Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
+/- 40 Dkm met een koppeling ??
+/- 40 Dkm met een koppeling ??
Hoe lang gaat een druklager drukgroep en koppelings plaat mee ?
Ik heb deze op ongeveer 40.000 Km terug laten vernieuwen bij een
garage in NH.
Nu pakt de koppeling weer helemaal boven in , naar mijn idee
moet een koppeling toch zeker 100.000 Km
of meer meegaan ik ben beslist geen koppeling rijder
( met het linker voetje op het pedaal zitten een hele rit )
Het koppelings pedaal gaat erg licht de remolie staat op nivo en de
cilinder zit goed in het huis dus daar zal het niet in zitten.
A's zaterdag maar naar de T4 dokter en gaat de bak er onder weg en
dan zien we wel of toen de gehele koppeling is (was) vervangen , we
gaan gelijk dan maar alles weer vernieuwen.
Ik heb deze op ongeveer 40.000 Km terug laten vernieuwen bij een
garage in NH.
Nu pakt de koppeling weer helemaal boven in , naar mijn idee
moet een koppeling toch zeker 100.000 Km
of meer meegaan ik ben beslist geen koppeling rijder
( met het linker voetje op het pedaal zitten een hele rit )
Het koppelings pedaal gaat erg licht de remolie staat op nivo en de
cilinder zit goed in het huis dus daar zal het niet in zitten.
A's zaterdag maar naar de T4 dokter en gaat de bak er onder weg en
dan zien we wel of toen de gehele koppeling is (was) vervangen , we
gaan gelijk dan maar alles weer vernieuwen.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
moi fred ,ik heb ongeveer ook 40 d geleden de boel vervangen en mijn druk groep is al een tijd niet goed als ik het pedaal inrtrap dan rattelt ie ,
ik denk bij jou dat de hulp koppeling vervangen moet worden daar zit een asje in die de drukgroep bedrukt en om het asje zit een soort stofhoes/afdicht rubber en die laat waarschijklijk olie door waar door de tegen druk bijna niks is en heel licht aan voelt .
hulp koppeling heb ik al twee keer vervangen
ik denk bij jou dat de hulp koppeling vervangen moet worden daar zit een asje in die de drukgroep bedrukt en om het asje zit een soort stofhoes/afdicht rubber en die laat waarschijklijk olie door waar door de tegen druk bijna niks is en heel licht aan voelt .
hulp koppeling heb ik al twee keer vervangen
- Pascal-141
- Berichten: 10856
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Hoi Fred ,
Ik heb onlangs mijn versnellingsbak eraf gehad om enkele lagers te vernieuwen. En omdat ik er al 180.000km mee had gereden , en ik steeds zware aanhangers trek , en de bak er dan toch afging dacht ik van "laat ik maar gelijk een nieuwe koppelingsset monteren want het beste zal er nu wel af vanaf zijn" .
Maar nee hoor , zelfs na 180.000km zware trekwerk was de koppeling zelfs nog als nieuw!
De nieuwe koppelingsplaat was 8mm dik , mijn "oude" plaat had nog 7mm dikte ...
Bijna onverwoestbaar dus...
Dus 40.000km met jouw koppeling ... lijkt mij niet zo goed ... (of de garage had er geen nieuwe ingezet ?)
Ik heb onlangs mijn versnellingsbak eraf gehad om enkele lagers te vernieuwen. En omdat ik er al 180.000km mee had gereden , en ik steeds zware aanhangers trek , en de bak er dan toch afging dacht ik van "laat ik maar gelijk een nieuwe koppelingsset monteren want het beste zal er nu wel af vanaf zijn" .
Maar nee hoor , zelfs na 180.000km zware trekwerk was de koppeling zelfs nog als nieuw!
De nieuwe koppelingsplaat was 8mm dik , mijn "oude" plaat had nog 7mm dikte ...
Bijna onverwoestbaar dus...
Dus 40.000km met jouw koppeling ... lijkt mij niet zo goed ... (of de garage had er geen nieuwe ingezet ?)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
fred, ik vind 40.000 km wel erg weinig voor een koppeling.
Okee de mijne was bij 37.000 km vervangen maar dat was een van de bewuste slechte koppelingen van een 88 pk.
Met de 2de set had ik 155.000 gereden zonder problemen.
Volgens mij moet je met een standaard blok met standaard koppeling de 2 ton wel kunnen halen.
Okee de mijne was bij 37.000 km vervangen maar dat was een van de bewuste slechte koppelingen van een 88 pk.
Met de 2de set had ik 155.000 gereden zonder problemen.
Volgens mij moet je met een standaard blok met standaard koppeling de 2 ton wel kunnen halen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Jawel mun bussie is weer klaar :klappen
Ik ga hem morgen (Vrijdag) halen in Groningen daar ben ik ook te spotten op en rond de ring .
Nieuwe koppeleling kompleet , versnellingsbak olie bij gevult en een service beurt gehad.
Met dank aan de T4 Dokter voor de goede service.
Ik ga hem morgen (Vrijdag) halen in Groningen daar ben ik ook te spotten op en rond de ring .
Nieuwe koppeleling kompleet , versnellingsbak olie bij gevult en een service beurt gehad.
Met dank aan de T4 Dokter voor de goede service.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet