Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

V-power vs. BP-ultimate

vragen over de T5
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

alle brandstoffen aan de pomp in europa voldoen toch aan een europese norm? En de auto's die hier worden gemaakt zijn toch bedoelt om (probleemloos) op die brandstof te kunnen rijden? Volgens mij zit het verschil vooral tussen de oren, en maar een klein beetje tussen de brandstoffen onderling!
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Een norm is een pakket van minimumeisen waaraan een produkt gagarandeerd moet voldoen. Uit kostenoverweging gaan de producenten uiteraard op die minimumeisen zitten, maar ook niet meer!!!
Producten zoals Shell V-power etc. bieden meer dan de minimum productspecificaties en hebben daarom ook een hogere kostprijs.
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Bericht door henkiepenkie »

euh,,,,,,,,die prijsverschillen, waar praten we over???? het zijn centen! in de tank van de bus die DUIZENDEN euris kost!
als die paar cent verschil brandstof een drempel is,,,,,,,,,,,,, koop dan AUB een 2e/3e/4e/hands t4, en (rijdt toch ook goed???) en verjakker dan met een grote grijns 10.000 euro brandstof. weetjewel hoeveel kilometers dat is als je het verschilvan 10cent per liter rekent???
ik tank gewoon bij de dichtsbijzijnde pomp hier in het dorp, weet echt de prijs niet! (zie elke maand de factuur wel die automatisch afgeschreven wordt) en de bus rijdt prima. start lekker,trekt goed,helemaal naar m,n zin.
verbruikscijfers zeggen me ook niks, het is maar net hoe iemand er mee rijdt. (fluwelen voet van betonijzer, of een zware voet van dons?)
dus,, gewoon tanken en rijden!

groetjes,,



henk t5 09
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Wat betreft het beter starten op BP-ultimate: dit is 's winters echt goed te merken. Vandaag start ie sowieso wel......
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Ik tank altijd vandat goedkope spul, Loopt er goed op, mooi rustig en starten is ook in de winter geen enkel probleem: 1 - 2 keer rond en lopen ook bij -15 C. Even wachten en aanrijden
Verbruik tussen 1 op 10 en 1 op 14.5 voor 5 cylinder 130 pk

Groet EricP
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

De mijne start bij echte kou 's morgens merkbaar slecht op een B-merk dieselolie: rauw, fors roken, en soms lijkt het wel of ie op 3 poten loopt.
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Bericht door henkiepenkie »

niet om het een of ander, maar ik denk dat het meer over de motor zegt, dan over de brandstof.
het gros van de dieselrijders rijdt op de gewone diesels, en bij mijn weten hebben ze daar geen last van.
ik heb al meerdere diesels gehad, en nog nooit een moeilijke koude start of op 3 poten lopen door goedkope diesel.


groetjes,

hehehehenkie
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Ik heb de afgelopen 3 tankbeurten BP Ultimate geprobeerd, maar weet zeker dat mijn verbruik hoger is, dan mijn huismerk Aral.
Al die goedbedoelde rotzooi hoef ik dus niet meer in mijn auto te hebben.Je motor blijft lekker schoon, en meer van dat soort verkooppraat gaat er bij niet meer in.
Lekker belangrijk, en het argument dat het beter is voor het milieu lap ik ook aan mijn laars.
Millieu / Co.2, en meer van dat soort kreten is gewoon een grote leugen.
Moet je eens navragen wat een vervanging van je uitlaatsysteem kost, incl. die bewuste roetfilter.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Ha die Painter,
Uiteindelijk ben je wel verplicht om een roetfilter te monteren. Men is van plan om in een aantal steden een rijverbod in te stellen voor filterloze diesels. Dan kun je je roetende diesel buiten de stad parkeren en vervolgens met de aardgasbus of zo de stad in gaan.
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Bericht door BigRuud »

Painter komt toch Bergen niet uit, en de grote steden mag hij ook niet komen van zijn vrouw. Wat dat betreft kon hij het ook wel doen met een gemotoriseerde bakfiets. :jump :jump
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

wat modern ben jij, painter stamt nog uit de tijd van de handkar. Ik heb nog even een foto van hem opgevraagd uit het dorpsarchief van bergen
:ie :lach
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Ik heb het genoegen mogen hebben om de door jullie bespottelijk gemaakte Painter te ontmoeten en moet zeggen dat mijn konklusie is,
ik kan niet anders zeggen dat de genoemde Painter een uiterst aimabele man is!! :klappen :lach

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Plaats reactie