Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achteruit rij camera ????

vragen over de T4
Plaats reactie
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

achteruit rij camera ????

Bericht door Bikevouwer »

Hallo weetje welllers,
Kan ik van de lieden hier wat info krijgen over wat nu de beste achteruitrijcamera is, ik zie ze nl met CMOS lens (?) ,opbouw,inbouw, kleuren en - zwart/wit.
De bedoeling is om de camera aan te sluiten op mijn navigatieset en het liefst een kleurencamera met RCA stekkers eraan (tulpstekkers dus)
Linkjes en tips welke ik voor een redelijke prijs kan aanschaffen is meer als welkom.
grtz vouwer
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

geen idee van kosten, maar ik zou voor kleur gaan (mits betaalbaar)

waar je wel op moet letten is dat je het beeld kunt spiegelen (of dat de camera een gespiegeld beeld geeft) anders verkijk je je snel op je monitor
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Bericht door Bikevouwer »

Roger B. schreef:geen idee van kosten, maar ik zou voor kleur gaan (mits betaalbaar)

waar je wel op moet letten is dat je het beeld kunt spiegelen (of dat de camera een gespiegeld beeld geeft) anders verkijk je je snel op je monitor
Roger zou je me uit kunnen leggen wat de voordelen zouden zijn van een gespiegeld beeld ?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

geloof me, dat is minder natuurlijk kijken dan gespiegeld.... die dingen in vrachtauto's spiegelen ook allemaal.

het is moeilijk uit te leggen,

bekijk het zo... als je niet spiegelt, is het beeld op de monitor gelijk aan wat je zou zien als je achterstevoren in de auto zit en naar achteren kijkt...

Dan draai je de monitor 180 graden (beeld richting achterruit)..... daardoor verwissel je links en rechts als het ware.... vandaar spiegelen
Laatst gewijzigd door Roger B. (11)61 op 17 jul 2007, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Bericht door Bikevouwer »

Roger B. schreef:als je het beeld niet spiegelt is rechts op de monitor de linker kant van de auto....

geloof me, dat is minder natuurlijk kijken dan gespiegeld.... die dingen in vrachtauto's spiegelen ook allemaal
Aha oke ik snap het helemaal

checklist:
Kleur
Rca aansluiting (tulp)
gespiegeld beeld geven
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Bericht door bas caravelle »

Ik heb wat info vergaard voor jou. De ingang voor de achteruit rijcamera zit op de monitor bij jou. Het is een 3.5 mm jack-plug die zowel audio alsook video doorgeeft.

Ik heb zelf een camera in kleur, gespiegeld beeld, zonder infrarood, maar wel zelfregulerend wbt lichthoeveelheid. Kostte ongeveer € 150.- incl. BTW. Zit bij mij onder mijn kentekenverlichting kap. Is dus een soort opbouw, maar erg klein. ongeveer ter grootte van een knikker.

Werkt erg goed.

Zie http://www.carvision.nl , Ik heb model D5. :happy

gr. Bas
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Bericht door Bikevouwer »

bas caravelle schreef:Ik heb wat info vergaard voor jou. De ingang voor de achteruit rijcamera zit op de monitor bij jou. Het is een 3.5 mm jack-plug die zowel audio alsook video doorgeeft.

Ik heb zelf een camera in kleur, gespiegeld beeld, zonder infrarood, maar wel zelfregulerend wbt lichthoeveelheid. Kostte ongeveer € 150.- incl. BTW. Zit bij mij onder mijn kentekenverlichting kap. Is dus een soort opbouw, maar erg klein. ongeveer ter grootte van een knikker.

Werkt erg goed.

Zie http://www.carvision.nl , Ik heb model D5. :happy

gr. Bas
Bas kun je me ook vertellen welke jack dat is ? er zitten nl 2 van die female jacks op de monitor
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Bericht door bas caravelle »

Ik heb er maar een opzitten aan de zijkant, volgens mij verwar je een schroefje met een jack??!!

Bas
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Plaats reactie