Dag weetjewellers,
sinds een tijdje piept mijn auto bij het optrekken en het starten.
Snaren zijn al gechecked. dat is het niet.
Volgens een paar ANWB-ers is het een van de 'hydro-lagers'-motorsteunen.
iemand hier ervaring mee?
en weet iemand of dat een kostbare klus is om te (laten) vervangen?
Dank wederom voor de hulp op voorhand!
Greetz , Amand
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
advies gezocht steunrubbers motorblok
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Bij mij was het toch echt de multisnaar na het plaatsen van een airco, met starten en stilzetten van de motor, piep. Bij gas geven en overschakelen, piep. Na het verwijderen van de airco pomp alles weer origineel, piep weg.
Deze snaar loopt over je dynamo en stuurbekrachtigingspomp en krukas poelie.
Dus zeg het maar. (motor steun kan altijd natuurlijk, maar geef even aan wat het bij mij was)
René
Deze snaar loopt over je dynamo en stuurbekrachtigingspomp en krukas poelie.
Dus zeg het maar. (motor steun kan altijd natuurlijk, maar geef even aan wat het bij mij was)
René
Laatst gewijzigd door René op 25 jan 2007, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Nice foto stoef !stoef 631 schreef:heb pas mijn motorsteunen vervangen, deze waren echt gaar, maar deze piepten echt niet.
wel piepte mijndes, maar dat was de snaar v/d dynamo, e.d.
kijk eens of je ook een soort piepend geluid hoort als je helemaal naar links of rechts stuurt, dan is het de snaar v/d stuurpomp.
suc6
stoef
dank voor de TIP !
- Ron Mokum 383
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
- Locatie: Amsterdam
Piepen bij motor
Hoi Armand,
Een idee wat bij mij op kwam is misschien de aansluiting van je uitlaat?
De aansluiting zit bij de motor, er zitten 2 klemveren op.
Het aansluit stuk zijn 2 schaaltjes met een soort metalen O ring (scharnierpunt tussen motor en uitlaat) dit wordt bij elkaar gehouden door de klemveren.
Zoals je weet,bij optrekken en afremmen op de motor kanteld de motor enigzins dus wanneer dit versleten of verroest of iets dergelijks,kan dit een piep veroorzaken.
Wat ik wel eens gelezen heb,dan doen ze een overmaatse ring er in.(dus dikker)
Succes Ron Mokum 383
Een idee wat bij mij op kwam is misschien de aansluiting van je uitlaat?
De aansluiting zit bij de motor, er zitten 2 klemveren op.
Het aansluit stuk zijn 2 schaaltjes met een soort metalen O ring (scharnierpunt tussen motor en uitlaat) dit wordt bij elkaar gehouden door de klemveren.
Zoals je weet,bij optrekken en afremmen op de motor kanteld de motor enigzins dus wanneer dit versleten of verroest of iets dergelijks,kan dit een piep veroorzaken.
Wat ik wel eens gelezen heb,dan doen ze een overmaatse ring er in.(dus dikker)
Succes Ron Mokum 383
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.
Groet Ron Mokum 383
Groet Ron Mokum 383
Inderdaad, zou best eens de aansluiting van je downpipe op je motorblok kunnen zijn. Heb ik zelf ook gehad. Nu heb ik omdat ik wat meer power wilde een RVS downpipe laten plaatsen en nu is mijn piepje ook verdwenen doordat er een nieuwe pakking tussen zit en alles weer goed aansluit.
Groeten,
Niels949
Groeten,
Niels949