Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'

Bericht door Jurgen VH »

Heb er idd overgelezen :bonk en over dit 'Draai nu het middelste boutje en onderste boutje los van de raamgeleider . Neem het raam uit de deur , en neem de geleider uit de deur .'

Moet ik het raam helemaal uit de deur nemen ? Hoe doe ik dit ? Eerst laten zakken en dan langs buiten er uit trekken of zie ik dit verkeerd ?
Dan eerst de raamgeleider en motor plaatsen en nadien het raam er terug in ?

Had ook al eens gekeken waar ik die stang van de CV moest bevestigen, klopt het dat ik het gewoon bij onder het ander stangetje in plug want hier lijkt een klein gaatje te zitten aan een plastic ding ?

Er zitten ook nog 2 goud kleurig platte stangen bij waardat men boven en onder een vijs in kan draaien waar komen die ?

Grtz J
Laatst gewijzigd door Jurgen VH op 16 jun 2012, 02:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'

Bericht door Jurgen VH »

Heb een paar duidelijke foto's gevonden dus post ik ze voor als iemand het in de toekomst zou nodig hebben :knipoog
Afbeelding dit is wat ik bedoelde rode markering dus moet ik nog kleine witte plugs gaan halen en vijzen voor de cv motoren te bevestigen :knipoog
Afbeelding met het plastic ding
Afbeelding schuifdeur
Afbeelding schuifdeurcontact
Afbeelding
Afbeelding bedradings beloop
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'

Bericht door Pascal-141 »

je moet het raam er niet uitnemen , je mag het ook gewoon laten zitten hoor , dan vraag je gewoon aan iemand om het vast te houden , of je tapt het even vast . Ikzelf neem het er snel even uit , als ik alleen aan de klus bezig ben.

de 2 platte metalen stukken horen aan de binnenkant vd deur te komen , en worden mee vastgeschroefd met de elektr motor , die dienen ter versteviging van het plaatwerk/deurpaneel.

:werkaanT4
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Vragen ivm nbouwen CV en elektrische ramen kit met foto'

Bericht door Jurgen VH »

Ok bedankt voor de tips en info Pascal, als ik is 2d thuis en vrij ben probeer ik het nog is :knipoog

Grtz J
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Vragen ivm inbouwen CV en elektrische ramen kit met foto

Bericht door Jurgen VH »

Ok, ik weet het het is een oud topic en ben er nog steeds niet aan toegekomen :muur maar nu we toch al bezig zijn ga ik er echt werk van maken :adhd als mijn busje terug is van dit viewtopic.php?f=12&t=41911" onclick="window.open(this.href);return false; dan moet het er echt in, maar eerst wat voorbereiding en wat bijhorende vragen :knipoog

Vraag 1 ik heb een rode stekker die aan de passagierskant uitkomt maar de aansluiting op deze passagiersdeur is een zwarte stekker, deze hebben beiden 5 draden in de stekker zitten waar dat er 1tje van vrij is in beide stekkers namelijk nr 4.
Aansluitingsdraden op rode stekker: 1) bruin 2) blauw 3) blauw/rood 4) GEEN 5) wit 6) wit/groen
Aansluitingsdraden op zwarte stekker: 1) bruin 2) wit/blauw 3) zwart/wit 4) GEEN 5) wit 6) wit/groen
Dus verschillen behalve stekkerkleur nr2 voor rode stekker = blauw en voor de zwarte stekker = wit/blauw en dan nog nr3 voor rode stekker = blauw/rood en voor de zwarte stekker is dit zwart/wit
Foto bijgevoegd zodat mijn chinees mss wa duidelijker wordt :knipoog
Afbeelding

Vraag 2 ik heb 2 rode pluggen die beiden naar een soort van zekeringblokje gaan 1M(man) en 1V(vrouw) ik weet nu dat rood meestal ingeplugd wordt in de zekeringkast, maar ik dacht dat dit enkel M pluggen waren. Plug je de V ook gewoon in de zekeringkast of gaat deze naar een andere kabel (heb nog een rode aan een zekering hangen zonder plug, worden deze mss met elkaar verbonden ??) of verbind je deze 2 gewoon met elkaar zodat je een lus maakt (laatste is het volgens mij helemaal niet, maar je weet het nooit)
Foto's van zekeringblokje met M en V stekkertjes en de 2de foto is van de vermelde zekering met rode draad zonder stekker :knipoog
Afbeelding
Aan deze moet volgens mij gewoon een M stekkertje en dan inpluggen in de zekeringkast :knipoog
Afbeelding

Vraag 3 een zwart en bruin stekkertje beiden met bruin/witte draden en weet totaal niet naar wat deze moeten en waarvoor ze dienen, iemand een idee ??
Foto's van stekkertjes
Afbeelding
Afbeelding

Vraag 4 klein stekkertje aan schuifdeurcontact B-stijl met wit/bruine draad moet dit bij ingeplugd worden aan het schakelaartje van het lichtcontact ??
Foto
Afbeelding

Alvast bedankt voor het meedenken :zwaai
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen

Bericht door Oskar 725 »

Jurgen, vraag 1: zo aansluiten
vraag 2: rode dikke draad in zekeringkast en op die andere kan je de rode dunne op aansluiten met die blauwe zekering.
vraag 3: de bruin witte gaan achter de zekeringkast tussen een zelfde aansluiting, zit deze er niet dan komt ie op de draad van het rechter deur contact voor de binnen verlichting.
het bruin witte draadje van de laatste foto komt op het deurcontact van de binnen verlichting van de schuifdeur. dit zit er waarschijnlijk al dus dat losse draadje op de foto komt dan te vervallen.
Succes, :werkaanT4 :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen

Bericht door Jurgen VH »

Oskar 725 schreef:Jurgen, vraag 1: zo aansluiten
vraag 2: rode dikke draad in zekeringkast en op die andere kan je de rode dunne op aansluiten met die blauwe zekering.
vraag 3: de bruin witte gaan achter de zekeringkast tussen een zelfde aansluiting, zit deze er niet dan komt ie op de draad van het rechter deur contact voor de binnen verlichting.
het bruin witte draadje van de laatste foto komt op het deurcontact van de binnen verlichting van de schuifdeur. dit zit er waarschijnlijk al dus dat losse draadje op de foto komt dan te vervallen.
Succes, :werkaanT4 :toppie
Bedankt Oskar voor wederom een snelle service :toppie
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen

Bericht door Oskar 725 »

Jurgen, schrijffoutje: Rechter deur moet linker deur zijn. :ie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen

Bericht door Jurgen VH »

Oskar 725 schreef:Jurgen, schrijffoutje: Rechter deur moet linker deur zijn. :ie
Geen probleem Oskar, dit had ik al begrepen dat het draadje voor de linker deur bestemd was, maar aan de linker deur zit al de zoemer en de lichtschakelaar dus veronderstel ik dat ik deze mag aftappen van een andere wit/bruine of komen deze dan ook te vervallen ?

Osakar was nog een kabeltje vergeten :muur stekker rood met wit/groene kabel ook gewoon inpluggen in zekeringkast ? Deze komt na een dikke rode stekker (bestuurdersdeur) ;)
Foto stekkertje
Afbeelding

Alvast bedankt voor je hulp :zwaai
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen

Bericht door Oskar 725 »

Jurgen, aftappen van de bruin/witte is goed.
De groen/witte is voor de spiegel verwarming, moet op een zelfde kleur draad, zit bij de achterruit verwarming in. :werkaanT4
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen

Bericht door Jurgen VH »

Oskar 725 schreef:Jurgen, aftappen van de bruin/witte is goed.
De groen/witte is voor de spiegel verwarming, moet op een zelfde kleur draad, zit bij de achterruit verwarming in. :werkaanT4
Dus als ik het goed begrijp zit de groen/witte bij op de schakelaar van de achterruit verwarming of op de zekeringkast geplugd (ik zie het wel en weet nu toch waarvoor deze dient) :knipoog Nogmaals bedankt voor je hulp Oskar :yes

Gisteren bij vw langs geweest om de geplakte deurrubbers op te halen 114€ voor 3 rubbertjes :nuts , en gevraagd naar de kabels die van onder aan de A-stijl naar de B-stijl lopen naar het schuifdeurcontact en dan volgens mij met 3-draden boven aan de B-stijl vertakken naar de achterklep. dus deze zal ik zelf moeten maken, maar de elektrieker was al naar huis dus kon de magazijnier dit niet bevestigen of er een 3-draads vertakking was naar de achterklep toe (logischerwijze zou ik denken van wel dus hier zal ik mee beginnen ;)

:zwaai
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen

Bericht door limburger »

Jurgen VH schreef:gevraagd naar de kabels die van onder aan de A-stijl naar de B-stijl lopen naar het schuifdeurcontact en dan volgens mij met 3-draden boven aan de B-stijl vertakken naar de achterklep. dus deze zal ik zelf moeten maken, maar de elektrieker was al naar huis dus kon de magazijnier dit niet bevestigen of er een 3-draads vertakking was naar de achterklep toe (logischerwijze zou ik denken van wel dus hier zal ik mee beginnen ;)
het is een 2 draads vertakking, de witte en de gele. massa komt weer bovenlangs op het vaste plaatwerk erbij richting klep. succes verder met het inbouwen.
op t4 wiki staan schema's, zoeken op "zentralverriegelung"

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen

Bericht door Jurgen VH »

Alle aansluitingen zijn gelukt :yes ik maakt me druk om niks blijkbaar, is echt plug and play :jumpklap
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

HULP Oskar of iemand problemen cv en elektrische ramen

Bericht door Jurgen VH »

Nadien zijn er dan toch problemen op gedoken, langs de passagierskant werkt alles en staat alles erin, maar langs de bestuurderskant werkt enkel de spiegelbediening (die ik bedien van de passagierskant want bestuurderskant zit er nog niet op) verder niks ook de cv werkt niet langs die kant en langs de passagierskant sluiten wel alle deuren goed :nuts

Ik zou zeker mijn raam erin moeten kunnen krijgen dan kan ik toch al rijden maar doordat de elektrische bediening niet werkt krijg ik deze niet naar beneden om het raam erin te krijgen.

Alles is aangesloten wat moest aangesloten worden het rare van heel de zaak is dat passagierskant alles werkt, alle kabels en stekkers gecontroleerd en hier alles ok, zou de bedieningsunit defect kunnen zijn of is het iets anders ?? :adhd

Zou maandag rijdend moeten zijn dus hoop op 1 of ander manier het raam er toch in te krijgen en dicht :jumpklap
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Voor Oskar denk ik, CV en elektrische ramen

Bericht door Oskar 725 »

Jurgen,
heb je links de massa van de deurkabelboom aangesloten?
Groet, Oskar.
Plaats reactie