Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wat is nu precies wat

vragen over de T5
Plaats reactie
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

wat is nu precies wat

Bericht door ronald tdi »

Misschien een domme vraag, maar wat is nu precies een bijverwarmer/voorverwarmer?.
Ik ken de standkachel, deze zet je in de cabine aan en kan je op een bepaalde temp zetten, met een blokverwarming er bij komt de warme lucht via de verwarmings roosters de cabine in.
Anders zit er een kachel die enkel warme lucht de cabine in blaast via een aparte gemaakte uitlaat, maar ook hier zit een bediening paneel in de cabine.

En hoe kan ik zien dat er een bijverwarmer/voorverwarmer op de bus zit.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: wat is nu precies wat

Bericht door Roger B. (11)61 »

standverwarming lucht is een kachel die warme lucht in je interieur blaast, deze kachel werkt door bediening via (tijd)schakelaar en/of thermostaatregeling.

Standverwarming motor is een koelsysteem verwarmer die via het koelwater je motor verwarmt.

dit kan als bij-verwarmer, dan gaat de kachel alleen aan bij lopende motor, buitentemp onder bepaalde grens(graad of 6 dachtik), en koelwater kouder dan, ik meen, 70 graden.

De motorverwarmer kan ook middels een klokje of afstandbediening werken, dan kun je de motor dus voor de start al opwarmen, en is het een voor-verwarming. Vaak wordt dan ook de kachel aanjager aangestuurd en zo het interieur verwarmd

bij en T5 zitten er stickertjes in de linker deuropening, als er een webasto in zit zou er ook zo'n sticker moeten ziten
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: wat is nu precies wat

Bericht door ronald tdi »

OK
Dan denk ik, nee weet wel zeker dat er niets op zit.
Anders had de verkoper het wel verteld.

Dus op jacht naar een mooi setje :-$
Plaats reactie