Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

distributieriem / koppeling

vragen over de T4
Plaats reactie
fsuers
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 jan 2012, 12:46

distributieriem / koppeling

Bericht door fsuers »

wanneer is het verstandig om de distributie riem en/of koppeling te vervangen?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: distributieriem / koppeling

Bericht door matje86 »

ditributie om de 90000 preventief (bij oudere versies staat meestal km ergens opgeschreven,of vermeld in onderhoudsboekje) en koppeling vervangen indien nodig(dus bij stukgaan ) :werkaanT4
heb vorig jaar deze bus aangeschaft, kon alleen nergens ditributie wissel vinden, ga deze dus volgende week laten doen km stand is nu 254000(er van uitgaande dat het om de 90000 is gedaan)en draait nog als een zonnetje(en ik wil nog ff tuffe)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: distributieriem / koppeling

Bericht door frank884 »

distibutieriem 90.000 km of 6 jaar wat het eerste wordt bereikt
als die 200.000km heeft gereden of meer dan zou ik ook eens goed naar de trillingsdemper (krukaspoelie) kijken
http://www.ebay.de/itm/VW-TDI-Riemensch ... 58938b699c" onclick="window.open(this.href);return false;
artikel 074105251AC de waterpomp moet bij een TDI ook altijd gelijk mee vervangen worden.

Koppeling is niet te zeggen zeer zwaar afhankelijk van je rijstijl en belading/aanhanger
je kunt met een T4 leeg rijden (1770 kg) of met 1 ton gewicht erin en een 2 tons aanhanger = bijna 5 ton!!!
kan wel 400.000km meegaan en ook meer dan dat in een ACV
maar er zijn er ook die hem naar 1 ton kapot krijgen = zeer rijstijl afhankelijk!!!

als die in de 3 of de 4 als de turbo flink mee gaat doen v.a 1700 rpm
slipt dan is daar de tijd voor rijp eerder niet,.... is ook een duur grapje.
http://www.ebay.de/itm/LUK-Kupplung-Kup ... 25725835df" onclick="window.open(this.href);return false;
en nog een uurtje of 7 sleutelen door een goede monteur want het is niet gemakkelijk heb ik me laten vertellen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie