Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gordels california 91

vragen over de T4
Plaats reactie
Danny_California
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 aug 2012, 20:37

gordels california 91

Bericht door Danny_California »

Ik heb even een vraagje over de gordels in een california uit 1991.
Via de zoekfunctie kwam ik zo snel even niet bij het antwoord uit.

Momenteel staat onze cali voor de apk bij de garage, maar de monteur vroeg zich af hoe het met gordels zit...
Aan de bijrijdersstoel zitten bij mij namelijk twee gordels, 1 driepunts en 1 heup gordel.
Ik vertelde hem dat je die stoel kan draaien en dat je dan dus niet meer je gordel vast zou kunnen maken als die heup gordel daar niet zou zitten. Althans dat is mijn vermoeden, maar klopt mijn vermoeden??

Verder vroeg hij zich af waar de tweede gordel van de achterbank is.
Deze heeft er vanaf het begin dat ik hem heb er al niet in gezeten....
Ik denk dat er origineel 1 driepunts (raam kant) en 1 heup gordel heeft gezeten.
Maar ik vroeg me af of er misschien iemand een foto heeft van hoe het bij hem zit, ook met name waar het aan gemonteerd is.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Greetz,
Danny
:campingT4
California 2.4 d 1991
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: gordels california 91

Bericht door matje86 »

antwoord gordel op de voor stoel :3 punter voor als je vooruit rijdt, heupgordel voor als je de voorstoel gedraaid hebt staan+(is niet verplicht: zelf gedaan vooor in geval van aanhouding (lees gordelplicht later invoering-veiligheid)
antwoord op vraag 2 moet ik je schuldig blijven:(misschien ff de zoek functie, is al eerder behandeld viewtopic.php?f=2&t=37754&p=262240&hili ... el#p262240" onclick="window.open(this.href);return false;) maar als er niks zit kan hij er ook niet op afgekeurd worden :jump
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: gordels california 91

Bericht door Leo45 »

Je mag in de california de stoel niet gedraaid hebben tijdens het rijden dat heeft te maken met de constructie.
Ofwel dan heb je geen gordel nodig. Op de achterbank zat eerst inderdaad een heup en een driepunts.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: gordels california 91

Bericht door Pascal-141 »

Leo45 schreef:Je mag in de california de stoel niet gedraaid hebben tijdens het rijden dat heeft te maken met de constructie.
Leo

Inderdaad , de passagierstoel gedraaid naar achter tijdens het rijden is in Belgie ook verboden
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie