Hallo,
Ik wilde zelf mij 'gierende' startmotor demonteren en laten reviseren of vervangen, maar moet het helaas vanwege tijdgebrek aan een ander over laten.
Is er een 'weet je wel-lid' dat daarvoor op korte termijn tijd heeft?
Het gaat om een T-4 1995. Ik woon in midden Limburg
Groet,
John
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
startmotor vervangen
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: startmotor vervangen
Startmotor vervangen is een klusje van niets.
Zie http://multivan.weblog.nl/bericht/start ... -van-t4-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Met vr. gr.
Rene
Zie http://multivan.weblog.nl/bericht/start ... -van-t4-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Met vr. gr.
Rene
Re: startmotor vervangen
John,
Er zijn meedere uitvoeringen van de startmotor. Ikzelf heb er een die aan de tandwielzijde langer is. Dat verlengde deel steunt in een bronzen lagerbusje. Als jij hetzelfde soort sm! hebt en die vervangt door eentje zonder verlengdeel moet je het lagerbusje verwijderen of controleren of het nog goed vast zit. Is inderdaad goed te doen. Het meeste werk is het verwijderen en weer aanbrengen van de motorbeschermingsbak. Voor de achterste inbus heb je wel een verlengstuk nodig van een cm of 15. Ik heb het gedaan met een inbussleutel van 18,5 cm. Wel goede kwaliteit ivm torderen van de sleutel door de grote lengte.
Zie ook:
http://t4-wiki.de/wiki/Anlasser" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Herman744
Er zijn meedere uitvoeringen van de startmotor. Ikzelf heb er een die aan de tandwielzijde langer is. Dat verlengde deel steunt in een bronzen lagerbusje. Als jij hetzelfde soort sm! hebt en die vervangt door eentje zonder verlengdeel moet je het lagerbusje verwijderen of controleren of het nog goed vast zit. Is inderdaad goed te doen. Het meeste werk is het verwijderen en weer aanbrengen van de motorbeschermingsbak. Voor de achterste inbus heb je wel een verlengstuk nodig van een cm of 15. Ik heb het gedaan met een inbussleutel van 18,5 cm. Wel goede kwaliteit ivm torderen van de sleutel door de grote lengte.
Zie ook:
http://t4-wiki.de/wiki/Anlasser" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Herman744