Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schaamte

vragen over de T4
Plaats reactie
mayr
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2007, 00:34
Locatie: enschede

schaamte

Bericht door mayr »

Ja, ik moet er voor uit komen.... Wat gebeurt er allemaal met mijn bus: T4 1993 Dehler.
Het begon met een koppelingsplaat, en omdat het toch open lag nieuwe distributie. Leek een normale reparatie ong. 1600,00 euro. Maar de motor kon niet meer afgesteld worden, zoals het hoorde. Ik reed met een rookpluim, ik zou mezelf van de weg halen! De garage waar het uitgevoerd was kreeg het niet voor elkaar. Dit is bijna 2 jaar geleden. Mijn onderhouds-garage, die de normale handelingen voor mij doet, wist een goede oplossing. Een diesel-specialist die kon alles inschatten en maken.
Een cylinder bij stellen? Motor afstellen? kop vlakken?
Met rokende uitlaat op naar Almelo. De zaak zag er prachtig uit: dit moet goed komen denk je. Het duurde het duurde misschien wel 2/3 maanden. Bijna weer camper weer.... en nog niet klaar.
Zeg vorig jaar in juli,de eerste reis met nieuwe motor, nieuwe startmotor, nieuwe dynamo??( oh ja ook geen achteruit- rijlicht, haha) op naar Rotterdam ( hoorde ik een ALARM-piepje?) via Eindhoven weer naar huis.
Even buiten Eindhoven een ALARM wat steeds luider werd. zelfs na zoveel jaar doet dat het dus nog. Overdruk in het carterhuis volgens de ANWB. Gesleept naar Wijchen, zodat de bus op transport kon, en ik vervangend vervoer.
TERUG naar de garage, wordt gemaakt. Tijdens de maanden augustus, september weinig gereden met de bus, (rijd ook een smart) maar na een goede rit op de autobaan, motor warm, ruik ik erg sterke diesellucht in de cabine, zo erg dat ik er beroerd van wordt....
TERUG naar de garage...lekkende brandstofpomp. Oke ik ga accoord met een nieuwe pomp. Weer erg veel tijd voordat hij gemaakt is. Met Pinksteren nieuwe verre poging, naar Zeeland.
En verdomd na lekker warm draaien tot Rotterdam, bij een stoplicht op de 2baans weg richting Zierikzee... Nee, dat wat je ruikt komt van je voorganger. Maar de ramen open toch niet zo zeker of ik dat zelf niet ben.
Op de terugweg even gestopt, had met licht aan gereden, start de auto niet meer. Weer ANWB accu laadt niet op, dynamo werkt niet. er is slechts een schakelaar vernieuwd volgens hem. Zonder licht richting huis, net gehaald, maar een accu opladen kan ik wel zelf.
De diesel lucht is er ook nog. Mijn busje staat nu weer bij de garage, zojuist gebeld misschien is hij op het eind van de week klaar.
Nu ik dit schrijf springen de tranen in m'n ogen. IK HAD ZO GRAAG MOOI KUNNEN RIJDEN IN MIJN BUS en er ook wel wat voor overgehad, maar dit is een ramp.
MayR
Ik durf niet eens te melden hoeveel euro's me dit allemaal gekost heeft...
Als T4 liefhebber, hiervoor had ik een 1991 T4 2400 diesel, 15 jaar in gereden, nooit wat aan de hand....
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: schaamte

Bericht door sgsdebruijn »

Klinkt inderdaad wel erg triest zo, zal wel even duren voordat het vertrouwen terug is.Sterkte ermee
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: schaamte

Bericht door Pascal-141 »

Als ik zo jouw verhaal lees , kan ik je maar 1 ding aanraden : zoek zo snel mogelijk een andere garage !!! die verstand heeft van T4 , en die je geen oor wil aan naaien .

-Als je een lekkende brandstofpomp hebt , dan is dat (meestal) te verhelpen door een setje dichtingen op je oude pomp te zetten , niet door een "nieuwe" pomp. Kost een paar euro's voor het dichtingssetje , en een uurtje (of 2) werk .
-Een motor die onderdruk heeft , is een motor die hoogstwaarschijnlijk "op" is , aan jouw motor is dus niet echt wat gereviseerd , anders zou die geen onderdruk maken .
-Een garage die een T4 blok niet kan afstellen , is in mijn ogen niet waardig om "garage" genoemd te worden , maar eerder sloperij of oud ijzerboer .
-Nieuwe generator aanrekenen , en vervolgens in panne vallen met een versleten generator ...

Als je nu nog steeds diesellucht ruikt , dan lekt er nog steeds iets . Dus na zo veel tijd en geld , denk ik dat je gerust mag zeggen dat je garage waar je nu gaat niet echt aan te raden is , maar eerder te vermijden !

Je hebt nu al zoveel geld achtergelaten in die garage , terwijl je nog steeds met een haperend en onbetrouwbaar blok zit . Een COMPLEET revisieblok had je minder gekost , en dan was je terug zeker voor de komende paar honderdduizend km ...

Jij zou geen schaamte mogen hebben , maar die garage van jou zou onder een steen mogen kruipen van schaamte ... :knipoog
Laatst gewijzigd door Pascal-141 op 19 jun 2012, 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
mayr
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2007, 00:34
Locatie: enschede

Re: schaamte

Bericht door mayr »

Nou Pascal, zo'n arm om me heen had ik nodig. Ik zal uit je mail putten als ik er morgen heen ga. bedankt voor de snelle actie.
greetz mayr
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: schaamte

Bericht door WouterW »

Mayr, als je terug gaat naar de garage die je deze 'revisie' gedaan heeft: Geef duidelijk aan wat de klachten vóór de reparatie waren en de huidige problemen. Ik vrees dat Pascal gelijk heeft met de uitspraak dat je garage volledig onbekwaam kan worden geacht mbt T4's in het bijzonder en auto's in het algemeen. Laat de volgende keer de onderdelen overleggen die vervangen zijn. Zodoende kun je ergens aanspraak op maken wanneer zaken onverrichterzake vervangen worden, zoals (waarschijnlijk) in jouw geval. Ivm de gemaakte kosten tot dusver is het een goed idee je klachten eerst voor te leggen aan de verantwoordelijke garage, en hopen dat de mensen aldaar openstaan om oplossingsgericht te denken en te doen. Voor daarna: zoek een t4-specialist, er zijn in dit forum meerdere bedrijven te vinden die met hart en ziel aan busjes sleutelen met éénzelfde doel als de klant heeft: een beter rijdende bus. Succes :T44EVER
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Gebruikersavatar
Bert B
Berichten: 221
Lid geworden op: 30 aug 2010, 00:01
Locatie: Hoekschewaard

Re: schaamte

Bericht door Bert B »

Ik zou graag weten om welke garage's het gaat..... dan zijn we vast gewaarschuwd.... en misschien dat die gasten nog een beetje gevoelig kunnen worden voor slechte pr, met internet kun je een hoop lezers krijgen tegenwoordig.

maar als ik jou verhaal zo leest, heb je of een vloek over je bus, maar eerder denk ik dat het verschrikkelijk slecht getroffen heb met een stel sleutelamateurs die het woord garage of monteur niet waard zijn.

\succes, we duimen voor je...
Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!

2.4D 1995 lwb dubb. cab.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: schaamte

Bericht door Multivan Generation »

Het is al vaker hier op het forum voorgekomen dat er garages zijn die een 2.4 diesel niet perfect kunnen afstellen,
en dat is zo verschrikkelijk jammer,
omdat de eigenaar voor de kosten op kan draaien.. :alarm
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: schaamte

Bericht door odorf »

Bert B schreef:Ik zou graag weten om welke garage's het gaat..... dan zijn we vast gewaarschuwd.... en misschien dat die gasten nog een beetje gevoelig kunnen worden voor slechte pr, met internet kun je een hoop lezers krijgen tegenwoordig.
Geen namen, neg pr. mag niet op het forum :alarm

Maar wat een horrorverhaal! Dan ben ik toch heel blij dat ze wat dat betreft bij mijn garage kundig zijn. En toen dingen niet goed waren gedaan, ze het probleemloos en zonder extra kosten wel hebben opgelost.
@Mayr, je hoeft absoluut geen schaamte te hebben. Niet iedere gebruiker van een T4 hoeft alle ins en outs van een dieselmotor te kennen. Daarvoor ga je naar een garage! En dan hoop je inderdaad dat ze het goed doen, of je doorsturen als ze iets niet kunnen. Maar als een 'dieselspecialist' er ook niets van bakt is er iets mis met de 'dieselspecialist'. Zo'n diesel is toch geen ruimtevaarttechnologie ofzo!

Ik wens je veel succes en sterkte met het vervolg. Een moeilijke keuze ook lijkt me ... terug naar de prutsers en verhaal proberen te halen. Of naar weer een nieuwe partij met mogelijk nieuwe kosten tot gevolg.

Succes!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Bert B
Berichten: 221
Lid geworden op: 30 aug 2010, 00:01
Locatie: Hoekschewaard

Re: schaamte

Bericht door Bert B »

odorf schreef: Geen namen, neg pr. mag niet op het forum :alarm

Odorf
Vreemd, als ik zeg dat een uitlaat bij de dealer 600,= + :ie kost en bijv. op ebay maar 150,= , dan is iedereen blij :jumpklap en kan het wel. :toppie ...

volgens mij hele slechte :gif pr voor het hele dealernetwerk van VW :groteogen .....

Deze garages zijn kennelijk zo gebrekkig in hun kennis/kunde/service :alarm dat het een ieder van ons die daar terecht komt, heel veel (misschien wel onnodig) geld kan gaan kosten met enorme reparatieduur vaak nog op de koop toe.. :huilen .

Lijkt me een mededeling van het "algemeen belang" voor alle wjw-ers om te weten waar niet te komen?!?

(of misschien juist door het publiceren van zo'n slechte ervaring, hele andere verhalen over de betreffende zaak te zien te krijgen als reactie zodat "eenmalige missers" aan het licht komen en iedereen zijn eigen oordeel kan vormen.
Eigen ervaring door de dealer naar een andere zaak gestuurd omdat die een bepaalde klus veel sneller ( en nog goedkoper ook) in kon plannen (schadeherstel))
Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!

2.4D 1995 lwb dubb. cab.
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4459
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: schaamte

Bericht door Henk-1 »

Hoi Bert B.

Je moet het zo zien, alles wat jij op weetjewel schrijft ben ik als eigenaar verantwoordelijk voor.
En heb geen zin in problemen . Denk aan schadeclaims rechtzaken enz.
Het is een vaak terug kerend verhaal.
Er zijn meerdere weetjewellers die er niet mee eens zijn, ik waarschuw ze eerst.
Maar luisteren ze niet dan krijgen ze een ban, zo simpel is het.

Zie ook de huisregels.

Er zijn andere sites om problemen met garages openbaar te maken.
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: schaamte

Bericht door robertTREBOR »

http://www.trosradar.nl" onclick="window.open(this.href);return false; hele goede site om je ongenoegen schaamteloos te ventileren !

doet het ook super in de zoekmachine's :-)

p.s.ik vind wel als je in een bus rondrijdt met een leeftijd van bijna 20 jr. oud waarvan de km stand misschien wel 3x is terug gezet en een echte km stand heeft van misschien wel 700.000 km dat de kans op pech natuurlijk erg groot gaat worden en zeker als het onderhoud niet door een vakkundig persoon word gedaan.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

Re: schaamte

Bericht door robstof »

het is zeker de zelfde garage waar ze een nokkenas vlakken :nuts

rob
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Plaats reactie