Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aankoop T4

vragen over de T4
B_Liefde
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2012, 21:59

Re: aankoop T4

Bericht door B_Liefde »

matje86 schreef:al op de trafic club geweest? :bifun :bifun
Ja die is om te huilen, maar misschien rijdt hun bus zo goed dat ze niets te bespreken hebben :lach
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: aankoop T4

Bericht door kurt&oxana »

B_Liefde schreef:
matje86 schreef:al op de trafic club geweest? :bifun :bifun
Ja die is om te huilen, maar misschien rijdt hun bus zo goed dat ze niets te bespreken hebben :lach
simpel , ik heb al met verschillende merken gereden , maar boven de T4 gaat niets in mijn ogen , enorm sterk ,gebruiksgemak , ........
T4 Multivan 2.5 TDI
B_Liefde
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2012, 21:59

Re: aankoop T4

Bericht door B_Liefde »

Mijn broertje zei dat ook al ;-)
B_Liefde
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2012, 21:59

Re: aankoop T4

Bericht door B_Liefde »

Gisteren hebben we een mooi T4 busje bekeken en erin gereden.
:driveT4

Hij voldoet helemaal en we gaan een aankoopkeuring laten doen via autogekeurd.nl. Nu is er wel 1 minnetje, er zijn wat schade plekjes aan de bus. Oppervlakkige krasjes en hele kleine deukjes. Een aantal zijn met lakstift weggewerkt. Er is geen roest op te zien op de onbehandelde vlekken. Nu is mijn vraag hoeveel kwaad dat kan. Een ander vraagje is hoe erg het is dat de wieldoppen missen. Het ziet er wat minder mooi uit, maar is dat het enige?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: aankoop T4

Bericht door Multivan Generation »

B_Liefde schreef:Gisteren hebben we een mooi T4 busje bekeken en erin gereden.
:driveT4

Hij voldoet helemaal en we gaan een aankoopkeuring laten doen via autogekeurd.nl. Nu is er wel 1 minnetje, er zijn wat schade plekjes aan de bus. Oppervlakkige krasjes en hele kleine deukjes. Een aantal zijn met lakstift weggewerkt. Er is geen roest op te zien op de onbehandelde vlekken. Nu is mijn vraag hoeveel kwaad dat kan. Een ander vraagje is hoe erg het is dat de wieldoppen missen. Het ziet er wat minder mooi uit, maar is dat het enige?
Kleine deukjes kunnen wellicht met uitdeuken zonder spuiten er uit gehaald worden..
Lakreparaties met de juiste lakstift kan geen kwaad, dat heeft iedereen wel op zijn bus, bijvoorbeeld om steenslag bij te werken.
Wieldoppen die missen is puur cosmetisch, technisch maakt dat niets uit.
Vergeet even niet dat de auto waarnaar je bent gaan kijken minimaal ruim 9 jaar oud is :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
B_Liefde
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2012, 21:59

Re: aankoop T4

Bericht door B_Liefde »

Nog een vraag.
Er zit een fietsenrek achterop en dat steunt op een kunsstof bumper. Die is gescheurd op de plek waar de pootjes zitten van die fietsendrager. Nu is de vraag wat het effect daarvan is. Als er vocht inloopt, tast dat de carrosserie aan?
B_Liefde
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2012, 21:59

Re: aankoop T4

Bericht door B_Liefde »

Multivan Generation schreef:
B_Liefde schreef:Gisteren hebben we een mooi T4 busje bekeken en erin gereden.
:driveT4

Hij voldoet helemaal en we gaan een aankoopkeuring laten doen via autogekeurd.nl. Nu is er wel 1 minnetje, er zijn wat schade plekjes aan de bus. Oppervlakkige krasjes en hele kleine deukjes. Een aantal zijn met lakstift weggewerkt. Er is geen roest op te zien op de onbehandelde vlekken. Nu is mijn vraag hoeveel kwaad dat kan. Een ander vraagje is hoe erg het is dat de wieldoppen missen. Het ziet er wat minder mooi uit, maar is dat het enige?
Kleine deukjes kunnen wellicht met uitdeuken zonder spuiten er uit gehaald worden..
Lakreparaties met de juiste lakstift kan geen kwaad, dat heeft iedereen wel op zijn bus, bijvoorbeeld om steenslag bij te werken.
Wieldoppen die missen is puur cosmetisch, technisch maakt dat niets uit.
Vergeet even niet dat de auto waarnaar je bent gaan kijken minimaal ruim 9 jaar oud is :knipoog
Er zat wel roest op de velgen (waar je op kijkt), niet op de bouten. Is dat normaal bij 9 jaar?
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: aankoop T4

Bericht door ailko vos »

kun je niet een paar foto's plaatsen? misschien word hij herkend door een van ons
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: aankoop T4

Bericht door Multivan Generation »

B_Liefde schreef:Nog een vraag.
Er zit een fietsenrek achterop en dat steunt op een kunsstof bumper. Die is gescheurd op de plek waar de pootjes zitten van die fietsendrager. Nu is de vraag wat het effect daarvan is. Als er vocht inloopt, tast dat de carrosserie aan?
Antwoord,
nee tast niet de carrosserie aan, eventueel wel de binnenbumper die van metaal is.
Een andere achterbumper is tientjes werk(mits niet in kleur gespoten).
Er zat wel roest op de velgen (waar je op kijkt), niet op de bouten. Is dat normaal bij 9 jaar?
Dat komt wel vaker voor.

Je begint nu toch niet te twijfelen hè? :gekte :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: aankoop T4

Bericht door Multivan Generation »

Hee een tornado rode,
even een tip:
kijk even goed naar het dak en of het nog mooi rood is.
Dan weet je ook een beetje of er met liefde mee om is gegaan.

Enne rood kun je heel mooi houden :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
B_Liefde
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2012, 21:59

Re: aankoop T4

Bericht door B_Liefde »

Ik word steeds verliefder :gekte
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: aankoop T4

Bericht door Multivan Generation »

B_Liefde schreef:Ik word steeds verliefder :gekte
Blijf rationeel,
onderhandel er wat af voor een nieuwe achterbumper die op kleur gespoten moet worden.
En met een beetje poetsen kan hij er als nieuw uit komen te zien.
Kan wel 2 dagen werk zijn, maar toch.. :knipoog

Controleer goed rondom de ramen of er daar geen roest zit of komt..
Tankklepje aan binnenzijde roestig?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: aankoop T4

Bericht door rick_k »

Wij hebben hier zowel een T4 en een Renault Trafic.

Renault doet het prima. De T4 heb ik zelf gekocht, is van 1996 en een 2,5 TDI ACV. Daarom kocht ik hem, ik trek er aanhangers mee. De Trafic is een 2.5 dCi 135 pk van 2005. De reden dat er geen T5 kwam is 1) de prijs 2) de kwaliteit 3) de waardeloze VW dealers.

Na mijn T4 komt er waarschijnlijk ook een ander merk, alhoewel de T5 wel meer mag trekken (Trafic mag 2000 kg een T5 2.5 TDI mag 2500 kg). Ze zijn gewoon te duur.
De Trafic doet het al 320.000 km prima. Gebruikt nog geen druppel olie, alle elektronica werkt gewoon, airco prima in orde. De wegligging is veel stabieler als die van een T4, alhoewel de besturing (net als in een T5) nogal wollig aanvoeld.

Ik zou dus als ik het geld had, zeker geen VW kopen. De Renault heeft namelijk nog geen spatje roest. VW's daarentegen heb ik nog nooit zonder roest gezien. Denk dat mijn volgende bus een MB Sprinter 515 gaat worden. Die mogen 3500 kg trekken.

mvg Rick
B_Liefde
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 sep 2012, 21:59

Re: aankoop T4

Bericht door B_Liefde »

Dit is een T4 van 2003. Dan is hij toch beter tegen roest bestand?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: aankoop T4

Bericht door Pascal-141 »

rick_k schreef:Wij hebben hier zowel een T4 en een Renault Trafic.

Renault doet het prima. De T4 heb ik zelf gekocht, is van 1996 en een 2,5 TDI ACV. Daarom kocht ik hem, ik trek er aanhangers mee. De Trafic is een 2.5 dCi 135 pk van 2005. De reden dat er geen T5 kwam is 1) de prijs 2) de kwaliteit 3) de waardeloze VW dealers.

Na mijn T4 komt er waarschijnlijk ook een ander merk, alhoewel de T5 wel meer mag trekken (Trafic mag 2000 kg een T5 2.5 TDI mag 2500 kg). Ze zijn gewoon te duur.
De Trafic doet het al 320.000 km prima. Gebruikt nog geen druppel olie, alle elektronica werkt gewoon, airco prima in orde. De wegligging is veel stabieler als die van een T4, alhoewel de besturing (net als in een T5) nogal wollig aanvoeld.

Ik zou dus als ik het geld had, zeker geen VW kopen. De Renault heeft namelijk nog geen spatje roest. VW's daarentegen heb ik nog nooit zonder roest gezien. Denk dat mijn volgende bus een MB Sprinter 515 gaat worden. Die mogen 3500 kg trekken.

mvg Rick
Rick , dan zou ik de Trafic die je nu hebt vooral bijhouden , en zeker geen andere kopen , want als je er zo weinig problemen mee hebt , heb je waarschijnlijk heel veel geluk met deze .
Dat is vaak wel anders , volgens een kennis van me die in een Renault garage werkt (hij rijd trouwens zelf prive een T4 , omdat die wel betrouwbaar is , en hij op zijn werk bij de Trafic's alleen maar miserie ziet ...)
Een van mijn buren kocht 3 jaar geleden een splinternieuwe Trafic , hij heeft hem na 6 maand terug verkocht en een VW Golf Plus gekocht . Waarom ? De Trafic had het ene probleem na het andere , en hij was het na 6 maand al meer dan beu . Heeft er veel geld op verloren , maar hij was toch tevreden dat hij van dat stuk miserie vanaf was . (waren zijn woorden)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie