Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

beul van een diesel

vragen over de T4
Plaats reactie
opschieten
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mar 2007, 12:19
Locatie: Londen

beul van een diesel

Bericht door opschieten »

Dag Mede(st)rijders,

Mijn witte T4 2.5 tdi 88 pk van 2003 komt wat vermogen te kort
in de heuvels en bergen van Kent (omgeving Dover)
mijn nieuwe vaderland, wel wennen hoor stuurtje aan de rechterkant
ik vraag me af wat zou de zwaarste dieselmotor uit de vw schappen
zijn die je erin kunt lepelen zonder al te veel problemen,
misschien een touareg motor
wie kan me raad geven
groet Jean N. Soeters
Gebruikersavatar
JAN 751
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:22
Locatie: Stede Broec

Bericht door JAN 751 »

Effe laten CHIPPEN krijg je 115 pk + een setje N Meters erbij. Ga je veel plezier van hebben. :lach :lach

Groet Jan :toppie :T44EVER
opschieten
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mar 2007, 12:19
Locatie: Londen

Bericht door opschieten »

beste jan
weet jij een goed adres om te laten chippen
Gebruikersavatar
rolf768
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jan 2007, 11:17
Locatie: nieuwe pekela
Contacteer:

Bericht door rolf768 »

Weet niet of dit voor jouw te doen is maar ik heb hem laten chippen tot 115 pk bij marja voor tel mail teune(at) komondor-site (dot)nl
opschieten
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mar 2007, 12:19
Locatie: Londen

beer

Bericht door opschieten »

leuk chippen naar 115 pk maar ik wil veel meer
dus wie weet welke zware diesel erin gelepeld kan worden mannen
Gebruikersavatar
rolf768
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jan 2007, 11:17
Locatie: nieuwe pekela
Contacteer:

Bericht door rolf768 »

Als ik zie wat Berrie en Rene gedaan hebben een 150 pk er in zetten , maar dat is wel veel werk je moet dus veel ombouwen.
Voor het werk zou ik mijn handen niet omdraaien maar de kennis er van das vaak het probleem.
In elk geval suc6 met de beslissing die je neemt.

gr Rolf 768 :ikrij :T44EVER
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Let op :alarm je bent dan dus niet meer verzekerd als ze er achter komen na een ongeluk dat je motorcode niet meer klopt.......

Groeten,

Niels949
T4 102 PK uit 2003
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: beul van een diesel

Bericht door frank884 »

opschieten schreef:Dag Mede(st)rijders,

Mijn witte T4 2.5 tdi 88 pk van 2003 komt wat vermogen te kort
in de heuvels en bergen van Kent (omgeving Dover)
mijn nieuwe vaderland, wel wennen hoor stuurtje aan de rechterkant
ik vraag me af wat zou de zwaarste dieselmotor uit de vw schappen
zijn die je erin kunt lepelen zonder al te veel problemen,
misschien een touareg motor
wie kan me raad geven
groet Jean N. Soeters
Een T5 kopen met alle letters rood 174 pk 400 nm koppel
je hebt nu 88 pk 195 nm
dat is het dubbele.
en die is ook gemaakt voor dat vermogen, als je de 88 pk veel gaat
opvoeren, krijg je zowieso problemen met de koppelingsplaten
van die bouwjaren, en de rest is ook niet gebouwd op veel meer vermogen.
boven de Acv motor (102 pk 250 nm) zit de 150 pk ik dacht 295 nm
maar die heeft al o.a. andere remmen
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Bericht door keescv »

ik heb 5 jaar in een 88 pk gereden en natuurlijk mis je soms wat power ,maar om nu meteen te zeggen dat je echt nu een beul van een motor nodig heb nee dat kan ik nu niet zeggen.

het enigen wat ik aangepast is de bekende egr plaatje vanaf kmstand 120 en de kat er onder uit en een k&n filter ,meer niet en altijd naar volle tevredenheid gereden.

ik denk zelf dat je een paar dingen moet bekijken

1 chippen naar 115 pk (zijn leden zat die tevreden zijn)
2 is er wat stuk of verkeerd aan de motor zelf
3 of en dit bedoel ik niet lullig is je eigen rijstijl van dienaart is dat ook een 150 pk na 1 jaar ook niet genoeg is
4 accepteren dat er maar 88 pk in zit en er het beste van zien te maken
5 een andere bus kopen of een snelle v6 op benzine.

nogmaals bedoel het niet lullig.
Gebruikersavatar
shantos
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 mar 2007, 14:00
Locatie: Rijnmond

Bericht door shantos »

bouw er een intercooler in en laat hem chiptunen de egr klep dicht maken en er een katvervanger onder doen, dan kom je zo'n beetje op de 145 pk.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

dat lijkt me sterk, een serieuze tuner zal niet verder gaan dan zo'n 120 pk en 260 Nm. De versnellingsbak van de 88 pk (de uitgangsauto) kan namelijk niet meer aan zonder dat het kapot gaat.

Vraag is ook een beetje wat de vraagsteller voor budget ter beschikking heeft voor een eventuele ombouw. In Duitsland is er een gerenommeerde ombouwer/tuner ongeveer een maand of 4 mee bezig geweest om een 174 pk TDI uit een T5 te implementeren in een T4.

Neem anders eens contact op met Miltek engineering :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie