Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

110kw met korteneus?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

110kw met korteneus?

Bericht door francisco »

Hallo allemaal,

heb een vraagje. ik heb een 2.4D gestyld met projekt-zwo. maar wil volgend jaar een andere T4 kopen het liefts een 110kw 150pk kortewiel basis. en met korteneus. dat laatste neemt voor wat vragen mee. Als ik op internet ga zoeken naar t4 110kw vindt ik er geen een met korte neus. dit zou ik jammer gaan vinden want dan kan ik me body-kit niet overzetten... en ouwe neus op een wijs neus gaat denk ik ook niet lukken. ivm radiateur enz
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

de 150 pk is enkel in een wijsneus te krijgen wegens de omvang van de motor.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

had Berrie/rene dit niet in een ander topic ook al gezegd? :bonk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

nog een keer dan,

goed kijken naar het fimpje, halverwege gaan we een 111KW inbouwen in een 102pk Korte neus, na de ombouw zie je hoeveel ruimte je hebt en dat er ineens een groene wijsneus op gezet is.

ombouw fimpje

natuurlijk past een 111KW in een korteneus, het motorblok qua afmetingen is excact gelijk aan de 102pk alleen de aanbouwdelen zijn iets groter, dynamo is zwaarder, andere inlaatcollector vaak abs pomp erbij en motorvoorwarmer, turbo is ietje groter van formaat, intercooler is het grootste probleem die zit voor de radiator.

Deze kan je niet voor de radiator van een 102pk kwijt, want dan moet de radiator naar achteren en loopt de fan klem.

In Duitsland hebben hobbyisten het wel gedaan door er een 102pk intercooler op te zetten, maar dan krijg je wel een hele hete verbranding wat niet bevordelijk is voor je motor.

De wijsneus eigenlijk voor de 150PK motor ontwikkeld en in eerste instantie als optie aangeboden aan de andere motoren, later zijn ze helemaal afgestapt van de korteneus.


Groeten Berrie.
Peter Coddens
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 feb 2007, 15:35
Locatie: Torhout

Bericht door Peter Coddens »

zou je op je 102pk wijsneus ook een intercooler van een 150pk kunnen monteren? Of heeft dit helemaal geen nut?
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Peter Coddens schreef:zou je op je 102pk wijsneus ook een intercooler van een 150pk kunnen monteren? Of heeft dit helemaal geen nut?
Het kan, het heeft geen extra toegevoegde waarde t.o.v. van de 102pk intercooler, tenzij je extreem gaat tunen, dan kan je een stukje voordeel halen.
Ervan uitgaande dat de intercooler van de 150pk een hoger rendement heeft door zijn oppervlakte en de rijwind koeling.


Groeten Berrie
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

ok'e duidelijk... wel jammer. betekend dat ik nieuwe bus en body kit nodig heb... das minder.. :muur Maar goed. bedankt :klappen
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Bericht door olle griese »

Ik had je fimpje nog niet eerder kunnen bekijken ivm zeer trage internet, echt een superklus boys.
Klein minpuntje: zag ik daar ergens kabelschoentjes aan een wit draadje? :ie :ie
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

olle griese schreef: Klein minpuntje: zag ik daar ergens kabelschoentjes aan een wit draadje? :ie :ie
Helemaal juist, signalering alarm.
schema ( amerikaans alarm ) witte draad, Nu heb ik in het verleden onnoemelijk veel schakelkasten bedraad, en dus van alle kleuren een bosje.
Maar inderdaad ze hadden iets netter gebundeld kunnen worden aan de VW kabelboom.

Schame on me,,, :muur :muur :bonk
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

naja als het werkt en netjes is dan is het mega :happy . je kan alles willen maar niet krijgen :jump
Gebruikersavatar
Prince-_-
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 apr 2007, 14:24
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Prince-_- »

Berrie en Rene schreef:
Peter Coddens schreef:zou je op je 102pk wijsneus ook een intercooler van een 150pk kunnen monteren? Of heeft dit helemaal geen nut?
Het kan, het heeft geen extra toegevoegde waarde t.o.v. van de 102pk intercooler, tenzij je extreem gaat tunen, dan kan je een stukje voordeel halen.
Ervan uitgaande dat de intercooler van de 150pk een hoger rendement heeft door zijn oppervlakte en de rijwind koeling.


Groeten Berrie
kan het dan niet zijn dat je een soort van "lag" gaat hebben, omdat de intercooler langer moet vullen? of is dat verwaarloosbaar?
Plaats reactie