Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuw

vragen over de T4
Plaats reactie
Tokke
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2013, 10:14

Nieuw

Bericht door Tokke »

Hey allemaal!

Ik heb me hier net aangesloten omdat ik vandaag eindelijk mijn droombus ga kopen. Een T4 uit 1993 met net geen 200.000 km op. Het is een dichte bus met drie plaatsen, 2.4 diesel motor, perfect onderhouden en knalblauw!

Ik wil deze bus graag 'ombouwen' tot een primitieve camper. Voor mij wil dat zeggen, vanachter een beddenbak erin iets boven de grond zodat eronder nog opbergruimte is, een klaptafeltje en eventueel plaats voor een koelkast (al is dat niet echt nodig) Ik weet alleen niet goed hoe ik hieraan moet beginnen..
Ik zou graag hebben dat er een deel van het bed omhoog kan klappen zodat je een zitbank hebt.

Kan er iemand mij enkele tips geven over hoe aan zoiets te beginnen?

Alvast bedankt,
Tokke
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: Nieuw

Bericht door Herman744 »

Hoi en welkom,

Ik heb het primitief gedaan. Opklapbaar naar zijkant. Onder bed ruimte voor 5 vouwkratjes. Achter bed ruimte voor twee slaapzakken. Bank bestaat uit twee opklapbare delen. Bedbreedte uitgeklapt 128 cm. Lengte bed 187,5 cm, wat iets te kort is voor mij. Om voor het kwarttarief in aanmerking te komen, moet er echter wel meer gebeuren dan jij beschrijft.

Groet,
Herman744
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2034
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Nieuw

Bericht door Mickel Moen »

Tokke,

Welkom hier. Het ombouwen van een bus naar camper is een mooi avontuur.

Ik adviseer je hier op :wjw eerst eens bij T4projecten en T5 projecten te kijken.

Daar staan diverse ombouwprojecten bij die je veel informatie kunnen leveren en wellicht ideeën.

Mijn project kun je hier op :wjw vinden: viewtopic.php?f=13&t=30170" onclick="window.open(this.href);return false;

Of ga naar mijn blog, waar de informatie meer per onderwerp staat: http://mickelmoen.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Op het :wjw camperweekend komen ook veel zelfbouwers. Ook hier kun je de nodige inspiratie opdoen of je bouwvorderingen tonen natuurlijk. :toppie viewtopic.php?f=9&t=40561" onclick="window.open(this.href);return false;

Het zou leuk zijn, als je je eigen project hier ook bij T4 projecten plaatst.

Veel succes.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Tokke
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2013, 10:14

Re: Nieuw

Bericht door Tokke »

Herman744 schreef:Hoi en welkom,

Ik heb het primitief gedaan. Opklapbaar naar zijkant. Onder bed ruimte voor 5 vouwkratjes. Achter bed ruimte voor twee slaapzakken. Bank bestaat uit twee opklapbare delen. Bedbreedte uitgeklapt 128 cm. Lengte bed 187,5 cm, wat iets te kort is voor mij. Om voor het kwarttarief in aanmerking te komen, moet er echter wel meer gebeuren dan jij beschrijft.


Groet,
Herman744
Dankje,

Ik ben belg en ga de bus gewoon inschrijven als lichte vracht. Ik wil het zo primitief mogelijk houden.
Volgende week heb ik mijn bus en dan kan ik er aan beginnen. Ik kijk er ongelooflijk hard naar uit.

Eens klaar vertrek ik naar denenmarken voor het begin van mijn rondreis...
Ik zal hier ook foto's zetten van wat ik allemaal doe.

Meer tips zijn uiteraard nog altijd welkom
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Nieuw

Bericht door matje86 »

gemak dient de mens
http://www.ebay.de/itm/VW-T4-Womo-Campi ... 35c360eda1" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Nieuw

Bericht door limburger »

jan2009 schreef:Zo eenvoudig mogelijk ?
Dan zou ik denken aan twee draaibare voorstoelen
Een lattenbodem boven de wielkasten , matras erop en gaan met je bus .
Tussen het bed en de voorstoelen hou je dan nog wat ruimte over voor een klaptafeltje aan de wand.
Als ik het goed heb waren dat al je eisen ?
denk inderdaad dat het niet makkelijker kan... en de voorstoelen draaibaar maken is echt heel handig!! als je een bed maakt van 1,9m vanaf de achterkant dan kun je nog makkelijk zitten met draaistoelen zonder je bed te moeten opruimen.
maar als ik het goed begrijp heb je een bijrijdersbank en (nog) geen stoel??

verder hangt het ook echt af van je budget en wat je zelf kunt of wat je moet laten doen. je moet ook even goed nadenken waarvoor je de bus allemaal wilt kunnen gebruiken, als je de bus bijvoorbeeld ook nog dagelijks gebruikt en dan laadruimte nodig hebt is het handig om alles inklapbaar of uitneembaar te maken.

succes ermee,

:driveT4 :T44EVER
Plaats reactie