schoovader is gisteren hier aangekomen , en natuurlijk bla bla bla over T4
vorig jaar heb ik al zijn remschijven en blokken vernieuwd , en raar genoeg heb ik de remmen moeten ontluchten .
na dat geen probleem , t4 remt perfekt
nu vandaag vertelt hij mij dat hij weer géén remdruk geeft zoals vorige keer , wat nu ? het is toch niet logisch dat ik weer het systeem moet ontluchten ?
vacuumpomp mischien ?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
remdruk
- kurt&oxana
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
- Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)
remdruk
T4 Multivan 2.5 TDI
- Peter 887
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
- Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329
Re: remdruk
Heb je gelijk met remmen geen druk meer,
of zakt je rempedaal naar beneden met rustig remmen.
Denk dan eens aan je hoofdremclinder.
of zakt je rempedaal naar beneden met rustig remmen.
Denk dan eens aan je hoofdremclinder.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Re: remdruk
Kurt,
als de vacuümpomp stuk is wordt het rempedaal hard, remdruk blijft goed maar je moet hard trappen om te remmen.
Als het rempedaal slap, zacht aanvoelt en op de bodem zakt heb je ergens een lekkage. Meestal in de hoofdrem cilinder en dan kan er weer lucht in het systeem zitten.
als de vacuümpomp stuk is wordt het rempedaal hard, remdruk blijft goed maar je moet hard trappen om te remmen.
Als het rempedaal slap, zacht aanvoelt en op de bodem zakt heb je ergens een lekkage. Meestal in de hoofdrem cilinder en dan kan er weer lucht in het systeem zitten.
Groet, Oskar.