Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraagje voor de techneuten

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Vraagje voor de techneuten

Bericht door Jurgen VH »

Nu door het topic van Mastercraft ivm de intercooler, heb ik zelf een vraagje :knipoog
Ik ga binnen kort mijn busje wat opfrissen dit is dan ook de ideale tijd om een gat meer of minder te maken :nuts en al iet door te voeren voor de toekomst :knipoog
Heeft een luchthapper door de motorkap die een rechtstreekse flow zou garanderen naar de kleine 102pk ACV IC een meerwaarde ? En verduidelijk waarom wel/niet aub, maar in iets of wat mensentaal :knipoog
Het volgende (lees volgend jaar) wat ik zou doen is het busje chippen of mss zelfs nog iets meer als enkel chippen vandaar de vraag ivm IC

Btw ik ken meer van motors dan van auto's maar bij moto's spreken we over ram air en dit is geforceerde lucht inductie die rechtstreeks naar de luchtfilterkast gaat en deze hebben geen IC :lach maar hierdoor en het topic van Mastercraft kwam ik op dit idee :zwaai
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vraagje voor de techneuten

Bericht door Pascal-141 »

Waarom niet gewoon een interkoelerpakket van een 151PK erop zetten ? Da's origineel , plug-and-play , en klaar .
Een gat in de motorkap : is niet mooi , de 102PK IC blijft een kleine IC , en als je de bus later wil verkopen haken kopers af als ze die verbouwde motorkap zien ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Vraagje voor de techneuten

Bericht door sgsdebruijn »

Tsjaa wat is je verwachting, dat hij vooruit zal schieten?
Eigenlijk is een hoop al gezegd in het topic van Mastercraft.

Ik zou ook niet zomaar een gat maken in de motorkap.

Wellicht moet je eens gaan rijden bij iemand die een 151pk erin heeft geplaatst, zal dan waarschijnlijk wel met chiptuning zijn maar dat zou je ook kunnen doen voor het relatieve lage bedrag wat waar mee is gemoeid.

Chiptuning kost btw nog minder dan den 151pk IC pakket (-; dus al shet om prestatie gaat kan je dat beter doen. Heb je er meer voor over dan bouw je een 151pk IC pakket erin icm tuning (-;
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Vraagje voor de techneuten

Bericht door Jurgen VH »

Is daar dan plaats voor in een korte neus ? Ik dacht dat de 151pk IC enkel kon bijgeplaatst worden in de wijsneus of heb ik dit verkeerd begrepen, komt de grotere IC niet voor de radiator ?

Chippen ga ik zo wie zo doen, maar als ik bijkomstige veranderingen zou doen kan ik deze beter voor het chippen doen dus vandaar het idee :knipoog
Grtz J
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: Vraagje voor de techneuten

Bericht door mastercraft »

ik heb fotos van internet waarbij ze een intercooler van een t5 pasgemaakt hebben in een korte neus.
Was overigens wel zonder airco.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Vraagje voor de techneuten

Bericht door Jurgen VH »

mastercraft schreef:ik heb fotos van internet waarbij ze een intercooler van een t5 pasgemaakt hebben in een korte neus.
Was overigens wel zonder airco.
Kan geen kwaad ik heb GEEN airco :lach dus alle info is goed :knipoog
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vraagje voor de techneuten

Bericht door Pascal-141 »

Jurgen VH schreef:Is daar dan plaats voor in een korte neus ? Ik dacht dat de 151pk IC enkel kon bijgeplaatst worden in de wijsneus of heb ik dit verkeerd begrepen, komt de grotere IC niet voor de radiator ?

Chippen ga ik zo wie zo doen, maar als ik bijkomstige veranderingen zou doen kan ik deze beter voor het chippen doen dus vandaar het idee :knipoog
Grtz J
Neen , past niet in een korte neus . Tenzij je de grille meerdere cm's naar voor brengt ...

Ik heb nog wel een complete wijsneus te koop , dus als je wil kun je voordat je je T4 laat spuiten eerst ombouwen naar lange neus ? Dan heb je alle plaats voor een grote IC :lach
Ombouw naar lange neus is vrij simpel : is gewoon plug en play , gewoon schroeven (niks lassen of slijpen)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Vraagje voor de techneuten

Bericht door sgsdebruijn »

Wist niet dat je een korte neus hebt.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Vraagje voor de techneuten

Bericht door Egbert&Manon »

Pascal-141 schreef:Waarom niet gewoon een interkoelerpakket van een 151PK erop zetten ? Da's origineel , plug-and-play , en klaar .
Een gat in de motorkap : is niet mooi , de 102PK IC blijft een kleine IC , en als je de bus later wil verkopen haken kopers af als ze die verbouwde motorkap zien ...
Je zou een extra motorkap kunnen kopen en hiermee gaan experimenteren.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Vraagje voor de techneuten

Bericht door matje86 »

ik heb nog een witte kap met turbo inlaat :T44EVER 5 tientjes
Bijlagen
2013-01-15 15.59.24.jpg
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: Vraagje voor de techneuten

Bericht door mastercraft »

Hier is een link van het betreffende topic voor de inbouw van een t 5 cooler.

http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=31527" onclick="window.open(this.href);return false;
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33916
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vraagje voor de techneuten

Bericht door Multivan Generation »

Engelsen moet je niet te veel naar kijken ---> die zijn gek :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: Vraagje voor de techneuten

Bericht door mastercraft »

Dat klopt. Die sporen niet. Maar toch wel leuk om te zien wat ze allemaal doen toch.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33916
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vraagje voor de techneuten

Bericht door Multivan Generation »

tot je er op een meeting mee spreekt en hoort dat ze over de 160 pk en behoorlijk wat extra koppel op een standaard 88 pk bak zetten, en daarna vertellen dat het goed gaat en heel blijft.. --> yeah right...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Vraagje voor de techneuten

Bericht door Jurgen VH »

@ Pascal persoonlijk vind ik de korte neus iets hebben met uw zwo frontje en andere lichten met drl en indien het iets zou uitmaken een luchthapper(tje) erop :knipoog Heb de wijsneus al te koop gezien op 2dehands en begrijp niet dat je er nog niet van af bent voor die prijs en hij ziet er op foto zeker nog top uit :knipoog

@ sgsdebruijn ik dacht eerder een normaal type neus :bifun :bifun maar mijn busje heeft idd een korte :lach

@ Matje Thx for the offer, maar ga het voor de moment nog effe zo laten (heb nog een paar mnd) en het gedacht en de meningen hierover wat volgen (zoals ik al zei van auto's hebben ik weinig verstand) ik ben eerder een moto knutselaar :knipoog dit is de eerste auto waar ik geld ga insteken en dit gewoon omdat ik er graag mee rijd en hij mij en mijn motor overal brengt en het gezin veel plezier verschaft tijdens vakanties. En mijn zoontje van 5 moet je eens vragen als we thuis vertrekken en mijn madam zegt dat we met haar golf 4 weg gaan dan zakt de moed zo in zijn schoentjes want het busje is gewoon de max !!! En wat is er meer waart dan de smile van uw kind(eren) :yes

@ Mastercraft ths for the link :toppie

Hier knutsel ik soms aan en er moeten nog wa dingen geoptimaliseerd worden de zwarte is mijne vorige de groene mijn huidige :knipoog

http://imageshack.us/g/1/9967462/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/g/1/9967458/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie