Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

interieur

vragen over de T4
Plaats reactie
papascal
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 nov 2010, 22:41

interieur

Bericht door papascal »

Hallo,

ik heb een vraagje over het intrieur van de t4
Ik heb een t4 2.5 dc gekocht, en wil deze netjes maken om hem als gezins auto te gebruiken.

Ik heb een dc zonder elektrische ramen, als ik nu deuren met elektrische ramen plaats.
Kan ik deze dan zo aansluiten op de bestaande kabelboom? of moet ik een eigen stroom voorziening maken?

en bij het achter raam aan de linkerkant (dc) is het niet netjes afgewerkt, zijn daar panelen kappen voor te krijgen?
(Gaat om de plaat onder het raam en de omlijsting van het raam)
en uit welke modelen komen deze, of zijn ze ergens nog te koop?

Zijn er mensen die wat foto's van het intieur hebben, en deze kunnen plaatsen? om een wat voorbeelden te hebben.


alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: interieur

Bericht door Roger B. (11)61 »

of de kabelboom altijd compleet bedraad is weet ik niet, en betwijfel ik ook een beetje, maar de deur zelf is niet anders, hooguit het raammechanisme en de bekleding. Het plaatdeel hoef je niet te vervangen bij ombouw naar elektrische ramen.

bekleding achter verbeteren, dan is het waarschijnlijk het beste om de DC eerst uit de auto te halen, anders zul je het zijpaneel er maar lastig in krijgen vrees ik
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
papascal
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 nov 2010, 22:41

Re: interieur

Bericht door papascal »

Daar zat ik al aan te denken, maar kon niet goed terug vinden op het forum of dat een beetje te doen is.

Maar wou eerst weten wat ik er dan zou willen plaatsen (wat er mogenlijk is)
Het liefst zou ik kant en klare panelen en strips plaatsen omdat dat mij het makkelijkste en netste lijkt.
Maar op dit moment weet ik nog niet goed wat er voor te krijgen is.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: interieur

Bericht door Pascal-141 »

Om elektr ramen te installeren hoef je je deuren niet te vervangen, enkel een complete kit elektr ramen heb je daarvoor nodig. Bij een complete kit zit dan ook de nodige bekabeling bij.
Die ombouwsets vind je af en toe wel tweedehands ,ik heb hier zelf al meerdere sets te koop aangeboden.
Deurpanelen zijn hetzelfde ,alleen bij elektr ramen zit er een gat extra in vr de schakelaars.
Je kan de deurpanelen dus mee vervangen,of in jouw panelen zelf het gat bijmaken.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie