Hallo,
Mijn Transporter T5 Kombi wordt gebruikt voor vervoer van een elektrische rolstoeler, dus deze bus heeft nooit een zware lading.
Nu is hij drie jaar geworden, heeft 45.000km gelopen en moest voor de APK.
Zelf had ik aangegeven dat ik het raar vond dat mijn remschijven ACHTER alleen aan de rand gebruikt werden, want alleen daar waren ze mooi glad.
Uitkomst: mijn bus zou afgekeurd worden als ik de schijven niet liet vervangen!
Naar mijn mening betreft het hier een fout van VW en geen slijtage!
Deze auto heeft netjes de 30.000 beurt gehad door dezelfde garage en toen is het niet opgevallen omdat ik toen nog geen LM velgen had, zodat je het kon zien (nu is de garantie verstreken).
Mijn VW-dealer wil het wel proberen maar verwacht dat er geen coulance van toepassing is.
Graag jullie mening hierover.
Bedankt.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Remschijven achter vervangen bij 45.000km?
Normaal een vrouwen kwaal!
Vrouwen remmen normaliter minder heftig en fel en gebruiken de handrem niet of nauwelijks!
Cuppen gaan vastzitten en dan komen de blokjes dwars op de schijven en daardoor ongelijke afslijting remschijven!!!
Advies handrem er strak op trekken vlak voor het stilstaan!!!!
Blijft alles gangbaar!!
Als je maar matig rem dan gebruik je de achterschijven hoegenaamd niet!
Vrouwen remmen normaliter minder heftig en fel en gebruiken de handrem niet of nauwelijks!
Cuppen gaan vastzitten en dan komen de blokjes dwars op de schijven en daardoor ongelijke afslijting remschijven!!!
Advies handrem er strak op trekken vlak voor het stilstaan!!!!
Blijft alles gangbaar!!
Als je maar matig rem dan gebruik je de achterschijven hoegenaamd niet!