Ik heb het bouwjaar gevonden in de identificatiecode. Mijn t4 is van 1997 maar heeft als jaarcode een W = 1998 en heeft een AJA motor. Géén 109 relais en de '102' betreft alleen gloeibougies.
. Er is géén brandstoftoevoer, daar draait het momenteel om... Bedankt voor jullie meedenken/tips tot nu toe, ga zo verder
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Incidenteel niet starten T4 2500 diesel 1997
Re: Incidenteel niet starten T4 2500 diesel 1997
vacuum in je brandstof tank bevroren brandstof leiding
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Incidenteel niet starten T4 2500 diesel 1997
Bus staat in verwarmde garage, heb de tankdop er even af gehaald, geen resultaat.
- Multivan Generation
- Berichten: 34219
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Incidenteel niet starten T4 2500 diesel 1997
Dus er komt geen brandstof uit de verstuiver leidingen?
Wordt het wel aangezogen voor het brandstoffilter?
Er schiet me iets te binnen dat Egbert eens flink aan het troubleshooten is geweest met terugloop klepjes.
Misschien kun je daar eens aan denken.
Dat de diesel terugloopt.
Als de motor koud is, dan een hele lastige moeilijke start,
en als hij eenmaal gedraaid heeft en warm is, dan tik en lopen?
Kun je de aanzuigleiding van de brandstofpomp eens rechtstreeks in een jerrycan met diesel hangen en kijken of de bus dan wel wil starten?
Er even van uit gaan dat het relais juist werkt..
De zekeringen in de motorruimte in dat zwarte kastje bij de accu zijn gecontrolleerd?
Zijn de zekeringen in de zekeringenkast al eens vervangen?
Wordt het wel aangezogen voor het brandstoffilter?
Er schiet me iets te binnen dat Egbert eens flink aan het troubleshooten is geweest met terugloop klepjes.
Misschien kun je daar eens aan denken.
Dat de diesel terugloopt.
Als de motor koud is, dan een hele lastige moeilijke start,
en als hij eenmaal gedraaid heeft en warm is, dan tik en lopen?
Kun je de aanzuigleiding van de brandstofpomp eens rechtstreeks in een jerrycan met diesel hangen en kijken of de bus dan wel wil starten?
Er even van uit gaan dat het relais juist werkt..
De zekeringen in de motorruimte in dat zwarte kastje bij de accu zijn gecontrolleerd?
Zijn de zekeringen in de zekeringenkast al eens vervangen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Incidenteel niet starten T4 2500 diesel 1997
Ik heb de bedrading vanaf de stopklep op de pomp ter hoogte van de stekker (+/- 20cm van de pomp) losgekoppeld. Er stond geen spanning op. De bedrading gevolgd tot achter het relaisboard, vond tot daar geen onderbreking. De draden verdwijnen in een stekker in het relaisboard, weet verder niet hoe de bedrading verder loopt. Alle aanwezige zekeringen stuk voor stok gecontroleerd, allen zijn goed. Geprobeerd met 12V de stopklep in werking te krijgen. Ik hoorde geen geklik. Vraag: als je spanning op die klep zet moet je hem dan ook horen klikken?
Enige test die nu nog rest is ter hoogte filter aanvoer af te koppelen en proberen brandstof op te zuigen zoals in vorige reactie aangegeven.
Enige test die nu nog rest is ter hoogte filter aanvoer af te koppelen en proberen brandstof op te zuigen zoals in vorige reactie aangegeven.