Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

fluiten

vragen over de T4
Plaats reactie
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

fluiten

Bericht door ailko vos »

ik heb het volgende probleem.mijn t4 88 pk fluit tussen de 75 en 85 km en in de 4de en 5de versnelling bij een toerental van tussen de 2000 en 2200 toeren . bij allee andere versnellingen bij dit toerental is het probleem niet aanwezig.alle riemen zijn net vervangen en ook de trillingsdemer.auto trekt goed en de motor loopt mooi regelmatig. nu heb ik een poreuze rubber slangetje ontdektvanavond. deze gaat van een soot vacuumpotje aan het schutbord naar en of andervacuumpotje op de turbo.mijn vraag is zou dit het probleem kunnen zijn of wellicht iets anders.het probleem deed zich al voor voor de riemenwissel.slangetje ga ik zowieso vervangen.het maakt ook niet uit of de airco aan is of niet
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33925
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: fluiten

Bericht door Multivan Generation »

Dat slangetje is de aansturing vanaf de N75 naar de wastegate.

Eigenlijk zou iedereen dat zo langzamerhand moeten gaan vervangen/hebben vervangen.
Die slangetjes worden poreus en gaan problemen geven.


Heb je nog geen problemen?
Ga de vaccuumslangetjes dan preventief vervangen om storingen en rare verschijnselen hier omtrent voor te zijn..
Kost maar een paar euro.. ik kan de tip maar geven..

Ik had ze al in huis, en wilde het gaan doen, maar stelde het uit.
Daarna werd ik door de realiteit, lees vreemde problemen, ingehaald :muur

Dat fluiten wat jij hebt zou inderdaad hierdoor veroorzaakt kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 16 jan 2013, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: fluiten

Bericht door sgsdebruijn »

Hoor je het in de auto zelf?
Bij koppeling intrappen weg? Zou het vanonder bij je schakelpook naar binnen kunnen komen?mof meer rechtsvoor?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: fluiten

Bericht door Harry 341 »

Multivan Generation schreef:Dat slangetje is de aansturing vanaf de N75 naar de wastegate.

Eigenlijk zou iedereen dat zo langzamerhand moeten gaan vervangen/hebben vervangen.
Die slangetjes worden poreus en gaan problemen geven.


Heb je nog geen problemen?
Ga de vaccuumslangetjes dan preventief vervangen om storingen en rare verschijnselen hier omtrent voor te zijn..
Kost maar een paar euro.. ik kan de tip maar geven..

Ik had ze al in huis, en wilde het gaan doen, maar stelde het uit.
Daarna werd ik door de realiteit, lees vreemde problemen, ingehaald :muur

Dat fluiten wat jij hebt zou inderdaad hierdoor veroorzaakt kunnen worden.
Meteen op mijn "To Do " lijstje gezet.. :yes
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: fluiten

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:Dat slangetje is de aansturing vanaf de N75 naar de wastegate.

Eigenlijk zou iedereen dat zo langzamerhand moeten gaan vervangen/hebben vervangen.
Die slangetjes worden poreus en gaan problemen geven.


Heb je nog geen problemen?
Ga de vaccuumslangetjes dan preventief vervangen om storingen en rare verschijnselen hier omtrent voor te zijn..
Kost maar een paar euro.. ik kan de tip maar geven..

.
Dat is inderdaad zo ! Ik krijg veel T4's door mijn handen , en die vertonen bijna allemaal verouderde vacuumslangetjes . Tja , dat is gewoon normaal hé : de T4 word wat ouder , dus een verouderd slangetje hoort daar wel eens bij :winter
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33925
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: fluiten

Bericht door Multivan Generation »

Precies Pascal.
Evenals de dieselretour slangetjes van de verstuivers.
Mensen kunnen dat prima zelf doen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: fluiten

Bericht door ailko vos »

de koppeling is het ook niet.want als je deze tijdens het fluiten intrapt dan blijft het geluid totdat hij in toeren zakt onder de 2000 toeren en onder de 70 km. dit heb ik al geprobeerd en ook uit de versnelling halen lost het probleem niet op.en bij 150000 km is de bak iccl koppeling geheel vervangen en de km stand is nu 200000 km
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: fluiten

Bericht door sgsdebruijn »

ok, dacht of turbo die op spoelt of bv je prise aslager die niet helemaal fris is.

Maar kan je het geluid wat nauwkeuriger lokaliseren?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: fluiten

Bericht door ailko vos »

als je inde auto zit hoor je het in het midden het is hetzelfde geluid als je met koud weer de auto start en je doet de airco aan..met het verwisselen van de riemen is de airco getroleerd en alle looprollen waar de riemen overlopen schoon gemaakt..mijn echtgenoot denk als de dynamo of iets dergelijks er zwaar aan moeten trekken dat het dan begint.en des te warmer de motor word word het geluid ook minder of blijft eeen hele tijd weg
.ik heb de vacuumslangetjes gehaald en ga ze vanmiddag allemaal prefentief verwisselen.bij de vw zeiden ze dat deze poreuze slangen voor vreemde storingen kunnen gaan zorgen vandaar alles vervangen
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: fluiten

Bericht door frank884 »

ailko vos schreef:ik heb de vacuumslangetjes gehaald en ga ze vanmiddag allemaal prefentief verwisselen.bij de vw zeiden ze dat deze poreuze slangen voor vreemde storingen kunnen gaan zorgen vandaar alles vervangen
Brandstofslangen heb ik allemaal vervangen, maar van de vacuumslangen helemaal niks
Ailko kun je me aangeven hoeveel cm ik ongeveer nodig heb (ACV) komt niet op 30 cm, en welke maat
jij hebt ze al gehaald, anders moet ik er eerst slang(en) bij de automaterialen zaak voor de deur demonteren
(want ik moet er ook heen rijden)
en als ik de maat weet, en hoeveel dan zou dat heel fijn zijn, dan ga ik ze in April of zo ook eens preventief vervangen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: fluiten

Bericht door ailko vos »

oneveer 2 meter slang gebruikt. kosten 25 euro gehaald bij de dealer het makkelijkste eraf halen is de slang vanaf de turbo naar het schutbord ongeveer 20 seconden .ik heb alles vervangen maar het fluiten blijft woensdag kijkt mijn monteur ernaarwat het kan zijn.
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: fluiten

Bericht door ailko vos »

ik ben woensdag even met de monteur wezen rijden en van de motor kon het niet komen want dit geluid had hij nog nooit eerder gehoord bij een t4. dus even verder gekeken en gereden en toen kwam hij tot de conclusie dat het waarschijnlijk de airco is die te min vloeistof heeft en niet goed op druk komt en dan begint hij bij een ventiel achter het dasboard kastje te fluiten .volgende week word de airco even geheel nagekeken want dit is al 9 jaar geleden dat er na gekeken is
Plaats reactie