elektr raamgeleider monteerd : plaats de geleider in zijn positie , bovenaan zit een plastic stukje op de geleider , dat past in de plaatwerk vd deur , let er op dat dit op zijn plaats zit. Dan de middelste en onderste bout indraaien , en de 3 boutjes van de motor . Je hoeft niet echt iets "af te stellen" . Alles wijst zichzelf wel uit , eens je op de goeie manier bezig bent
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
Hey Pascal, had de manueel bediende er uit gehaald min of meer zoals je beschrijft met uitzondering dat ik het raam geplakt had met ductape zodat het niet zou vallen (was en zal wss de volgende x ook alleen zijn als ik dit doe) liefst zonder die van ons want als het niet lukt en ze wil met goede wil tips geven komt het niet goedPascal-141 schreef:Jurgen , je doet wat verkeerd denk ik ... de elektr raamgeleider hoef je niet "bij te stellen" om de schroefjes voor bevestiging erin te krijgen .
Als je (manueel) raam dicht is , draai je dat 5cm naar beneden , dan kun je makkelijk aan de 2 6-kant boutjes die het raam (onderzijde raam) vasthouden aan de geleider , draai deze 2 los , en laat je vrouw het raam even omhoog houden .
Draai nu de 3 boutjes die het "draaigedeelte" vasthouden los , dus waar de zwengel normaal opzit.
Draai nu het middelste boutje en onderste boutje los van de raamgeleider . Neem het raam uit de deur , en neem de geleider uit de deur .
Als je nu de elektr raamgeleider monteerd : plaats de geleider in zijn positie , bovenaan zit een plastic stukje op de geleider , dat past in de plaatwerk vd deur , let er op dat dit op zijn plaats zit. Dan de middelste en onderste bout indraaien , en de 3 boutjes van de motor . Je hoeft niet echt iets "af te stellen" . Alles wijst zichzelf wel uit , eens je op de goeie manier bezig bent
Nadien had ik de elektrische raamgeleider gemonteerd door eerst de motor met de 3 schroeven te bevestigen, nadien het bovenste plaatje wat klikt in het ander ijzer stukje met de 2 bouten (zie Peter zijn 2de foto voor het plaatje dat ik bedoel ) de 2 bouten niet vast gedraaid maar dan kwam het plastic stukje niet tot tegen het plaatwerk met +/- 5mm dat ik te kort had voor het bovenste plaatwerk van de deur en de middelste en onderste bout had diezelfde +/-5mm verschil zodat ik deze bouten niet kon vastmaken in de geleider.
Je vernoemt de 2 bovenste bouten van het plaatje dat tegen het raam komt niet (Peter zijn 2de foto) of hoeven deze niet bevestigd te worden bij de automatische geleiding ? Wat ik toch wel vreemd zou vinden.
Ik dacht dat ik eerst de stroom moest voorzien omdat ik dan zo het plaatje met 2 bouten iets zou kunnen bewegen om zo de middelste en onderste bouten van de geleiderstang te kunnen bevestigen
Alvast bedankt voor de info Pascal
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'
Toch wel hoor , lees mijn uitleg nog eens goed naJurgen VH schreef:Je vernoemt de 2 bovenste bouten van het plaatje dat tegen het raam komt niet (Peter zijn 2de foto) of hoeven deze niet bevestigd te worden bij de automatische geleiding ? Wat ik toch wel vreemd zou vinden.Pascal-141 schreef:Jurgen , je doet wat verkeerd denk ik ... de elektr raamgeleider hoef je niet "bij te stellen" om de schroefjes voor bevestiging erin te krijgen .
Als je (manueel) raam dicht is , draai je dat 5cm naar beneden , dan kun je makkelijk aan de 2 6-kant boutjes die het raam (onderzijde raam) vasthouden aan de geleider , draai deze 2 los , en laat je vrouw het raam even omhoog houden .
Draai nu de 3 boutjes die het "draaigedeelte" vasthouden los , dus waar de zwengel normaal opzit.
Draai nu het middelste boutje en onderste boutje los van de raamgeleider . Neem het raam uit de deur , en neem de geleider uit de deur .
Als je nu de elektr raamgeleider monteerd : plaats de geleider in zijn positie , bovenaan zit een plastic stukje op de geleider , dat past in de plaatwerk vd deur , let er op dat dit op zijn plaats zit. Dan de middelste en onderste bout indraaien , en de 3 boutjes van de motor . Je hoeft niet echt iets "af te stellen" . Alles wijst zichzelf wel uit , eens je op de goeie manier bezig bent
Alvast bedankt voor de info Pascal
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper