Net weer een weekje thuis na een prachtige vakantie met onze Westfalia T4 en gelijk aan het werk met de bus.
Ik ergerde me sinds dat we de bus hebben aan de bloemkooltjes op beide lasnaden van de A stijlen. Dus de stoute schoenen aan en plan gemaakt om dit (goed) op te lossen.
Deze heb ik vervolgens zo aangepakt....
Bus afplakken....
Raam rubber er uit..., roest schade opnemen.
Bloemkooltjes weg krabben, naad tot op de bodem uitkrabben.. zat veel kit in...
Daarna .. de naden en raamsponning uit gestraald...
In de primer gezet...., strak gemaakt.
Naad opgevuld met kit, deze heb ik gehaald bij de lokale carrosserie werker..
Af gelakt met een spuitbus... ben best tevreden met het behaalde resultaat...
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Net weer thuis van 3 weken vakantie
Net weer thuis van 3 weken vakantie
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Re: Net weer thuis van 3 weken vakantie
Grondig aangepakt en een net resultaat
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- Multivan Generation
- Berichten: 33924
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Net weer thuis van 3 weken vakantie
lekker grondig aangepakt
Kijk ook even op de laatste foto ietsje verder naar boven :alarm
Daar lijkt ook iets te zitten
Kijk ook even op de laatste foto ietsje verder naar boven :alarm
Daar lijkt ook iets te zitten
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Net weer thuis van 3 weken vakantie
Dat lijkt...zo... is een restantje transparant rubber coating....Multivan Generation schreef:lekker grondig aangepakt
Kijk ook even op de laatste foto ietsje verder naar boven :alarm
Daar lijkt ook iets te zitten
Dak is gelukkig in orde...
@ Jan2009,
Ja Jan toch nog plekken aan de bus waar geen gaten zitten... Beide kanten waren nog prima in orde... de bloemkooltjes waren dus echt bloemkooltjes zonder wortels... :-)
Met het stralen kreeg ik echt alles weg... en mooi blank materiaal wel met putjes maar die vielen gelukkig erg mee.
Een nadeel aan het stralen.. hoe goed je alles ook inpakt... het zand vindt je echt overal... maar zo heeft elk voordeel zijn nadeel... Ben een uur bezig geweest om het raam rubber en de sponning weer 100% zand en stof vrij te krijgen.
Vraag:
Wie kan mij het onderdeel nummer van de portier raam rubbers geven en eventueel waar ik die kan kopen. Deze moeten vervangen worden... met name het rubber aan de linkerkant is exit.. Het zijn de rubber strippen waar het raam zijn afdichting heeft naar onderen toe.
Frans
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Re: Net weer thuis van 3 weken vakantie
das weer mooi strak
Re: Net weer thuis van 3 weken vakantie
Netjes hoor!
Stralen is het beste, je krijgt wel een hoop zooi maar dan is het metaal ook echt schoon.
Je hebt het ook mooi in de kieren kaal gekregen, dat vind ik met stralen nogal een uitdaging.
Ik gebruik overigens zo'n straalapparaatje met een rubber mof op het uiteinde, deze vangt het grootste gedeelte weer op in een zakje.
Soort primitief gesloten systeem.
Vraagje:
Met wat voor zand straal jij?
Nog een tip voor een volgende keer: Of misschien had je dat al
Mijn ervaring is dat gewone autolakken uit een spuitbus niet 100% poriëndicht zijn.
2 componenten Epoxy en 2 componenten (2K) lak wel.
Rubbers kun je (nog) bij de dealer halen.
Hier staan de nummers:
http://www.iauto.lt/vag/VW/Transporter_ ... =100077794
En hier, tussendoor voor voorruit en achterramen
http://www.iauto.lt/vag/VW/Transporter_ ... =100077799
Maar laat het bij de dealer even checken met chassisnummer.
Succes,
Odorf
Stralen is het beste, je krijgt wel een hoop zooi maar dan is het metaal ook echt schoon.
Je hebt het ook mooi in de kieren kaal gekregen, dat vind ik met stralen nogal een uitdaging.
Ik gebruik overigens zo'n straalapparaatje met een rubber mof op het uiteinde, deze vangt het grootste gedeelte weer op in een zakje.
Soort primitief gesloten systeem.
Vraagje:
Met wat voor zand straal jij?
Nog een tip voor een volgende keer: Of misschien had je dat al
Mijn ervaring is dat gewone autolakken uit een spuitbus niet 100% poriëndicht zijn.
2 componenten Epoxy en 2 componenten (2K) lak wel.
Rubbers kun je (nog) bij de dealer halen.
Hier staan de nummers:
http://www.iauto.lt/vag/VW/Transporter_ ... =100077794
En hier, tussendoor voor voorruit en achterramen
http://www.iauto.lt/vag/VW/Transporter_ ... =100077799
Maar laat het bij de dealer even checken met chassisnummer.
Succes,
Odorf
Re: Net weer thuis van 3 weken vakantie
Ja heel erg bedankt... voor de info... dat van die lak en primer was mij niet bekend...odorf schreef:Netjes hoor!
Stralen is het beste, je krijgt wel een hoop zooi maar dan is het metaal ook echt schoon.
Je hebt het ook mooi in de kieren kaal gekregen, dat vind ik met stralen nogal een uitdaging.
Ik gebruik overigens zo'n straalapparaatje met een rubber mof op het uiteinde, deze vangt het grootste gedeelte weer op in een zakje.
Soort primitief gesloten systeem. Ga het ook nog eens proberen met een Dyson stofzuiger
Vraagje:
Met wat voor zand straal jij? Ik gebruik voegzand en zilverzand. En draag dan wel een vol gelaatsmasker zo een die in de asbest sanering wordt gebruikt!!!!
Nog een tip voor een volgende keer: Of misschien had je dat al
Mijn ervaring is dat gewone autolakken uit een spuitbus niet 100% poriëndicht zijn.
2 componenten Epoxy en 2 componenten (2K) lak wel.
Rubbers kun je (nog) bij de dealer halen.
Hier staan de nummers:
http://www.iauto.lt/vag/VW/Transporter_ ... =100077794
En hier, tussendoor voor voorruit en achterramen
http://www.iauto.lt/vag/VW/Transporter_ ... =100077799
Maar laat het bij de dealer even checken met chassisnummer.
Succes,
Odorf
Zijn er ook Nederlandse sites waar ze bv die raamstrips verkopen...?
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Re: Net weer thuis van 3 weken vakantie
Aha, zand dus. Het resultaat is erg fijn van structuur.
Voordeel is dat het minder dramatisch is als er wat in je holle ruimtes komt denk ik.
Maar nadeel is denk ik het stof. Idd volledig masker is dan wel veilig
Ik straal met Korund (AluOxide) Dit zijn grovere korrels, minder fijn stof dus. (wel met masker en stofbril )
Het is ook meerder malen te gebruiken.
Maar nadeel is dat dit materiaal erg hygroscopisch is, daar wil je geen klonten van in je holle ruimten want dat blijft vocht aantrekken, met nieuwe roest als gevolg.
Je krijgt ook wat grovere structuur in je straalwerk.
Over die lak zou ik me nu niet al te druk maken, maar mocht je in de toekomst nog iets aanpakken kun je er misschien je voordeel mee doen.
Ik heb het bij de plaatselijke verfspecialist op kleur (naar staal van mijn auto) laten maken. Niet goedkoop, rond de 100,- voor een literblik.
Meteen ook paar spuitbussen (1K) met dezelfde menging erbij besteld. Maar deze 2k Epoxyprimer en 2K lak op thinnerbasis is echt dicht en bikkelhard.
Met een simpel verfspuitje goed aan te brengen.
Raamrubbers;
Ik zou geen sites weten waar je zulke delen kunt krijgen. Maar misschien kan het ook via de plaatselijke automaterialenzaak.
(De genoemde linkjes waren alleen bedoeld als referentie/opzoeken van de VW partsnummers hoor!)
Misschien eens googelen op het betreffende partnummer.
Gr.Odorf
Voordeel is dat het minder dramatisch is als er wat in je holle ruimtes komt denk ik.
Maar nadeel is denk ik het stof. Idd volledig masker is dan wel veilig
Ik straal met Korund (AluOxide) Dit zijn grovere korrels, minder fijn stof dus. (wel met masker en stofbril )
Het is ook meerder malen te gebruiken.
Maar nadeel is dat dit materiaal erg hygroscopisch is, daar wil je geen klonten van in je holle ruimten want dat blijft vocht aantrekken, met nieuwe roest als gevolg.
Je krijgt ook wat grovere structuur in je straalwerk.
Over die lak zou ik me nu niet al te druk maken, maar mocht je in de toekomst nog iets aanpakken kun je er misschien je voordeel mee doen.
Ik heb het bij de plaatselijke verfspecialist op kleur (naar staal van mijn auto) laten maken. Niet goedkoop, rond de 100,- voor een literblik.
Meteen ook paar spuitbussen (1K) met dezelfde menging erbij besteld. Maar deze 2k Epoxyprimer en 2K lak op thinnerbasis is echt dicht en bikkelhard.
Met een simpel verfspuitje goed aan te brengen.
Raamrubbers;
Ik zou geen sites weten waar je zulke delen kunt krijgen. Maar misschien kan het ook via de plaatselijke automaterialenzaak.
(De genoemde linkjes waren alleen bedoeld als referentie/opzoeken van de VW partsnummers hoor!)
Misschien eens googelen op het betreffende partnummer.
Gr.Odorf