Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

temperatuurmeter T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
thijsb
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 mar 2010, 19:55
Locatie: Amsterdam

temperatuurmeter T4

Bericht door thijsb »

Hallo,

was ik weer, ditmaal met vraagje over mijn temperatuurmeter. Wat zijn de temperaturen die bij bijgevoegde meter horen (bij de dikke streepjes), en wat is de max. toegestane (ongeveer, want mijn temperatuur wil nog wel eens schommelen, zeker heuvel-op).

Dit is volgens mij niet de originele tellerbak, want 't is een 2.4D uit '92.

groet!
Thijs
Bijlagen
Elektrik_KI_1996_Vorderseite.jpg
Elektrik_KI_1996_Vorderseite.jpg (55.23 KiB) 961 keer bekeken
Transporter t4 wijsneus 2003 - 102pk
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: temperatuurmeter T4

Bericht door Herman744 »

Hoi,

Ik weet niet of je ze naadloos over elkaar kunt leggen. Maar hier zie je het instrument dat in mijn T4 van mei 1992 zit.

http://t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je meter schommelt zijn er waarschijnlijk solderingen "los". Zie hiervoor mijn eerdere posting. Typ bij "uitgebreid zoeken" de naam Herman744 in. Na wat scrollen kom je bij het onderwerp: doorsolderen printplaat kombi-instrument. Daarbij staat een foto met de verantwoordelijke soldeerpunten. Die foto is uit te vergroten door op de balk boven de foto te klikken. Daarna kun je nog verder vergroten. Je ziet dan ringetjes rondom enkele soldeerpunten.

Succes.
Herman744
Gebruikersavatar
thijsb
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 mar 2010, 19:55
Locatie: Amsterdam

Re: temperatuurmeter T4

Bericht door thijsb »

Na nog weer problemen en een niet al te best uitgevoerde reparatie zaterdag de bus bij Ismet gebracht, n.a.v. forumbezoek.
Vandaag opgehaald en hij koelt weer als een malle - hij had ook meteen stuurbekrachtiging gefixed en de motor beter afgesteld.
Zeer tevreden dus...
groet!
Thijs
Transporter t4 wijsneus 2003 - 102pk
Plaats reactie