Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wat kan ik verwachten (paardentrailer)

vragen over de T4
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Wat kan ik verwachten (paardentrailer)

Bericht door Bikevouwer »

Heb nog niet zolang een T4 uit 1998 130.000 km op de teller,nu heb ik de paardentrailer altijd getrokken met dikke v6 benzineslurpende wagens.(ford scorpio 2.9) en dit was altijd een fluitje van een cent voor dat soort auto's.
Nu wil ik binnenkort eens met de T4 op pad met de trailer maar ben er een beetje huiverig voor, even ter vergelijk de scorpio 150+pk de T4 88 pk weetjewel.
Daarom mijn vraag kan ik met een gerust hart de trailer achter de T4 knopen en dan ook de snelweg nog op of ben ik gebonden aan de binnenwegen ??
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

:bonk :bonk :bonk :bonk
ik rij met een 1.9td met caravan 1200kg 130 op de snelweg(ssssssstiekem hoor)
Afbeelding
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Wat kan ik verwachten (paardentrailer)

Bericht door frank884 »

Bikevouwer schreef:Heb nog niet zolang een T4 uit 1998 130.000 km op de teller,nu heb ik de paardentrailer altijd getrokken met dikke v6 benzineslurpende wagens.(ford scorpio 2.9) en dit was altijd een fluitje van een cent voor dat soort auto's.
Nu wil ik binnenkort eens met de T4 op pad met de trailer maar ben er een beetje huiverig voor, even ter vergelijk de scorpio 150+pk de T4 88 pk weetjewel.
Daarom mijn vraag kan ik met een gerust hart de trailer achter de T4 knopen en dan ook de snelweg nog op of ben ik gebonden aan de binnenwegen ??
Bij trekkracht gaat het niet om pk,s maar om :love koppel!!!!!!!!!!!
(die 150 pk bij die ford zijn ook pas beschikbaar bij 4000rpm)
bij een diesel is de kracht bij een veel lager toerental (optimaal koppel 2000 rpm) beschikbaar.. en daar gaat het om bij het optrekken heb je die kacht nodig, en dat is niet met 4000 rpm.
let wel van de 88 pk (blouwe I) versie zijn enkele productie jaren met te lichte koppelingsplaten (dit ivm de trailer)
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Bericht door Bikevouwer »

matje86 schreef::bonk :bonk :bonk :bonk
ik rij met een 1.9td met caravan 1200kg 130 op de snelweg(ssssssstiekem hoor)
Afbeelding
Matje hoe lang duurt het voor je op de 130 zit ??
verder is de trailer van mij 630 kilo leeg gewicht en mag in de trailer 1650 kilo laden, kwa keteken zit het wel goed mag op keteken 2 ton trekken maar had zomaar mijn twijfels of het een beetje te doen is met de T4

@ Frank, ik weet dat het om koppel draait de scorpio had zijn maximale koppel beschikbaar bij 2500 tpm, dit was wel met een automaat, als ik achter de scorpio de trailer had hangen met de paarden erin hoefde ik alleen mijn rem maar los te laten en het spul kwam in beweging, nadeel was wel dat het vaak iets te hard ging op de snelweg, de scorpio was een beest kwa trekken, nadeel was wel dat ie begon te zuipen als een dokwerker !!
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

ik weet het eg nie want ik heb geen haast
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

:bonk :bonk verder is de trailer van mij 630 kilo leeg gewicht en mag in de trailer 1650 kilo laden???? :bonk :bonk

Is bij mij opgeteld 2280kg, is dus net boven de twee ton die je MAG trekken.

Hier zit je dus typisch te hoog, tenzij je bedoelt 1650 totaal gewicht. Dan kan het wel.

René
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

denk ut nie
:alarm een paard weegt toch vlug 1000 kg
dus heeft ie een 1,5 paardenttrailer
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Bericht door Bikevouwer »

matje86 schreef:denk ut nie
:alarm een paard weegt toch vlug 1000 kg
dus heeft ie een 1,5 paardenttrailer
Ben blij dat men denkt dat ik mijn paarden niet verwaarloos maar 1000 kilo is wel erg ruim geschat, de mijne zitten rond de 700 kilo en het is inderdaad het totaalgewicht van 1650 kilo
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Bericht door keescv »

nou kan vertellen dat het wel even duurt voor je op 130 km/h zit maar red het wel .het is net wat je gewent bent en wat mijn collega's hiervoor al zeggen het gaat om koppel.

maar waarom 130 km/h met een trailer ,waarom die haast?

als je zoveel haast heb blijf dan je ford rijden want dan valt een t4 je alleen maar tegen hoeveel pk die t4 zal hebben je blijft heb vergelijken met de ford.

maar nogmaals waarom 130km/h.
Gebruikersavatar
herman
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:02
Locatie: Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en klein Sandelingen Ambacht

Bericht door herman »

hang hem er maar rustig achter,
paard weegt rond de 600 kilo,
trailer maximaal 600 kilo,
nog een paard 600 kilo,
is totaal 1800 kilo dus kan er gemakkelijk achter,
maar dan moet je wel e achter b hebben.
succes.
zelfs met een oude 1900 td trok hij bij mijn een 2 paards trailer met 2 paarden er in.
nu een andere bus en die heeft veel meer koppel en dan ook nog met een automaat er in.
ik heb er zelfs een aanhanger er achter gehad van meer dan 2,5 ton,
en zelfs die liet hij niet staan , en dan ook gewoon in z,n D drive weg rijden.
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Bericht door Bikevouwer »

keescv schreef:nou kan vertellen dat het wel even duurt voor je op 130 km/h zit maar red het wel .het is net wat je gewent bent en wat mijn collega's hiervoor al zeggen het gaat om koppel.

maar waarom 130 km/h met een trailer ,waarom die haast?

als je zoveel haast heb blijf dan je ford rijden want dan valt een t4 je alleen maar tegen hoeveel pk die t4 zal hebben je blijft heb vergelijken met de ford.

maar nogmaals waarom 130km/h.
Kees ,ik heb geen haast en wil zowiezo niet geen 130 rijden met een trailer en levende have erin.
Waar het mij om te vragem was of het niet zo is dat ik de combinatie met moeite op de 80 krijg en dan niks meer overheb op bv een snelweg, je komt soms situaties tegen waarin een beetje meer gas geven en iets sneller vooruit gaan je soms uit hele vervelende situaties kan halen.
Nogmaals ik wil per defenitie geen 130 rijden met aanhanger.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

het gewicht van een paard , de oplossing!!!!!

Bericht door matje86 »

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
de blue devil
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jun 2007, 18:46
Locatie: kielwindeweer
Contacteer:

Bericht door de blue devil »

wij rijden al jaren met een paarde trailer en je verneemt niet eens dat ie er achter hangt heb er twee paarden geen centje pijn hoor . dus ik zou zeggen er achter met die hap
groet tonnie
nog steeds leuk het t4 gebeuren//////foto te zien op 1056 http://www.nmmluchttechniek.nl
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Ook ik ondervind geheel geen problemen met het trekken van onze trailer (eigen gewicht 800 kg en 2 paarden, samen 1100 kg). Je merkt het een beetje in de acceleratie :bifun maar als je wat hoger in de toeren rijdt komt echt wel goed van zijn plaats :toppie,ik trek door tot ca. 2800 omw. Op de autobaan op de CC houdt 'ie 90 gemakkelijk vol tegen de bult op, die 5-cilinders zijn echt beresterk :happy
Van schokken of stoten van de trailer merk je niks, T4 is een heel stabiel trekplatform (volgens meerdere 4x4-rijders zelfs beter dan hun auto's, daar "voel" je de trailer veel meer :ie )
Btw, ik heb een 102pk LWB :jumpklap

Vergis je echter niet in het gewicht van een trailer, meestal is het door de fabrikant opgegeven leeggewicht ECHT leeg gewogen, dus zonder tussenschot, rubbermat en andere afwerking, kost je nog wel een paar kilo's :bonk
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
de blue devil
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jun 2007, 18:46
Locatie: kielwindeweer
Contacteer:

Bericht door de blue devil »

dirk wij rijden op de snel weg waar het kan met gemak 120 ik weet dat het niet mag maar als je wedsrtrijden draait en je moet 1enhalf uur in de auto zitten ga je al snel boven je boekje en dan schiet het lekker op .
nog steeds leuk het t4 gebeuren//////foto te zien op 1056 http://www.nmmluchttechniek.nl
Plaats reactie